Art. 35. - [Delegacja ustawowa] - Transport kolejowy.
Dziennik Ustaw
Dz.U.2023.1786 t.j.
Akt obowiązujący Wersja od: 28 października 2023 r.
Art. 35. [Delegacja ustawowa]
1.
Minister właściwy do spraw transportu określi, w drodze rozporządzenia:1)
tryb składania i rozpatrywania wniosków o przydzielenie zdolności przepustowej, o których mowa w art. 29d ust. 1, w szczególności informacje jakie powinny znaleźć się we wnioskach o przydzielenie zdolności przepustowej oraz warunki uznania, że odcinek linii kolejowej posiada niewystarczającą zdolność przepustową;2)
tryb wprowadzania zmian do rozkładu jazdy pociągów;3)
zakres analizy zdolności przepustowej, o której mowa w art. 30 ust. 6;4)
zakres planu powiększenia zdolności przepustowej, o którym mowa w art. 30 ust. 7;5)
warunki korzystania przez przewoźników kolejowych z infrastruktury kolejowej;6)
sposób kwalifikacji opóźnień pociągów;7)
maksymalną wielkość opóźnienia pociągu, o którym mowa w art. 30f ust. 4 pkt 1, z uwzględnieniem podziału na pociągi pasażerskie i pozostałe;8)
minimalny procentowy udział liczby pociągów przewoźnika kolejowego, które nie zostaną opóźnione z jego winy, o którym mowa w art. 30f ust. 4 pkt 2, z uwzględnieniem podziału na pociągi pasażerskie i pozostałe;9)
sposób ustalania opłat, o których mowa w art. 33 ust. 2-4, 8 i 11, oraz minimalne stawki opłat, o których mowa w art. 33 ust. 2 i 3;10)
sposób podwyższania opłaty podstawowej;11)
sposób udzielania ulg w opłacie podstawowej;12)
zakres przedmiotowy zagadnień, które w szczególności wymagają uregulowania umową ramową;13)
sposób opracowania regulaminu sieci i zakres informacji w nim zawieranych.2.
Wydając rozporządzenie, o którym mowa w ust. 1, minister właściwy do spraw transportu uwzględni:1)
konieczność zapewnienia niedyskryminacyjnego traktowania aplikantów, w szczególności w zakresie regulaminu sieci;2)
odmienny sposób postępowania z wnioskami o przydzielenie zdolności przepustowej w przypadku opracowania rozkładu jazdy pociągu i jego zmiany;3)
odmienny sposób postępowania z wnioskami o przydzielenie zdolności przepustowej w trybie przewidzianym dla rocznego rozkładu jazdy pociągów i pozostałymi wnioskami;4)
potrzebę jak najlepszego wykorzystania istniejącej zdolności przepustowej;5)
potrzebę prowadzenia prac utrzymaniowych skutkujących ograniczeniem zdolności przepustowej;6)
czas niezbędny na opracowanie rozkładu jazdy pociągów;7)
konieczność szczególnego traktowania tras pociągów międzynarodowych na etapie przydzielania zdolności przepustowej;8)
szczególny charakter pociągów pasażerskich, w tym świadczących usługę publiczną;9)
konieczność podjęcia działań naprawczych w przypadku drogi kolejowej o niewystarczającej zdolności przepustowej;10)
potrzebę weryfikacji przez zarządcę uprawnień przewoźnika kolejowego do wykonywania przewozów;11)
potrzebę ustalenia strony, która ma ponieść konsekwencje za opóźnienie pociągu;12)
potrzebę zapewnienia, że system opłat pobieranych za przejazd pociągu będzie adekwatny do kosztów, jakie powoduje przejazd pociągu;13)
potrzebę uzależnienia wysokości opłaty rezerwacyjnej od możliwości ponownego wykorzystania przepustowości, z której dany aplikant zrezygnował.Dokumenty powiązane
Jeżeli chcesz mieć dostęp do wszystkich dokumentów powiązanych, zaloguj się do LEX-a Nie korzystasz jeszcze z programów LEX? Zamów dostęp testowy »