Tryb i warunki przyznawania dotacji z budżetu państwa na dofinansowanie inwestycji infrastrukturalnych realizowanych w systemie robót publicznych jako zadania własne gmin zagrożonych szczególnie wysokim bezrobociem strukturalnym.
Dz.U.1999.70.781
Akt utracił mocROZPORZĄDZENIE
RADY MINISTRÓW
z dnia 18 sierpnia 1999 r.
w sprawie trybu i warunków przyznawania dotacji z budżetu państwa na dofinansowanie inwestycji infrastrukturalnych realizowanych w systemie robót publicznych jako zadania własne gmin zagrożonych szczególnie wysokim bezrobociem strukturalnym.
- podejmują działania mające na celu wyjaśnienie przyczyn wystąpienia nieprawidłowości oraz ustalają dla wnioskodawców terminy, do których wnioskodawcy są zobowiązani usunąć nieprawidłowości i zawiadomić o tym właściwego wojewodę.
- cała dotacja przekazana na dofinansowanie inwestycji infrastrukturalnej podlega zwrotowi do budżetu wojewody, z zastrzeżeniem ust. 3 i 4.
ZAŁĄCZNIKI
ZAŁĄCZNIK Nr 1
Wnioskodawca
Wnioskodawca
Województwo............................
WNIOSEK
o przyznanie dotacji z budżetu państwa na rok .......... na dofinansowanie inwestycji infrastrukturalnej realizowanej w systemie robót publicznych jako zadanie własne gminy
Cz. A. Dane identyfikacyjne oraz termin realizacji i efekty inwestycji infrastrukturalnej
INWESTYCJA: | IK*), IN*) | Z-w RB*), Z-po RB*) | Nazwa działu gospodarki narodowej**) | ||
Nazwa i lokalizacja inwestycji infrastrukturalnej: | |||||
Aktualna wartość kosztorysowa inwestycji: .......... tys. zł zatwierdzona dnia ..... przez ................. | Założenia techniczno-ekonomiczne inwestycji zatwierdzone dnia ....... przez ............ | ||||
Wyszczególnienie | Jednostka miary | Dane liczbowe | Wyszczególnienie | Jednostka miary | Dane liczbowe |
1. Wnioskowana kwota dotacji z budżetu państwa | tys. zł | 4. Okres realizacji inwestycji (cykl realizacji) | miesiąc | ||
2. Liczba bezrobotnych przewidzianych do zatrudnienia przy realizacji inwestycji w roku budżetowym***) | osoba | 5. Termin (miesiąc, rok) a) rozpoczęcia b) zakończenia | x x | ||
3. Kwota dotacji na 1 bezrobotnego przewidzianego do zatrudnienia przy realizacji inwestycji w roku budżetowym (poz. 1 : poz. 2) | tys. zł | 6. Efekty rzeczowe inwestycji: a) ............... b) ............... c) ............... |
*) Niepotrzebne skreślić (IK - inwestycja kontynuowana, rozpoczęta przed rokiem budżetowym, IN - inwestycja rozpoczęta w roku budżetowym lub planowana do rozpoczęcia w tym roku, Z-w RB - inwestycja planowana do zakończenia w roku budżetowym, Z-po RB - inwestycja planowana do zakończenia po roku budżetowym.
**) Według klasyfikacji budżetowej (zgodnie z rozporządzeniem Ministra Finansów z dnia 18 kwietnia 1991 r. w sprawie klasyfikacji dochodów i wydatków budżetowych oraz innych przychodów i rozchodów, Dz. U. Nr 39, poz. 169 z późn. zmianami).
***) W poz. 2 wykazuje się przeciętną liczbę bezrobotnych w okresie realizacji inwestycji infrastrukturalnej w roku budżetowym, w przeliczeniu na pełny wymiar czasu pracy, określoną w umowie, o której mowa w § 3 ust. 5 rozporządzenia Rady Ministrów z dnia 18 sierpnia 1999 r. w sprawie trybu i warunków przyznawania dotacji z budżetu państwa na dofinansowanie inwestycji infrastrukturalnych realizowanych w systemie robót publicznych jako zadania własne gmin zagrożonych szczególnie wysokim bezrobociem strukturalnym (Dz. U. Nr 70, poz. 781), zwanego dalej "rozporządzeniem".
Cz. B. Środki z budżetu gminy i budżetu państwa przeznaczone na finansowanie inwestycji infrastrukturalnej w roku budżetowym (w tys. zł)
Wyszczególnienie | Środki planowane w budżecie gminy*) | Środki z Funduszu Pracy**) | Dotacje z budżetu państwa | OGÓŁEM: Środki z budżetu gminy i środki z budżetu państwa (rubr. 2+3+7) | ||||
ogółem | w tym na refundację rzeczowych kosztów***) | z rezerwy celowej budżetu państwa****) | inne | razem (rubr. 5+rubr. 6) | % (rubr. 7: rubr. 2) | |||
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | 6 | 7 | 8 | 9 |
Kwoty planowane na rok budżetowy | I |
*) Bez środków z Funduszu Pracy wykazanych w rubr. 3 oraz bez środków budżetu państwa określonych w rubr. 7.
**) Na refundację kosztów wymienionych w § 1 pkt 7 lit. a) i b) rozporządzenia, według umowy, o której mowa w § 3 ust. 5 rozporządzenia.
***) Na refundację kosztów, o których mowa w § I pkt 7 lit. b rozporządzenia.
****) Kwota dotacji z budżetu państwa wykazana w cz. B rubr. 5 powinna równać się wnioskowanej kwocie dotacji, która jest podana w cz. A poz. 1.
DANE UZUPEŁNIAJĄCE
1. Nakłady na inwestycję od początku jej realizacji do dnia ......... roku budżetowego .. ..tys. zł*) oraz jej zaawansowanie: .........% **).
2. Suma dotacji z budżetu państwa na dofinansowanie inwestycji, od początku jej realizacji do dnia 31 grudnia roku poprzedzającego rok budżetowy: .............. zł.
3. Udział dotacji z budżetu państwa w finansowaniu inwestycji do roku budżetowego włącznie: ...................%***).
4. Wnioskowany termin przekazania dotacji dla wnioskodawcy****): ................... .
______
*) Wartość nakładów inwestycyjnych od początku realizacji inwestycji do końca miesiąca poprzedzającego miesiąc, w którym jest składany wniosek.
**) Relacja wartości nakładów inwestycyjnych podanej w poz. 1 do całkowitej wartości kosztorysowej inwestycji wykazanej w cz. A.
***) Relacja kwoty dotacji z budżetu państwa na dofinansowanie inwestycji do roku budżetowego włącznie (tzn. kwoty wykazanej w cz. B "Dane uzupełniające", poz. 2 i kwoty wykazanej w cz. B rubr. 7) do wartości kosztorysowej inwestycji wykazanej w cz. A.
****) Jeżeli dotacja może być przekazana w ratach - w poz. 4 należy podać kwoty rat i wnioskowane terminy ich przekazania wnioskodawcy. Termin (terminy i raty) powinien (powinny) być określony(e) w sposób zapobiegający przedwczesnemu przekazaniu dotacji, a jednocześnie umożliwiający terminowe regulowanie zobowiązań finansowych.
Cz. C. Część opisowa
W części C wniosku należy przedstawić uzasadnienie i informacje, o których mowa w § 4 ust. 3 rozporządzenia.
ZAŁĄCZNIKI:
Do wniosku należy załączyć dokumenty wymienione w § 4 ust. 4 rozporządzenia oraz ewentualne inne dotyczące inwestycji objętej wnioskiem i źródeł jej finansowania.
______
Sporządził:
..............................................................
(imię i nazwisko) (stanowisko)..........(numer telefonu)
Sprawdził
..............................................................
(imię i nazwisko) (stanowisko)..........(numer telefonu)
Skarbnik Gminy Przewodniczący Zarządu Gminy
.................. ........ ............................
(podpis i pieczęć) (data) (podpis i pieczęć)
ZAŁĄCZNIK Nr 2
....................................
....................................
INFORMACJA
sporządzona za okres od 1 stycznia do ...... ........ r. o realizacji i finansowaniu inwestycji infrastrukturalnych wykonywanych w systemie robót publicznych jako zadania własne gmin zagrożonych szczególnie wysokim bezrobociem strukturalnym, które są finansowane z udziałem dotacji z budżetu państwa na rok
Cz. A. Środki z budżetu gminy, budżetu państwa i Funduszu Pracy (w tys. zł)
Wyszczególnienie | Kwota środków planowanych w budżecie gminy na rok budżetowy*) | Koszty refundowane w roku budżetowym z Funduszu Pracy | Dotacje z budżetu państwa w roku budżetowym | Suma dotacji z budżetu państwa od początku realizacji inwestycji | ||||||||||||
koszty wynagrodzeń i pochodnych**) | koszty rzeczowe organizacji robót publicznych***) | razem (3+4) | z budżetu (w tym wojewody) inne niż z rezerwy budżetu państwa na rok budżetowy | z rezerwy budżetu państwa na rok budżetowy | razem (6+7) | % (8:2) | do roku poprzedzającego rok budżetowy włącznie | do roku budżetowego włącznie (8+10) | ||||||||
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | 6 | 7 | 8 | 9 | 10 | 11 | ||||||
A. Powiatowy Urząd Pracy w: ............ | a | |||||||||||||||
ŁĄCZNIE | b | |||||||||||||||
z tego: | ||||||||||||||||
1 | Ç * * * * | ............ (nazwa gminy) | a | |||||||||||||
Razem (I+II+III) | b | |||||||||||||||
I. z tego: Inwestycje rozpoczynane w roku budżetowym i planowane do zakończenia w tym roku | ||||||||||||||||
1) | ............. (nazwa i lokalizacja inwestycji) | a | ||||||||||||||
b | ||||||||||||||||
c | ||||||||||||||||
2) | j.w. ........ | |||||||||||||||
II. Inwestycje rozpoczynane w roku budżetowym planowane do zakończenia po tym roku Pierwszy rok realizacji: | x | x | x | x | x | x | x | x | x | x | x | |||||
1) | j.w. ........ | |||||||||||||||
III. Inwestycje rozpoczęte przed rokiem budżetowym Drugi i kolejne lata realizacji | x | x | x | x | x | x | x | x | x | x | x | |||||
1) j.w. | Rok zakończenia | |||||||||||||||
2 | j.w. ............ | |||||||||||||||
B. Powiatowy Urząd Pracy w: j.w. ............ | ||||||||||||||||
WOJEWÓDZTWO - OGÓŁEM (A+B+....) | a | |||||||||||||||
b |
a - dane zgodne z wnioskiem o przyznanie dotacji, b - rzeczywiste wykonanie, c - % (b:a); *) we wniosku (a) - bez środków z Funduszu Pracy, w rzeczywistym wykonaniu (b) - łącznie ze środkami z Funduszu Pracy (r.5); **) koszty, o których mowa w § 1 pkt 7 lit. a) rozporządzenia Rady Ministrów z dnia 18 sierpnia 1999 r. w sprawie trybu i warunków przyznawania dotacji z budżetu państwa na dofinansowanie inwestycji infrastrukturalnych realizowanych w systemie robót publicznych jako zadania własne gmin zagrożonych szczególnie wysokim bezrobociem strukturalnym (Dz. U. Nr 70, poz. 781), zwanego dalej "rozporządzeniem"; ***) koszty, o których w § 1 pkt 7 lit. b) rozporządzenia; ****) podać właściwy symbol: GP - przy gminach o wskaźniku G<60% P, SW - przy gminach otrzymujących subwencję wyrównawczą w roku budżetowym, IG - przy gminach pozostałych (por. art. 44 ust. 3 i art. 45 ustawy z dnia 26 listopada 1998 r. o dochodach jednostek samorządu terytorialnego w latach 1999 i 2000 (Dz. U. Nr 150, poz. 983 i Nr 162, poz. 1119)
Cz. B. Koszty i termin zakończenia inwestycji infrastrukturalnych, zatrudnienie bezrobotnych oraz dotacje przekazane i zwracane (w tys. zł)
Wyszczególnienie | Aktualna wartość kosztorysowa inwestycji | % (11:12) | Liczba bezrobotnych zatrudnionych przy realizacji inwestycji w roku budżetowym*) | Dotacja z rezerwy podlegająca zwrotowi w roku budżetowym | Termin zakończenia realizacji inwestycji | Dotacja z rezerwy podlegająca zwrotowi w roku następnym | Dotacja planowana i przekazana z rezerwy | ||||||||||||||||||||
1 | podlegająca zwrotowi w roku budżetowym | przekazana wnioskodawcy | 1 | określony we wniosku | 1 | kwota | 1 | planowana do przekazania do końca kwartału | |||||||||||||||||||
2 | 2 | rzeczywisty | 2 | przyczyna zwrotu dotacji***) | data zwrotu dotacji***) | 2 | przekazana do końca kwartału | ||||||||||||||||||||
3 | data protokołu odbioru | ||||||||||||||||||||||||||
12 | 13 | 14 | x | 15 | 16 | x | 17 | x | 18 | 19 | x | 20 | |||||||||||||||
A. Powiatowy Urząd Pracy w: .......................... | a | 1 | 1 | 1 | 1 | ||||||||||||||||||||||
ŁĄCZNIE z tego: | b | 2 | 2 | 2 | 2 | ||||||||||||||||||||||
1 | .................. (nazwa gminy) Razem (I+II+III) | 1 | |||||||||||||||||||||||||
2 | |||||||||||||||||||||||||||
I. | z tego: inwestycje rozpoczynane w roku budżetowym i planowane do zakończenia w tym roku | x | x | x | X | x | x | x | x | x | x | x | x | x | |||||||||||||
1) | .................. | a | 1 | 1 | 1 | 1 | |||||||||||||||||||||
.................. | b | 2 | 2 | 2 | 2 | ||||||||||||||||||||||
.................. (nazwa i lokalizacja inwestycji) | c | X | 3 | x | x | ||||||||||||||||||||||
2) | j.w. ............. | ||||||||||||||||||||||||||
II. | Inwestycje rozpoczynane w roku budżetowym planowane do zakończenia po tym roku Pierwszy rok lata realizacji | x | x | x | x | x | x | x | x | x | x | x | x | X | x | ||||||||||||
1) | j.w. ............ | ||||||||||||||||||||||||||
III. | Inwestycje rozpoczęte przed rokiem budżetowym Drugi i kolejne lata realizacji | x | x | x | x | x | x | x | x | x | x | x | x | x | X | ||||||||||||
1) | j.w. ... | Rok zakończenia | |||||||||||||||||||||||||
2 | j.w. | ||||||||||||||||||||||||||
B. Powiatowy Urząd Pracy w: j.w. ............ | |||||||||||||||||||||||||||
WOJEWÓDZTWO-OGÓŁEM (A+B+...) | a | 1 | x | 1 | 1 | ||||||||||||||||||||||
b | 2 | x | x | x | x | x | 2 |
*) w rubr. 14, w poz. a wykazuje się planowaną liczbę bezrobotnych, określoną w umowie, o której mowa w § 3 ust. 5 rozporządzenia, zaś w poz. b - rzeczywistą liczbę bezrobotnych, o której mowa w § 9 ust. 2 pkt rozporządzenia;
**) kwota, o której mowa w § 8 ust. 4 pkt 2 rozporządzenia; ***) podać przepis rozporządzenia (§ 8 ust. 4, § 9 ust. 2);
****) uzgodniona z wojewodą.
Sporządził:
................................. .............................
(imię i nazwisko) (stanowisko)
.................. ........ ...............
(numer telefonu) (data) (data)
Sprawdził:
........................ ................ ..............
(imię i nazwisko) (stanowisko) (nr telefonu)
................................ ............................
(podpis i pieczęć (podpis i pieczęć Dyrektora
Przewodniczącego Wydziału Urzędu Wojewódzkiego)
Zarządu Gminy)
Wyszczególnienie | Aktualna wartość kosztorysowa inwestycji | % (11:12) | Liczba bezrobotnych zatrudnionych przy realizacji inwestycji w roku budżetowym*) | Dotacja z rezerwy podlegająca zwrotowi w roku budżetowym | Termin zakończenia realizacji inwestycji | Dotacja z rezerwy podlegająca zwrotowi w roku następnym | Dotacja planowana i przekazana z rezerwy | ||||||||||||||||||||
1 | podlegająca zwrotowi w roku budżetowym | przekazana wnioskodawcy | 1 | określony we wniosku | 1 | kwota | 1 | planowana do przekazania do końca kwartału | |||||||||||||||||||
2 | 2 | rzeczywisty | 2 | przyczyna zwrotu dotacji***) | data zwrotu dotacji***) | 2 | przekazana do końca kwartału | ||||||||||||||||||||
3 | data protokołu odbioru | ||||||||||||||||||||||||||
12 | 13 | 14 | x | 15 | 16 | x | 17 | x | 18 | 19 | x | 20 | |||||||||||||||
A. Powiatowy Urząd Pracy w: .......................... | a | 1 | 1 | 1 | 1 | ||||||||||||||||||||||
ŁĄCZNIE z tego: | b | 2 | 2 | 2 | 2 | ||||||||||||||||||||||
1 | .................. (nazwa gminy) Razem (I+II+III) | 1 | |||||||||||||||||||||||||
2 | |||||||||||||||||||||||||||
I. | z tego: inwestycje rozpoczynane w roku budżetowym i planowane do zakończenia w tym roku | x | x | x | X | x | x | x | x | x | x | x | x | x | |||||||||||||
1) | .................. | a | 1 | 1 | 1 | 1 | |||||||||||||||||||||
.................. | b | 2 | 2 | 2 | 2 | ||||||||||||||||||||||
.................. (nazwa i lokalizacja inwestycji) | c | X | 3 | x | x | ||||||||||||||||||||||
2) | j.w. ............. | ||||||||||||||||||||||||||
II. | Inwestycje rozpoczynane w roku budżetowym planowane do zakończenia po tym roku Pierwszy rok lata realizacji | x | x | x | x | x | x | x | x | x | x | x | x | X | x | ||||||||||||
1) | j.w. ............ | ||||||||||||||||||||||||||
III. | Inwestycje rozpoczęte przed rokiem budżetowym Drugi i kolejne lata realizacji | x | x | x | x | x | x | x | x | x | x | x | x | x | X | ||||||||||||
1) | j.w. ... | Rok zakończenia | |||||||||||||||||||||||||
2 | j.w. | ||||||||||||||||||||||||||
B. Powiatowy Urząd Pracy w: j.w. ............ | |||||||||||||||||||||||||||
WOJEWÓDZTWO-OGÓŁEM (A+B+...) | a | 1 | x | 1 | 1 | ||||||||||||||||||||||
b | 2 | x | x | x | x | x | 2 |
- zmieniony przez § 1 pkt 3 rozporządzenia z dnia 18 kwietnia 2000 r. (Dz.U.00.38.420) zmieniającego nin. rozporządzenie z dniem 12 maja 2000 r.
- zmieniony przez § 1 rozporządzenia z dnia 5 lutego 2002 r. (Dz.U.02.13.123) zmieniającego nin. rozporządzenie z dniem 5 marca 2002 r.
Dokumenty powiązane
Jeżeli chcesz mieć dostęp do wszystkich dokumentów powiązanych, zaloguj się do LEX-a Nie korzystasz jeszcze z programów LEX? Zamów dostęp testowy »