§ 3. - Tryb składania zgłoszeń identyfikacyjnych oraz aktualizacyjnych przez podatników podatku rolnego, leśnego i od nieruchomości.

Dziennik Ustaw

Dz.U.1999.111.1291

Akt utracił moc
Wersja od: 31 grudnia 1999 r.
§  3.
1.
Podatnicy zaopatrują się w formularze zgłoszeń identyfikacyjnych w urzędzie skarbowym lub organie podatkowym gminy (miasta) właściwym według miejsca zamieszkania lub siedziby podatnika.
2.
Podatnicy składają wypełnione zgłoszenie identyfikacyjne w organie podatkowym gminy (miasta), właściwym dla podatku, z którego wynika obowiązek ewidencyjny, nie później niż w terminie:
1)
złożenia pierwszej deklaracji na podatek,
2)
dokonania pierwszej wpłaty podatku,
3)
płatności pierwszej raty podatku, jeżeli wpłata następuje po terminie

- po dniu 1 stycznia 2000 r.

3.
Organ podatkowy gminy (miasta) sprawdza i potwierdza poprawność oraz kompletność wypełnionego zgłoszenia identyfikacyjnego, a następnie przekazuje je urzędowi skarbowemu, właściwemu ze względu na miejsce zamieszkania lub siedzibę podatnika, w terminie 30 dni od dnia złożenia formularza zgłoszenia.
4.
W przypadku gdy powodem dokonania zgłoszenia identyfikacyjnego jest:
1)
podatek rolny oraz leśny lub od nieruchomości - zgłoszenia należy dokonać jednokrotnie w organie podatkowym gminy (miasta) właściwym dla podatku rolnego,
2)
podatek od nieruchomości i leśny - właściwy jest organ podatkowy gminy (miasta) dla podatku od nieruchomości,
3)
jeden z podatków wymienionych w pkt 1, płacony w więcej niż jednym organie podatkowym gminy (miasta) - właściwy jest wybrany przez podatnika jeden z tych organów podatkowych.