Tryb oceny i sposób dopuszczania rozwiązań informatycznych, w których mają być przetwarzane informacje niejawne.
Dziennik Ustaw
Dz.U.2022.2098
Akt obowiązujący Wersja od: 14 października 2022 r.
ROZPORZĄDZENIE
MINISTRA OBRONY NARODOWEJ
z dnia 29 września 2022 r.
w sprawie trybu oceny i sposobu dopuszczania rozwiązań informatycznych, w których mają być przetwarzane informacje niejawne
Na podstawie art. 51 ust. 6 ustawy z dnia 5 sierpnia 2010 r. o ochronie informacji niejawnych (Dz. U. z 2019 r. poz. 742 oraz z 2022 r. poz. 655 i 1933) zarządza się, co następuje:
Rozporządzenie określa tryb oceny i sposób dopuszczania rozwiązań informatycznych niebędących systemami teleinformatycznymi do przetwarzania informacji niejawnych.
Ilekroć w rozporządzeniu jest mowa o:
1)
dopuszczeniu rozwiązania informatycznego - należy przez to rozumieć formalne potwierdzenie realizacji wymogów określonych w rozporządzeniu w odniesieniu do rozwiązania informatycznego;2)
dostępności - należy przez to rozumieć właściwość zasobu określającą możliwość jego wykorzystania na żądanie, w założonym czasie, przez uprawniony podmiot;3)
gestorze rozwiązania informatycznego - należy przez to rozumieć jednostkę lub komórkę organizacyjną odpowiedzialną za realizację czynności związanych z oceną rozwiązania informatycznego planowanego do przetwarzania informacji niejawnych;4)
głównym użytkowniku - należy przez to rozumieć kierownika jednostki organizacyjnej, w której jest eksploatowane rozwiązanie informatyczne podlegające dopuszczeniu;5)
incydencie - należy przez to rozumieć incydent w rozumieniu art. 2 pkt 5 ustawy z dnia 5 lipca 2018 r. o krajowym systemie cyberbezpieczeństwa (Dz. U. z 2022 r. poz. 1863);6)
integralności - należy przez to rozumieć właściwość zasobu określającą, że nie został on zmodyfikowany w sposób nieuprawniony;7)
komponencie rozwiązania informatycznego - należy przez to rozumieć część rozwiązania informatycznego realizującą daną funkcjonalność w jego obrębie;8)
podatności - należy przez to rozumieć słabość zasobu lub zabezpieczenia, która może zostać wykorzystana przez zagrożenie;9)
poufności - należy przez to rozumieć właściwość określającą, że informacja nie jest udostępniana lub ujawniana nieuprawnionym do tego podmiotom;10)
przekazywaniu informacji - należy przez to rozumieć zarówno przekazywanie informacji na informatycznych nośnikach danych, na których zostały utrwalone, jak i w formie teletransmisji;11)
rozwiązaniu informatycznym - należy przez to rozumieć rozwiązanie informatyczne, o którym mowa w art. 2 pkt 19 ustawy z dnia 5 sierpnia 2010 r. o ochronie informacji niejawnych, zwanej dalej "ustawą";12)
ryzyku - należy przez to rozumieć ryzyko w rozumieniu art. 2 pkt 12 ustawy z dnia 5 lipca 2018 r. o krajowym systemie cyberbezpieczeństwa;13)
SKW - należy przez to rozumieć Służbę Kontrwywiadu Wojskowego;14)
testach bezpieczeństwa - należy przez to rozumieć testy mające na celu weryfikację poprawności i skuteczności funkcjonowania zabezpieczeń, ustalenie ich aktualnego stanu oraz rekomendowanie skutecznych rozwiązań służących zapewnieniu odporności rozwiązania informatycznego oraz współpracujących z nim systemów teleinformatycznych na zagrożenia, w skład których wchodzą testy weryfikacyjne, podatnościowe oraz penetracyjne;15)
testach penetracyjnych - należy przez to rozumieć element testów bezpieczeństwa obejmujący zaplanowanie i przeprowadzenie kontrolowanego ataku mającego na celu praktyczną weryfikację poprawności i skuteczności funkcjonowania procedur i zabezpieczeń oraz opracowanie rekomendacji dotyczących skutecznych rozwiązań, które zwiększają poziom odporności rozwiązania informatycznego oraz współpracujących z nim systemów teleinformatycznych na zagrożenia;16)
testach podatnościowych - należy przez to rozumieć element testów bezpieczeństwa umożliwiający:a)
identyfikację oraz ocenę wagi podatnych na zagrożenia słabych punktów w rozwiązaniu informatycznym oraz interfejsach współpracujących z nim systemów teleinformatycznych, w tym w wykorzystywanych w nich rozwiązaniach sprzętowych, programowych, infrastrukturalnych oraz organizacyjnych,b)
dostarczanie gestorowi rozwiązania informatycznego informacji o rzeczywistych podatnościach zasobów niezbędnych do prawidłowego projektowania, wdrażania i optymalizacji jego zabezpieczeń, przy uwzględnieniu wyników szacowania ryzyka;17)
testach weryfikacyjnych - należy przez to rozumieć element testów bezpieczeństwa mający na celu weryfikację poprawności implementacji zabezpieczeń w rozwiązaniu informatycznym oraz w interfejsach współpracujących z nim systemów teleinformatycznych;18)
zabezpieczeniu - należy przez to rozumieć środki o charakterze fizycznym, technicznym lub proceduralnym zmniejszające ryzyko;19)
zagrożeniu - należy przez to rozumieć potencjalną przyczynę niepożądanego zdarzenia, które może wywołać szkodę w rozwiązaniu informatycznym oraz we współpracujących z nim systemach teleinformatycznych.
W ramach rozwiązań informatycznych dopuszcza się przetwarzanie informacji na poziomach taktycznym i operacyjnym, niezbędne do wykonania zadania realizowanego z wykorzystaniem danego rozwiązania informatycznego, w szczególności o krótkotrwałym charakterze przetwarzanych informacji niejawnych.
W ramach trybu oceny za rozwiązania informatyczne niebędące systemem teleinformatycznym można uznawać wyłącznie sprzęt wojskowy lub sprzęt, który podlega procesowi pozyskiwania w ramach procedury pozyskiwania, zwany dalej "SpW", oraz jego elementy.
1.
Rozwiązania informatyczne ocenia się w zakresie wdrożenia spójnego zbioru zabezpieczeń służących zapewnieniu zachowania bezpieczeństwa informacji niejawnych przetwarzanych przy ich zastosowaniu, na podstawie właściwego doboru w danym rozwiązaniu informatycznym metod realizacji następujących celów bezpieczeństwa:1)
poufności informacji niejawnych;2)
integralności informacji niejawnych;3)
dostępności informacji niejawnych.2.
Realizując cele bezpieczeństwa:1)
wdraża się spójny zbiór zabezpieczeń w zakresie bezpieczeństwa osobowego, bezpieczeństwa fizycznego, bezpieczeństwa informatycznego, a także odpowiednie procedury związane z wykorzystywaniem rozwiązań informatycznych do określonych zastosowań;2)
ogranicza się zakres obszarów zastosowania rozwiązań informatycznych z uwzględnieniem sposobu i przypadków ich użycia;3)
ogranicza się dostęp do wykorzystania rozwiązań informatycznych tylko przez podmioty uprawnione w zakresie wynikającym z ich zadań oraz wyłącznie w zakresie niezbędnym do ich realizacji;4)
stosuje się wielopoziomową ochronę, polegającą na stosowaniu zabezpieczeń na różnych poziomach, w celu ograniczenia występowania przypadków, w których przełamanie pojedynczego zabezpieczenia skutkuje przełamaniem pozostałych;5)
wdraża się procedury wymiany informacji niejawnych z systemami teleinformatycznymi;6)
zapewnia się sprawowanie nadzoru nad poprawną eksploatacją rozwiązania informatycznego zgodnie z warunkami jego dopuszczenia.3.
Projektując zbiór zabezpieczeń, o których mowa w ust. 2, stosuje się, w zależności od możliwości technicznych oraz poziomu ryzyka ujawnienia, utraty lub naruszenia integralności informacji niejawnych, odpowiednio do zadań realizowanych przy wykorzystywaniu rozwiązań informatycznych:1)
zabezpieczenia realizujące kontrolę dostępu do zasobów rozwiązań informatycznych, w szczególności zapewnienie ochrony fizycznej ich komponentów;2)
warunki i sposób przydziału uprawnień do eksploatacji rozwiązań informatycznych;3)
procedury postępowania związane z wykorzystywaniem rozwiązań informatycznych, w tym w czasie wojny, w razie ogłoszenia stanu nadzwyczajnego, mobilizacji lub sytuacji kryzysowej;4)
środki zapewniające ochronę transmisji danych przed wykryciem, przechwyceniem lub zakłóceniem;5)
środki zapewniające ochronę elektromagnetyczną;6)
mechanizmy lub procedury dotyczące reagowania na incydenty;7)
inne niezbędne procedury i mechanizmy zabezpieczania informacji niejawnych przetwarzanych w ramach rozwiązania informatycznego.4.
Działania, o których mowa w ust. 3, opisuje się szczegółowo w dokumencie "Wymagania ochrony informacji niejawnych" opracowywanym dla danego rozwiązania informatycznego.1.
W celu zagwarantowania poufności i integralności informacji niejawnych przekazywanych przez komponenty rozwiązań informatycznych, w formie transmisji poza obszarami objętymi ochroną fizyczną, stosuje się ochronę kryptograficzną.2.
Doboru rozwiązań z zakresu ochrony kryptograficznej, o których mowa w ust. 1, dokonuje się z uwzględnieniem wyników procesu szacowania ryzyka dla bezpieczeństwa informacji niejawnych przetwarzanych za pomocą rozwiązania informatycznego oraz opinii Dowództwa Komponentu Wojsk Obrony Cyberprzestrzeni.
W celu zagwarantowania poufności informacji niejawnych przetwarzanych przy użyciu rozwiązań informatycznych, zagrożonych w wyniku elektromagnetycznej emisji ujawniającej, rozwiązania z zakresu ochrony elektromagnetycznej dobiera się z uwzględnieniem wyników procesu szacowania ryzyka dla bezpieczeństwa informacji niejawnych. W szczególnym przypadku rozwiązania informatyczne lub ich komponenty mogą podlegać badaniom poziomu ich emisyjności w celu zapewnienia właściwej ochrony elektromagnetycznej, z uwzględnieniem zaleceń.
W celu zagwarantowania realizacji procesu wykrywania incydentów, a także zapewnienia niezwłocznego informowania odpowiednich osób o wykrytym incydencie, w dokumencie "Wymagania ochrony informacji niejawnych" stosuje się procedury reagowania na incydenty związane z przetwarzaniem informacji niejawnych za pomocą rozwiązań informatycznych.
W celu zapewnienia właściwej ochrony informacji niejawnych przetwarzanych w ramach rozwiązania informatycznego na niejawnych wymiennych informatycznych nośnikach danych, które można wyodrębnić z rozwiązania informatycznego, stosuje się procedury właściwe dla ochrony materiału niejawnego w rozumieniu art. 2 pkt 4 ustawy, stosownie do najwyższej klauzuli przechowywanych informacji.
1.
Rozwiązania informatyczne dopuszczone do przetwarzania informacji niejawnych mogą wymieniać informacje niejawne z systemami teleinformatycznymi posiadającymi akredytację bezpieczeństwa teleinformatycznego w rozumieniu przepisów ustawy z zastosowaniem wyłącznie procedur określonych w dokumencie "Wymagania ochrony informacji niejawnych", które zostały uwzględnione w dokumentacji szczególnych wymagań bezpieczeństwa oraz procedur bezpiecznej eksploatacji dla przedmiotowego systemu, wykonanymi według wymagań ustawy.2.
Wymianę informacji, o której mowa w ust. 1, realizuje się, zapewniając minimalizację wymienianych danych, stosownie do sytuacji i realizowanych zadań, oraz odpowiednio uwzględnia się wymaganie ograniczonego zaufania, o którym mowa w przepisach wydanych na podstawie art. 49 ust. 9 ustawy, z tym zastrzeżeniem, że potencjalnym źródłem zagrożeń może być zarówno inny system teleinformatyczny, jak i inne rozwiązanie informatyczne.
Dopuszczenie rozwiązania informatycznego do przetwarzania informacji niejawnych realizuje się przed rozpoczęciem przetwarzania informacji niejawnych w ramach jego eksploatacji.
1.
W celu dopuszczenia rozwiązań informatycznych do przetwarzania informacji niejawnych, w rozumieniu art. 51 ust. 3 ustawy, opracowuje się dokument "Wymagania ochrony informacji niejawnych".2.
Dokument "Wymagania ochrony informacji niejawnych" zawiera informacje o:1)
rodzajach oraz najwyższej klauzuli informacji niejawnych, które mogą być przetwarzane za pomocą rozwiązania informatycznego;2)
przeznaczeniu rozwiązania informatycznego;3)
podmiotach uprawnionych do eksploatacji rozwiązania informatycznego;4)
podmiocie sprawującym nadzór nad eksploatacją zgodną z warunkami określonymi w dokumencie "Wymagania ochrony informacji niejawnych";5)
wymaganych środkach w zakresie bezpieczeństwa osobowego przed dopuszczeniem do pracy z wykorzystaniem rozwiązania informatycznego;6)
środkach ochrony fizycznej komponentów rozwiązania informatycznego;7)
rozwiązaniach w zakresie zapewnienia ochrony elektromagnetycznej;8)
stosowaniu ochrony kryptograficznej lub innych rozwiązań w zakresie bezpieczeństwa transmisji;9)
certyfikatach lub innych dokumentach potwierdzających ocenę bezpieczeństwa rozwiązania informatycznego lub jego komponentu wydanych przez krajowe władze bezpieczeństwa państwa członkowskiego NATO lub UE lub właściwy organ NATO lub UE;10)
ochronie nośników danych, w szczególności ich ochronie fizycznej;11)
procedurach wykorzystania rozwiązania informatycznego w stanach nadzwyczajnych, w tym w czasie wojny, w razie ogłoszenia stanu nadzwyczajnego, mobilizacji lub sytuacji kryzysowej;12)
niezbędnych szkoleniach dla podmiotów użytkujących rozwiązania informatyczne;13)
procedurach wymiany danych z systemami teleinformatycznymi posiadającymi akredytację bezpieczeństwa teleinformatycznego oraz systemami informacyjnymi, o których mowa w art. 2 pkt 14 ustawy z dnia 5 lipca 2018 r. o krajowym systemie cyberbezpieczeństwa;14)
procedurach reagowania na incydenty związane z eksploatacją rozwiązania informatycznego;15)
procedurach reagowania na incydenty związane z przetwarzaniem informacji niejawnych za pomocą rozwiązań informatycznych;16)
wynikach procesu szacowania ryzyka dla bezpieczeństwa informacji niejawnych przetwarzanych w ramach rozwiązania informatycznego;17)
przyjętych w ramach zarządzania ryzykiem sposobów osiągania i utrzymywania odpowiedniego poziomu bezpieczeństwa informacji niejawnych przetwarzanych w ramach rozwiązania informatycznego;18)
aspektach budowy, dostępnych trybów pracy, działania i eksploatacji rozwiązania informatycznego, które mają związek z bezpieczeństwem informacji niejawnych przetwarzanych w ramach rozwiązania informatycznego lub wpływają na ich bezpieczeństwo;19)
oświadczeniu zrealizowania procesu oceny bezpieczeństwa rozwiązania informatycznego zgodnie z wymogami niniejszego rozporządzenia;20)
wykazie zaleceń i wymagań dla głównego użytkownika;21)
innych danych niezbędnych do prawidłowego wdrożenia rozwiązania informatycznego oraz prawidłowej ochrony informacji niejawnych.
Tryb oceny bezpieczeństwa rozwiązania informatycznego przeznaczonego do przetwarzania informacji niejawnych realizowany przez:
1)
Szefa Sztabu Generalnego Wojska Polskiego, zwanego dalej "Szefem Sztabu Generalnego WP" - obejmuje czynności, o których mowa w § 14 pkt 2 i 3;2)
gestora rozwiązania informatycznego - obejmuje czynności, o których mowa w § 15.
W zakresie czynności realizowanych w ramach trybu oceny rozwiązania informatycznego przeznaczonego do przetwarzania informacji niejawnych Szef Sztabu Generalnego WP podejmuje następujące czynności:
1)
wyznacza, w formie rozkazu, gestora rozwiązania informatycznego oraz wyznacza lub wskazuje eksperckie jednostki wspierające;2)
akceptuje wyniki procesu szacowania ryzyka zrealizowanego przez gestora rozwiązania informatycznego oraz zapewnia właściwą organizację ochrony informacji niejawnych, związanej z eksploatacją rozwiązania informatycznego w Siłach Zbrojnych Rzeczypospolitej Polskiej, z uwzględnieniem wyników przedmiotowego procesu;3)
zatwierdza i przesyła do SKW dokument "Wymagania ochrony informacji niejawnych";4)
nadzoruje realizację zadań przez gestora rozwiązania informatycznego;5)
informuje SKW, w formie pisemnej, o wycofaniu rozwiązania informatycznego z eksploatacji;6)
prowadzi wykaz rozwiązań informatycznych dopuszczonych do przetwarzania informacji niejawnych przez SKW.1.
W zakresie czynności realizowanych w ramach trybu oceny rozwiązania informatycznego przeznaczonego do przetwarzania informacji niejawnych gestor rozwiązania informatycznego, na etapie planowania, projektowania i pozyskania rozwiązania informatycznego:1)
analizuje kierunki zastosowania rozwiązania informatycznego w Siłach Zbrojnych Rzeczypospolitej Polskiej, w tym w czasie wojny, w razie ogłoszenia stanu nadzwyczajnego, mobilizacji lub sytuacji kryzysowej;2)
analizuje funkcjonalności zabezpieczeń dostarczanych przez dane rozwiązanie informatyczne, które mogą zostać zastosowane do zabezpieczenia poufności, integralności i dostępności informacji niejawnych;3)
przeprowadza proces wstępnego szacowania ryzyka dla bezpieczeństwa informacji niejawnych przetwarzanych z zastosowaniem rozwiązania informatycznego;4)
projektuje zbiór dodatkowych zabezpieczeń, z uwzględnieniem wymogów określonych w § 5 ust. 2 i 3 oraz z uwzględnieniem wyników realizacji czynności, o których mowa w pkt 1-3;5)
współpracuje z instytucjami odpowiedzialnymi za pozyskanie i wprowadzenie na wyposażenie Sił Zbrojnych Rzeczypospolitej Polskiej "SpW" zawierającego rozwiązania informatyczne lub ich komponenty;6)
współpracuje z eksperckimi jednostkami wspierającymi, o których mowa w § 14 pkt 1.2.
Na etapie, o którym mowa w ust. 1, gestor rozwiązania informatycznego może opracować i uzgodnić z SKW plan dopuszczenia rozwiązania informatycznego. Plan ten obejmuje zakres i harmonogram przedsięwzięć wymaganych do uzyskania dopuszczenia rozwiązania informatycznego do przetwarzania informacji niejawnych. Opracowanie planu możliwe jest w przypadkach rozpatrywania szczególnie skomplikowanych rozwiązań informatycznych.3.
Na etapie wdrażania rozwiązania informatycznego gestor rozwiązania informatycznego odpowiada za:1)
analizę funkcjonalności dodatkowych zabezpieczeń zastosowanych do wzmocnienia poziomu ochrony dostarczanych przez dane rozwiązanie informatyczne, które mogą zostać zastosowane do zabezpieczenia poufności, integralności i dostępności przetwarzanych informacji niejawnych;2)
przeprowadzenie procesu szacowania ryzyka dla bezpieczeństwa informacji niejawnych przetwarzanych z zastosowaniem rozwiązania informatycznego, z uwzględnieniem przepisów ustawy;3)
opracowanie procedur wymiany informacji oraz stosowanie dodatkowych zabezpieczeń na styku z systemami teleinformatycznymi, z uwzględnieniem postanowień, o których mowa w § 10;4)
zaplanowanie i przeprowadzenie testów bezpieczeństwa we współpracy z Dowódcą Komponentu Wojsk Obrony Cyberprzestrzeni;5)
opracowanie dokumentu "Wymagania ochrony informacji niejawnych" dla danego rozwiązania informatycznego;6)
współpracę z eksperckimi jednostkami wspierającymi, o których mowa w § 14 pkt 1;7)
uzgodnienie dokumentu "Wymagania ochrony informacji niejawnych" z właściwym pełnomocnikiem do spraw ochrony informacji niejawnych oraz Dowódcą Komponentu Wojsk Obrony Cyberprzestrzeni.4.
Na etapie eksploatacji rozwiązania informatycznego gestor rozwiązania informatycznego odpowiada za:1)
nadzór nad utrzymywaniem zgodności eksploatacji rozwiązania informatycznego z dokumentem "Wymagania ochrony informacji niejawnych";2)
prowadzenie szkoleń w zakresie eksploatacji rozwiązania informatycznego zgodnie z dokumentem "Wymagania ochrony informacji niejawnych";3)
bieżące monitorowanie podatności, zagrożeń, poziomu ryzyka, oraz w miarę potrzeb wprowadzanie adekwatnych zmian w dokumencie "Wymagania ochrony informacji niejawnych";4)
konsultowanie, w przypadku dostrzeżenia takiej potrzeby, planowanych do wprowadzenia zmian z właściwym pełnomocnikiem do spraw ochrony informacji niejawnych lub Dowódcą Komponentu Wojsk Obrony Cyberprzestrzeni.5.
Na etapie wycofywania rozwiązania informatycznego gestor rozwiązania informatycznego odpowiada za koordynowanie przedsięwzięć związanych z wycofaniem z wyposażenia Sił Zbrojnych Rzeczypospolitej Polskiej rozwiązania informatycznego.
Główny użytkownik, w ramach dopuszczenia rozwiązania informatycznego na etapie eksploatacji i wycofywania, odpowiada za przestrzeganie wymagań i zaleceń określonych w dokumencie "Wymagania ochrony informacji niejawnych".
W zakresie czynności realizowanych w ramach trybu oceny rozwiązania informatycznego przeznaczonego do przetwarzania informacji niejawnych ekspercka jednostka wspierająca, o której mowa w § 14 pkt 1, jest obowiązana udzielać pomocy gestorowi w procesie oceny i dopuszczenia rozwiązania informatycznego do przetwarzania informacji niejawnych - zgodnie z zakresem posiadanych kompetencji.
W celu dopuszczenia rozwiązania informatycznego do przetwarzania informacji niejawnych dokument "Wymagania ochrony informacji niejawnych" jest opracowywany przez gestora rozwiązania informatycznego, a następnie podlega uzgodnieniu z:
1)
właściwym pełnomocnikiem do spraw ochrony informacji niejawnych - w zakresie zgodności z przepisami ustawy;2)
Dowódcą Komponentu Wojsk Obrony Cyberprzestrzeni - w zakresie zapewnienia odporności rozwiązania informatycznego na zagrożenia pochodzące z cyberprzestrzeni przy zastosowaniu rozwiązań w nim opisanych.
W ramach trybu dopuszczenia rozwiązania informatycznego do przetwarzania informacji niejawnych uzgodniony dokument "Wymagania ochrony informacji niejawnych", podpisany przez gestora rozwiązania informatycznego, po zatwierdzeniu, Szef Sztabu Generalnego WP przesyła do SKW. W przypadku braku uzgodnień, o których mowa w § 18, dokument nie jest rozpatrywany.
1.
SKW rozstrzyga w przedmiocie dopuszczenia rozwiązania informatycznego po otrzymaniu dokumentu "Wymagania ochrony informacji niejawnych". O dopuszczeniu rozwiązania informatycznego SKW informuje, w formie pisemnej, Szefa Sztabu Generalnego WP.2.
Rozstrzygnięcie w przedmiocie dopuszczenia rozwiązania informatycznego jest podejmowane bez zbędnej zwłoki, jednak nie później niż w ciągu 3 miesięcy od dnia otrzymania dokumentu "Wymagania ochrony informacji niejawnych".3.
W sprawach szczególnie skomplikowanych rozstrzygnięcie w przedmiocie dopuszczenia rozwiązania informatycznego jest podejmowane nie później niż w ciągu 6 miesięcy od dnia otrzymania dokumentu "Wymagania ochrony informacji niejawnych".4.
SKW, na podstawie wyników oceny bezpieczeństwa rozwiązania informatycznego, przy uwzględnieniu poziomu zagrożenia bezpieczeństwa informacji niejawnych, określa termin ważności dopuszczenia, a także może skrócić jego termin ważności, zawiesić dopuszczenie lub je cofnąć w każdym czasie. O wyniku rozstrzygnięcia informuje, w formie pisemnej, Szefa Sztabu Generalnego WP.
Brak informacji o dopuszczeniu rozwiązania informatycznego, o której mowa w § 20 ust. 1, jest równoznaczny z brakiem dopuszczenia rozwiązania informatycznego do przetwarzania informacji niejawnych.
1.
W ramach trybu dopuszczenia rozwiązań informatycznych do przetwarzania informacji niejawnych, po uzyskaniu dopuszczenia SKW, Szef Sztabu Generalnego WP umieszcza dane rozwiązanie w wykazie rozwiązań informatycznych dopuszczonych do przetwarzania informacji niejawnych.2.
Wykaz, o którym mowa w ust. 1, zawiera:1)
nazwę rozwiązania informatycznego;2)
maksymalną klauzulę tajności informacji niejawnych, do których przetwarzania rozwiązanie informatyczne zostało dopuszczone;3)
gestora rozwiązania informatycznego;4)
okres ważności dopuszczenia rozwiązania informatycznego;5)
inne dane niezbędne do prawidłowego wdrożenia rozwiązania informatycznego.1.
W przypadku wprowadzania zmian w dokumencie "Wymagania ochrony informacji niejawnych" w ramach trybu dopuszczania rozwiązań informatycznych do przetwarzania informacji niejawnych, przepisy § 15-20 stosuje się odpowiednio.2.
Aktualizacja dokumentu, o którym mowa w ust. 1, może odbywać się w formie aneksu.Dokumenty powiązane
Jeżeli chcesz mieć dostęp do wszystkich dokumentów powiązanych, zaloguj się do LEX-a Nie korzystasz jeszcze z programów LEX? Zamów dostęp testowy »