§ 8. - Tryb działania organów wojewódzkich funduszy ochrony środowiska i gospodarki wodnej.

Dziennik Ustaw

Dz.U.2023.1861 t.j.

Akt obowiązujący
Wersja od: 1 grudnia 2023 r.
§  8. 
1. 
Z posiedzeń organów wojewódzkiego funduszu sporządza się protokół, który jest przyjmowany, w drodze uchwały, na następnym posiedzeniu. Przebieg posiedzenia protokołuje pracownik biura wojewódzkiego funduszu albo wyznaczony, odpowiednio, przez przewodniczącego rady nadzorczej albo prezesa zarządu członek organu wojewódzkiego funduszu.
1a. 
Jeżeli odbycie posiedzenia organu wojewódzkiego funduszu zgodnie z § 10 albo § 18 ust. 4 jest niemożliwe albo znacząco utrudnione, w szczególności ze względu na ogłoszony na obszarze Rzeczypospolitej Polskiej stan zagrożenia epidemicznego lub stan epidemii, lub ze względu na wprowadzony na tym obszarze stan nadzwyczajny, protokół z ostatniego posiedzenia organu wojewódzkiego funduszu może być przyjęty w drodze uchwały podejmowanej w trybie pisemnym albo z wykorzystaniem środków bezpośredniego porozumiewania się na odległość.
2. 
Protokół zawiera w szczególności:
1)
numer porządkowy;
2)
datę i miejsce posiedzenia;
3)
imiona i nazwiska obecnych członków organu wojewódzkiego funduszu;
4)
imiona i nazwiska innych osób biorących udział w posiedzeniu;
5)
imiona i nazwiska członków organu wojewódzkiego funduszu, którzy oddali swój głos na piśmie za pośrednictwem innego członka organu wojewódzkiego funduszu, ze wskazaniem imienia i nazwiska tego członka;
6)
porządek obrad;
7)
w przypadku uchwał podejmowanych na posiedzeniu:
a)
informację o treści uchwały,
b)
informację o trybie podjęcia uchwały,
c)
informację o wyniku głosowania,
d)
zgłoszenie konfliktu interesów, o którym mowa w § 5,
e)
zdanie odrębne wraz z uzasadnieniem, o których mowa w § 7 ust. 2 pkt 1;
8)
w przypadku uchwał podejmowanych w trybie pisemnym albo z wykorzystaniem środków bezpośredniego porozumiewania się na odległość:
a)
informację o treści uchwały,
b)
informację o trybie podjęcia uchwały,
c)
informację o wyniku głosowania,
d)
zgłoszenie konfliktu interesów, o którym mowa w § 5;
9)
informację o istotnych zdarzeniach z przebiegu obrad oraz treści składanych wniosków;
10)
podpis, odpowiednio, przewodniczącego rady nadzorczej albo prezesa zarządu, oraz protokolanta.
3. 
Do protokołu dołącza się co najmniej listę obecności osób, o których mowa w ust. 2 pkt 3 i 4, uchwały podjęte na posiedzeniu oraz przedstawione zgodnie z § 2 ust. 2 oraz zdanie odrębne wraz z uzasadnieniem, o których mowa w § 7 ust. 2 pkt 2.
4. 
Protokoły przechowuje biuro wojewódzkiego funduszu.
5. 
Członkowie organów wojewódzkiego funduszu mają wgląd w protokoły z posiedzeń.