Rozdział 6 - Legitymacja emeryta-rencisty policyjnego - Tryb postępowania i właściwości organu w zakresie zaopatrzenia emerytalnego funkcjonariuszy Policji, Agencji Bezpieczeństwa Wewnętrznego, Agencji Wywiadu, Centralnego Biura Antykorupcyjnego, Straży Granicznej, Straży Marszałkowskiej, Służby Ochrony Państwa, Państwowej Straży Pożarnej i Służby Celno-Skarbowej oraz ich rodzin.

Dziennik Ustaw

Dz.U.2018.2373

Akt obowiązujący
Wersja od: 8 sierpnia 2023 r.

Rozdział  6

Legitymacja emeryta-rencisty policyjnego

§  37. 
1. 
Osoba, która ma ustalone prawo do emerytury lub renty inwalidzkiej, otrzymuje legitymację emeryta-rencisty policyjnego, zwaną dalej "legitymacją".
2. 
Legitymacja jest ważna wraz z dokumentem potwierdzającym tożsamość, zawierającym zdjęcie emeryta lub rencisty.
§  38. 
Organ emerytalny wydaje i wymienia legitymację oraz dokonuje w niej wpisów.
§  39. 
Legitymację wydaje się wraz z decyzją o ustaleniu prawa do emerytury lub renty inwalidzkiej.
§  40. 
1. 
Legitymacja zawiera:
1)
imię i nazwisko emeryta lub rencisty;
2)
numer PESEL;
3)
numer świadczenia;
4)
wpis o niezdolności do samodzielnej egzystencji;
5)
datę ważności;
6)
datę wydania;
7)
nazwę organu emerytalnego wydającego legitymację.
2. 
Wzór legitymacji jest określony w załączniku do rozporządzenia.
§  41. 
Legitymacja podlega wymianie w przypadku:
1)
zmiany nazwiska lub imienia emeryta lub rencisty;
2)
utraty, uszkodzenia lub zniszczenia;
3)
upływu okresu ważności;
4)
orzeczenia o niezdolności do samodzielnej egzystencji lub jego zmiany.