§ 4. - Tryb, sposób i zakres uzyskiwania i udostępniania informacji z Rejestru z dostępem ograniczonym oraz sposób zakładania konta użytkownika.

Dziennik Ustaw

Dz.U.2017.1561

Akt obowiązujący
Wersja od: 12 czerwca 2020 r.
§  4. 
1. 
Utworzenie konta użytkownika instytucjonalnego podmiotu niebędącego osobą fizyczną następuje po:
1)
wprowadzeniu przez administratora do systemu teleinformatycznego:
a)
nazwy i adresu podmiotu,
b)
informacji, w jakim charakterze podmiot będzie występował o uzyskanie informacji z Rejestru,
c)
danych administratora w postaci:
imienia i nazwiska,
numeru PESEL, o ile został nadany,
adresu poczty elektronicznej,
identyfikatora użytkownika,
hasła;
2)
zaakceptowaniu przez administratora warunków korzystania z systemu teleinformatycznego;
3)
dokonaniu przez administratora aktywacji dostępu do konta za pomocą linku aktywacyjnego, przesłanego przez system teleinformatyczny na adres poczty elektronicznej;
4)
wprowadzeniu przez administratora do systemu teleinformatycznego informacji o sposobie reprezentacji podmiotu oraz danych, o których mowa w pkt 1 lit. c tiret pierwsze do czwartego, osoby lub osób uprawnionych do reprezentowania podmiotu. Wprowadzenia danych osoby lub osób uprawnionych do reprezentowania podmiotu należy dokonać w taki sposób, aby umożliwić działanie za pośrednictwem konta użytkownika instytucjonalnego zgodnie ze sposobem reprezentacji;
5)
dokonaniu przez osobę lub osoby uprawnione do reprezentowania podmiotu aktywacji dostępu do konta za pomocą linku aktywacyjnego, przesłanego przez system teleinformatyczny na adres poczty elektronicznej, poprzez ustanowienie hasła oraz zaakceptowanie warunków korzystania z systemu teleinformatycznego;
6)
otrzymaniu przez biuro informacyjne zgłoszenia podpisanego przez osobę lub osoby uprawnione do reprezentowania podmiotu, zawierającego dane, o których mowa w pkt 1 i 4, z wyjątkiem identyfikatorów użytkowników oraz haseł;
7)
niezwłocznym dokonaniu aktywacji konta przez biuro informacyjne.
2. 
Jeżeli nie zostały dokonane czynności, o których mowa w ust. 1 pkt 1-5, zgłoszenie nie zawiera danych, o których mowa w ust. 1 pkt 6, lub jeżeli zgłoszenie zostało wniesione przez osoby nieuprawnione, biuro informacyjne wzywa do usunięcia braków w terminie 14 dni od dnia otrzymania wezwania. W przypadku nieuzupełnienia braku w terminie zgłoszenie uważa się za bezskuteczne, o czym poucza się w wezwaniu.