Art. 10. - [Wniosek o wydanie zatwierdzenia przez Prezesa Państwowej Agencji Atomistyki] - Transport materiałów niebezpiecznych drogą powietrzną.

Dziennik Ustaw

Dz.U.2022.1715

Akt obowiązujący
Wersja od: 17 sierpnia 2022 r.
Art.  10.  [Wniosek o wydanie zatwierdzenia przez Prezesa Państwowej Agencji Atomistyki]
1. 
Zatwierdzenie, o którym mowa w art. 5 pkt 3, jest udzielane na wniosek zainteresowanego podmiotu na czas nieokreślony albo na okres 30 dni.
2. 
Wniosek zawiera:
1)
firmę wnioskodawcy, jego siedzibę i adres, a w przypadku osoby fizycznej nieprowadzącej działalności gospodarczej - imię i nazwisko oraz adres zamieszkania;
2)
określenie przedmiotu zatwierdzenia;
3)
określenie czasu, na jaki ma być udzielone zatwierdzenie;
4)
uzasadnienie konieczności uzyskania zatwierdzenia.
3. 
Do wniosku dołącza się dokumenty w języku polskim potwierdzające spełnienie warunków transportu materiałów niebezpiecznych drogą powietrzną określonych w pkt 2.1.2 Załącznika 18 oraz w Instrukcjach Technicznych, niezbędne do udzielenia wnioskowanego zatwierdzenia, a także dowód uiszczenia opłaty, o której mowa w art. 43 ust. 2.
4. 
Prezes Państwowej Agencji Atomistyki, kierując się koniecznością zapewnienia bezpiecznego transportu materiałów niebezpiecznych, może zobowiązać wnioskodawcę do przedstawienia w wyznaczonym terminie dodatkowych danych i dokumentów, które potwierdzają spełnienie warunków transportu materiałów niebezpiecznych drogą powietrzną.
5. 
Dokumenty, o których mowa w ust. 3 i 4, mogą być składane w formie kopii.
6. 
W wezwaniu do uzupełnienia wniosku Prezes Państwowej Agencji Atomistyki wskazuje termin uzupełnienia braków. W przypadku niecierpiącym zwłoki treść wezwania może zostać ogłoszona ustnie i utrwalona w aktach sprawy w formie adnotacji.