§ 2. - Tryb i szczegółowe zasady zwrotu składek na ubezpieczenie rentowe i wypadkowe z tytułu zatrudnienia absolwenta.

Dziennik Ustaw

Dz.U.2002.44.413

Akt utracił moc
Wersja od: 26 kwietnia 2002 r.
§  2. 
1. 
Zwrot składek na ubezpieczenie rentowe i ubezpieczenie wypadkowe za absolwenta następuje na pisemny wniosek złożony do starosty właściwego dla miejsca zamieszkania tego absolwenta na formularzach, których wzory stanowią załączniki nr 1 i 2 do rozporządzenia.
2. 
W przypadku gdy zatrudnienie absolwenta nastąpiło na podstawie umowy zawartej ze starostą na wykonywanie przez absolwenta pracy w ramach prac interwencyjnych, robót publicznych lub innej formy aktywizacji zawodowej bezrobotnych, przewidującej refundację za skierowanego absolwenta także składek na ubezpieczenie społeczne, nie przysługuje pracodawcy zwrot kosztów składek.
3. 
W przypadku ustania zatrudnienia lub zaprzestania prowadzenia działalności gospodarczej przez absolwenta przed upływem 12 miesięcy od dnia podjęcia zatrudnienia lub od dnia rozpoczęcia prowadzenia działalności gospodarczej, zwrot kosztów składek dokonywany jest za czas obejmujący okres od ostatniego miesiąca, za który nie dokonano zwrotu składek, do dnia ustania zatrudnienia lub zaprzestania prowadzenia działalności gospodarczej przez absolwenta.