§ 1. - [Składanie wniosków w sprawach zmian terytorialnych powiatów; przekazanie wniosku ministrowi; termin rozpatrzenia wniosku] - Tryb postępowania przy składaniu wniosków dotyczących tworzenia, łączenia, dzielenia, znoszenia i ustalania granic powiatów oraz ustalanie i zmiana nazw powiatów i siedzib ich władz oraz dokumenty wymagane w tych sprawach.

Dziennik Ustaw

Dz.U.2013.1208 t.j.

Akt obowiązujący
Wersja od: 14 października 2013 r.
§  1. [Składanie wniosków w sprawach zmian terytorialnych powiatów; przekazanie wniosku ministrowi; termin rozpatrzenia wniosku]
1.
Rada powiatu, rada miasta na prawach powiatu lub rada gminy, zwane dalej "wnioskodawcami", składają wnioski w sprawach, o których mowa w art. 3 ust. 1 ustawy z dnia 5 czerwca 1998 r. o samorządzie powiatowym, zwanej dalej "ustawą", do ministra właściwego do spraw administracji publicznej, za pośrednictwem wojewody właściwego ze względu na siedzibę wnioskodawcy.
2.
Właściwy wojewoda, nie później niż w ciągu 30 dni od dnia otrzymania wniosku, przekazuje go wraz ze swoją opinią, a w przypadkach gdy wniosek obejmuje zmianę granic powiatu naruszającą granice województwa, także z opinią odpowiedniego wojewody, ministrowi właściwemu do spraw administracji publicznej.
3.
Wnioski są rozpatrywane w ciągu roku od dnia złożenia wniosku, nie później jednak niż do dnia 31 lipca roku poprzedzającego rok budżetowy, w którym ma nastąpić zmiana.