Tryb przydzielania lokalu mieszkalnego policjantowi przeniesionemu do służby w innej miejscowości oraz policjantowi, który skorzystał z pomocy finansowej na uzyskanie lokalu mieszkalnego lub domu.

Dziennik Ustaw

Dz.U.2003.215.2119

Akt utracił moc
Wersja od: 16 grudnia 2003 r.

ROZPORZĄDZENIE
MINISTRA SPRAW WEWNĘTRZNYCH I ADMINISTRACJI1)
z dnia 2 grudnia 2003 r.
w sprawie trybu przydzielania lokalu mieszkalnego policjantowi przeniesionemu do służby w innej miejscowości oraz policjantowi, który skorzystał z pomocy finansowej na uzyskanie lokalu mieszkalnego lub domu

Na podstawie art. 96 ust. 3 ustawy z dnia 6 kwietnia 1990 r. o Policji (Dz. U. z 2002 r. Nr 7, poz. 58, z późn. zm.2)) zarządza się, co następuje:
Rozporządzenie określa tryb przydzielania lokalu mieszkalnego policjantowi przeniesionemu do służby w innej miejscowości, który w poprzednim miejscu pełnienia służby posiada lokal mieszkalny lub dom, oraz policjantowi, który skorzystał z pomocy finansowej na uzyskanie lokalu mieszkalnego lub domu, szczegółowe zasady zwracania tej pomocy oraz zwalniania zajmowanych lokali mieszkalnych lub domów.
1. 
Lokal mieszkalny można przydzielić policjantowi przeniesionemu do służby w innej miejscowości oraz policjantowi, który skorzystał z pomocy finansowej na uzyskanie lokalu mieszkalnego lub domu, na jego pisemny wniosek.
2. 
Wzór wniosku o przydział lokalu mieszkalnego określa załącznik do rozporządzenia.
1. 
Policjantowi, o którym mowa w § 2, można przydzielić lokal mieszkalny, jeżeli on i członkowie jego rodziny, o których mowa w art. 89 ustawy z dnia 6 kwietnia 1990 r. o Policji, zwolnili zajmowany lokal mieszkalny lub dom w poprzednim miejscu pełnienia służby.
2. 
Policjant zwalnia, w terminie nie dłuższym niż 3 miesiące od dnia wydania decyzji o przydziale lokalu mieszkalnego w nowym miejscu pełnienia służby, lokal mieszkalny lub dom w poprzednim miejscu pełnienia służby.
3. 
Dokumentami potwierdzającymi zwolnienie przez policjanta dotychczas zajmowanego lokalu mieszkalnego lub domu są w szczególności:
1)
zaświadczenie o rezygnacji z członkostwa w spółdzielni mieszkaniowej i oddaniu lokalu lub
2)
protokół przekazania lokalu mieszkalnego o którym mowa w art. 90 ust 1 ustawy, lub
3)
zaświadczenie o przekazaniu organowi gminy lub innej jednostce samorządu terytorialnego, lub osobie prawnej innego lokalu niż wymieniony w pkt 1 i 2, lub
4)
umowa zbycia przez policjanta lub jego małżonka spółdzielczego własnościowego prawa do lokalu, lokalu mieszkalnego stanowiącego odrębną nieruchomość lub domu na rzecz osób innych niż wymienione w decyzji o przydziale;
5)
zaświadczenie o wymeldowaniu z miejsca zamieszkania policjanta i członków jego rodziny o których mowa w § 3 ust.1, uwzględnionych w decyzji o przydziale lokalu w nowym miejscu pełnienia służby, o którym mowa w § 2 ust. 1.
1. 
Decyzję o zwrocie udzielonej policjantowi, o którym mowa w art. 96 ust. 1 i 2 ustawy, pomocy finansowej na uzyskanie lokalu mieszkalnego lub domu wydaje się przed wydaniem decyzji o przydziale lokalu mieszkalnego w nowym miejscu pełnienia służby.
2. 
Zwrot pomocy finansowej następuje nie później niż przed upływem 3 miesięcy od dnia otrzymania decyzji o przydziale lokalu mieszkalnego.
3. 
Zwrot pomocy finansowej może nastąpić w ratach, których terminy, liczbę i wysokość ustala się w decyzji o zwrocie tej pomocy.
4. 
W razie niedopełnienia obowiązku zwrotu pomocy finansowej albo zwolnienia zajmowanego lokalu mieszkalnego lub domu wydaje się decyzję o opróżnieniu przydzielonego lokalu mieszkalnego.
W sprawach przydziału, opróżniania i norm zaludnienia lokalu mieszkalnego stosuje się przepisy rozporządzenia Ministra Spraw Wewnętrznych i Administracji z dnia 17 października 2001 r. w sprawie szczegółowych zasad przydziału, opróżniania i norm zaludnienia lokali mieszkalnych oraz przydziału i opróżniania tymczasowych kwater przeznaczonych dla policjantów (Dz. U. Nr 131, poz. 1469).
Rozporządzenie wchodzi w życie po upływie 14 dni od dnia ogłoszenia.3)
______

1) Minister Spraw Wewnętrznych i Administracji kieruje działem administracji rządowej - sprawy wewnętrzne, na podstawie § 1 ust. 1 pkt 2 rozporządzenia Prezesa Rady Ministrów z dnia 14 marca 2002 r. w sprawie szczegółowego zakresu działania Ministra Spraw Wewnętrznych i Administracji (Dz. U. Nr 35, poz. 325 i Nr 58, poz. 533).

2) Zmiany tekstu jednolitego wymienionej ustawy zostały ogłoszone w Dz. U. z 2002 r. Nr 19, poz. 185, Nr 74, poz. 676, Nr 81, poz. 731, Nr 113, poz. 984, Nr 115, poz. 996, Nr 153, poz. 1271, Nr 176, poz. 1457, Nr 200, poz. 1688 oraz z 2003 r. Nr 90, poz. 844, Nr 113, poz. 1070, Nr 130, poz. 1188 i 1190, Nr 137, poz. 1302 i Nr 166, poz. 1609.

3) Z dniem wejścia w życie niniejszego rozporządzenia utraciło moc zarządzenie Ministra Spraw Wewnętrznych i Administracji z dnia 30 września 1997 r. w sprawie trybu przydzielania lokali mieszkalnych policjantom przeniesionym do służby w innej miejscowości, zasad zwalniania lokali mieszkalnych i zwracania pomocy finansowej udzielonej tym policjantom na uzyskanie lokalu mieszkalnego lub domu (M. P. Nr 76, poz. 710), które zostało zachowane w mocy do tego dnia na podstawie art. 15 ustawy z dnia 6 lipca 2001 r. o zmianie ustawy o powszechnym obowiązku obrony Rzeczypospolitej Polskiej, ustawy o odszkodowaniach przysługujących w razie wypadków i chorób pozostających w związku ze służbą w Milicji Obywatelskiej, ustawy o zaopatrzeniu inwalidów wojennych i wojskowych oraz ich rodzin, ustawy o uposażeniu żołnierzy, ustawy o Policji, ustawy o Urzędzie Ochrony Państwa, ustawy o Państwowej Straży Pożarnej, ustawy o kontroli skarbowej, ustawy o zaopatrzeniu emerytalnym żołnierzy zawodowych oraz ich rodzin, ustawy o zaopatrzeniu emerytalnym funkcjonariuszy Policji, Urzędu Ochrony Państwa, Straży Granicznej, Biura Ochrony Rządu, Państwowej Straży Pożarnej i Służby Więziennej oraz ustawy o Inspekcji Celnej (Dz. U. Nr 81, poz. 877)

ZAŁĄCZNIK

WZÓR

............................. .........., dnia .........

(stopień, imię i nazwisko)

............................

(stanowisko służb./stopień

wg etatu)

............................

(telefon)

............................

(jednostka/poprzednie Do

miejsce pełnienia służby)

............................ .....................

(data przyjęcia do służby)

............................ .....................

(data mianowania policjantem

w służbie stałej)

1. Proszę o przydzielenie lokalu mieszkalnego, z

uwzględnieniem niżej wymienionych członków rodziny:

Lp.Nazwisko i imięStopień pokrewieństwaData urodzeniaStan cywilnyRok zawarcia związkuMiejsce stałego zameldowania
małżeńskiegorokadres
12345678
1wnioskodawca
2
3
4
5

oraz norm zaludnienia z tytułu .............................

............................................................

2. Miejsce pracy małżonka ..................................

(nazwa instytucji)

od roku .................. na stanowisku ...................

3. Dane o zajmowanym lokalu mieszkalnym:

a) przez wnioskodawcę:

Adres lokalu .........................................

Tytuł prawny do lokalu mieszkalnego (domu) posiada ...

......................................................

(imię, nazwisko, stopień pokrewieństwa)

pozostałe osoby zameldowane w lokalu .................

......................................................

(imię, nazwisko, stopień pokrewieństwa)

Mieszkanie (dom) jest: w dyspozycji jednostek Policji,

komunalne, zakładowe, spółdzielcze (lokatorskie,

własnościowe), stanowiące odrębną nieruchomość, inne

(podać jakie) ........................................

Powierzchnia pokoi: I ......... m2, II ........... m2,

III ........ m2, IV ....... m2, pow. użytk. ...... m2,

piętro ........

Wyposażenie techniczne: pełne, brak następujących

urządzeń: ............................................

......................................................

b) przez małżonka:

Adres lokalu .........................................

Tytuł prawny do lokalu mieszkalnego (domu) posiada ...

......................................................

(imię, nazwisko, stopień pokrewieństwa)

pozostałe osoby zameldowane w lokalu .................

......................................................

(imię, nazwisko, stopień pokrewieństwa)

Mieszkanie (dom) jest: w dyspozycji jednostek Policji,

komunalne, zakładowe, spółdzielcze (lokatorskie,

własnościowe), stanowiące odrębną nieruchomość, inne

(podać jakie) ........................................

......................................................

Powierzchnia pokoi: I ........... m2, II ......... m2,

III ........ m2, IV ....... m2, pow. użytk. ...... m2,

piętro ........

Wyposażenie techniczne: pełne, brak następujących

urządzeń: ............................................

......................................................

4. Do jakich innych lokali mieszkalnych (domów)

wnioskodawca, małżonek lub którykolwiek z członków

rodziny zgłoszonych do wspólnego zamieszkanie posiada

tytuł prawny?

.........................................................

.........................................................

5. Czy wnioskodawca, małżonek lub którykolwiek z członków

rodziny zgłoszonych do wspólnego zamieszkania posiadał

tytuł prawny do lokalu mieszkalnego (domu), który

następnie utracił lub którego się zrzekł?

.........................................................

.........................................................

6. Czy wnioskodawca lub jego małżonek korzystał z pomocy

finansowej na budownictwo mieszkaniowe w pełnej

przysługującej wysokości bądź był uwzględniony w decyzji

o jej przyznaniu?

.........................................................

.........................................................

7. Informacje dodatkowe (podać dodatkowe dane istotne dla

sprawy, niewymienione wyżej):

.........................................................

.........................................................

8. Uzasadnienie wniosku:

.........................................................

.........................................................

.........................................................

.........................................................

Prawdziwość powyższych danych potwierdzam własnoręcznym

podpisem pod rygorem odpowiedzialności karnej.

........................

(podpis wnioskodawcy)

Adnotacje komórki kadrowej.

Pan(i) .......................... policjant w służbie stałej

- przygotowawczej* mianowany dnia ..........................

pełniący(a) służbę w ............................. zajmujący

stanowisko przewidziane etatem dla .........................

rozkazem personalnym nr ......... z dnia ...................

został delegowany - przeniesiony* do .......................

............................................................

na okres od ...................... do ......................

..................

(data, podpis)

______

* Niepotrzebne skreślić.