Rozdział 5 - Legitymacja emeryta-rencisty policyjnego - Tryb i właściwości organu w sprawach zaopatrzenia emerytalnego funkcjonariuszy Służby Więziennej oraz uprawnionych członków ich rodzin.

Dziennik Ustaw

Dz.U.2018.2445

Akt obowiązujący
Wersja od: 28 grudnia 2018 r.

Rozdział  5

Legitymacja emeryta-rencisty policyjnego

§  28. 
Legitymacja jest dokumentem stwierdzającym posiadanie statusu emeryta lub rencisty policyjnego oraz potwierdzającym uprawnienia przysługujące z tego tytułu.
§  29. 
Organ emerytalny wydaje i wymienia legitymacje oraz dokonuje w nich wpisów.
§  30. 
Legitymację wydaje się wraz z decyzją o ustaleniu prawa do emerytury lub renty inwalidzkiej.
§  31. 
1. 
W legitymacji wpisuje się stopień służbowy, imię i nazwisko emeryta lub rencisty, numer PESEL, grupę inwalidztwa, do której został zaliczony emeryt lub rencista, wpis o niezdolności do samodzielnej egzystencji, a także określa się datę ważności legitymacji.
2. 
Legitymację podpisuje organ emerytalny lub osoba przez niego upoważniona. Podpis jest opatrzony pieczęcią okrągłą z orłem.
3. 
Wzór legitymacji jest określony w załączniku do rozporządzenia.
§  32. 
Legitymacja podlega wymianie w przypadku:
1)
zmiany nazwiska lub imienia emeryta lub rencisty;
2)
utraty, uszkodzenia lub zniszczenia;
3)
upływu okresu ważności;
4)
zaliczenia rencisty do innej grupy inwalidztwa lub orzeczenia braku inwalidztwa;
5)
orzeczenia niezdolności do samodzielnej egzystencji lub jego zmiany.