§ 24. - Tryb doprowadzania, przyjmowania i zwalniania osób w stanie nietrzeźwości oraz organizacja izb wytrzeźwień i placówek utworzonych lub wskazanych przez jednostkę samorządu terytorialnego.

Dziennik Ustaw

Dz.U.2004.20.192

Akt utracił moc
Wersja od: 17 stycznia 2013 r.
§  24. 
1. 
Praca przy przyjmowaniu i opiece nad osobami w stanie nietrzeźwości w izbie jest, a w placówce może być w zależności od czasu otwarcia, organizowana według systemu zmianowego.
2. 
W skład zmiany wchodzą:
1)
kierownik zmiany lub inny pracownik wyznaczony przez dyrektora izby lub kierownika placówki jako odpowiedzialny za działalność izby lub placówki w trakcie dyżuru zmiany;
2)
depozytariusz, jako przyjmujący depozyty od osób doprowadzonych w celu wytrzeźwienia;
3)
lekarz lub felczer;
4)
pielęgniarz lub pielęgniarka;
5)
opiekun zmiany;
6)
porządkowy.
3. 
Dyrektor izby lub kierownik placówki może, w zależności od potrzeb, zwiększyć lub zmniejszyć do trzech osób zmianę określoną w ust. 2, z tym że w jej skład wchodzi lekarz lub felczer.
4. 
Pracownicy izby lub placówki wchodzący w skład zmiany określonej w ust. 2 przechodzą coroczne szkolenie w zakresie:
1)
udzielania pierwszej pomocy;
2)
stosowania środków przymusu bezpośredniego;
3)
profilaktyki rozwiązywania problemów alkoholowych.
5. 
Czynności związane z przyjęciem kobiet do izby lub placówki oraz bezpośrednią opiekę nad nimi w czasie pobytu może sprawować wyłącznie żeński personel izby lub placówki, z wyjątkiem sprawowania opieki medycznej.