§ 5. - Tryb przeprowadzania inspekcji warunków pracy i życia rybaków na statku rybackim.

Dziennik Ustaw

Dz.U.2020.20

Akt obowiązujący
Wersja od: 8 stycznia 2020 r.
§  5. 
1. 
Ustalenia z inspekcji są dokumentowane w formie protokołu.
2. 
Protokół z inspekcji zawiera:
1)
nazwę i siedzibę armatora statku rybackiego oraz numer identyfikacji podatkowej (NIP);
2)
datę rozpoczęcia działalności przez armatora statku rybackiego;
3)
numer IMO statku rybackiego nadany przez Międzynarodową Organizację Morską (IMO), a w razie jego braku, numer rejestrowy statku rybackiego;
4)
imię i nazwisko kapitana statku rybackiego;
5)
imię i nazwisko oraz stanowisko służbowe inspektora;
6)
oznaczenie dni, w których przeprowadzano inspekcję;
7)
opis stwierdzonych naruszeń oraz inne informacje wynikające z zakresu inspekcji mające istotne znaczenie dla wyników tej inspekcji;
8)
treść zaleceń dla kapitana statku rybackiego lub armatora statku rybackiego oraz informację o ich realizacji;
9)
wyszczególnienie załączników stanowiących składową część protokołu;
10)
wzmiankę o wniesieniu lub niewniesieniu przez kapitana statku rybackiego zastrzeżeń do treści protokołu oraz ewentualnym usunięciu stwierdzonych nieprawidłowości przed zakończeniem inspekcji;
11)
datę i miejsce podpisania protokołu przez inspektora i kapitana statku rybackiego.
3. 
Protokół podpisuje inspektor prowadzący inspekcję oraz kapitan statku rybackiego.
4. 
Kapitanowi statku rybackiego przysługuje prawo zgłoszenia inspektorowi, przed podpisaniem protokołu, umotywowanych zastrzeżeń do ustaleń zawartych w protokole. W protokole zamieszcza się pouczenie o możliwości zgłoszenia zastrzeżeń.
5. 
Zastrzeżenia zgłasza się inspektorowi pisemnie, w postaci papierowej lub elektronicznie, w terminie 7 dni od dnia przedstawienia protokołu, jednak nie później niż przed dniem opuszczenia portu przez statek rybacki.
6. 
W razie zgłoszenia zastrzeżeń, o których mowa w ust. 4, inspektor jest obowiązany je rozpatrzyć, a w przypadku stwierdzenia zasadności zastrzeżeń - zmienić lub uzupełnić odpowiednią część protokołu przez dokonanie stosownej adnotacji na jego końcu, informującej o wprowadzeniu zmiany i wskazaniu, na czym ta zmiana polega.
7. 
W przypadku odmowy podpisania protokołu przez kapitana statku rybackiego, inspektor wpisuje w protokole adnotację o odmowie złożenia podpisu przez kapitana statku rybackiego i jej przyczynie, jeżeli jest ona znana.
8. 
Odmowa podpisania protokołu przez kapitana statku rybackiego nie stanowi przeszkody w realizacji ustaleń zawartych w protokole.
9. 
Inspektor sporządza protokół, w którym nie może dokonywać poprawek, skreśleń ani uzupełnień bez omówienia ich na końcu protokołu, z wyjątkiem sprostowania oczywistych omyłek pisarskich i rachunkowych, które parafuje.
10. 
Inspektor sporządza protokół w języku polskim i angielskim, w trzech jednobrzmiących egzemplarzach, z których jeden egzemplarz otrzymuje kapitan statku rybackiego, drugi - przedstawiciel załogi, a trzeci - organ inspekcyjny.