Art. 32. - Transport kolejowy.

Dziennik Ustaw

Dz.U.1997.96.591

Akt utracił moc
Wersja od: 1 maja 2004 r.
Art.  32.
1. 46
Koncesję cofa się, jeżeli przedsiębiorca:
1) 47
zatrudnia na stanowiskach, określonych w przepisach wydanych na podstawie art. 19, osoby niespełniające wymogów określonych w tych przepisach,
2)
przestał spełniać warunki wymagane do jej uzyskania,
3)
w przypadku wykonywania międzynarodowych przewozów kolejowych, nie przestrzega postanowień odpowiednich umów międzynarodowych, których Rzeczpospolita Polska jest stroną,
4) 48
nie podjął działalności objętej koncesją mimo wezwania organu koncesyjnego lub zaprzestał wykonywania działalności gospodarczej objętej koncesją,
5) 49
został pozbawiony prawa wykonywania działalności gospodarczej objętej koncesją na podstawie prawomocnego orzeczenia sądowego.
2. 50
Koncesja może być cofnięta lub jej zakres albo przedmiot działalności ograniczony, jeżeli przedsiębiorca:
1)
w prowadzonej działalności nie spełnia wymagań w zakresie bezpieczeństwa ruchu i bezpiecznego przewozu osób i rzeczy, określonych przepisami wydanymi na podstawie art. 7 ust. 3 i 4 oraz art. 19 pkt 1,
2)
nie wykonuje obowiązków określonych w art. 17 ust. 1,
3) 51
narusza szczególne warunki wykonywania działalności gospodarczej, określone w koncesji,
4) 52
w wyznaczonym terminie nie usunął stanu faktycznego lub prawnego niezgodnego z warunkami określonymi w koncesji lub z przepisami regulującymi działalność gospodarczą objętą koncesją.
3. 53
Organ koncesyjny może cofnąć koncesję lub zmienić jej zakres ze względu na zagrożenie obronności i bezpieczeństwa państwa lub innego ważnego interesu publicznego.
46 Art. 32 ust. 1 zdanie wstępne zmienione przez art. 69 pkt 12 ustawy z dnia 8 września 2000 r. o komercjalizacji, restrukturyzacji i prywatyzacji przedsiębiorstwa państwowego "Polskie Koleje Państwowe" (Dz.U.00.84.948) z dniem 27 października 2000 r.
47 Art. 32 ust. 1 pkt 1 zmieniony przez art. 69 pkt 18 lit. a) tiret pierwsze ustawy z dnia 8 września 2000 r. o komercjalizacji, restrukturyzacji i prywatyzacji przedsiębiorstwa państwowego "Polskie Koleje Państwowe" (Dz.U.00.84.948) z dniem 27 października 2000 r.
48 Art. 32 ust. 1 pkt 4 dodany przez art. 69 pkt 18 lit. a) tiret drugie ustawy z dnia 8 września 2000 r. o komercjalizacji, restrukturyzacji i prywatyzacji przedsiębiorstwa państwowego "Polskie Koleje Państwowe" (Dz.U.00.84.948) z dniem 27 października 2000 r.
49 Art. 32 ust. 1 pkt 5 dodany przez art. 69 pkt 18 lit. a) tiret drugie ustawy z dnia 8 września 2000 r. o komercjalizacji, restrukturyzacji i prywatyzacji przedsiębiorstwa państwowego "Polskie Koleje Państwowe" (Dz.U.00.84.948) z dniem 27 października 2000 r.
50 Art. 32 ust. 2 zmieniony przez art. 69 pkt 12 ustawy z dnia 8 września 2000 r. o komercjalizacji, restrukturyzacji i prywatyzacji przedsiębiorstwa państwowego "Polskie Koleje Państwowe" (Dz.U.00.84.948) z dniem 27 października 2000 r.
51 Art. 32 ust. 2 pkt 3 dodany przez art. 69 pkt 18 lit. b) ustawy z dnia 8 września 2000 r. o komercjalizacji, restrukturyzacji i prywatyzacji przedsiębiorstwa państwowego "Polskie Koleje Państwowe" (Dz.U.00.84.948) z dniem 27 października 2000 r.
52 Art. 32 ust. 2 pkt 4 dodany przez art. 69 pkt 18 lit. b) ustawy z dnia 8 września 2000 r. o komercjalizacji, restrukturyzacji i prywatyzacji przedsiębiorstwa państwowego "Polskie Koleje Państwowe" (Dz.U.00.84.948) z dniem 27 października 2000 r.
53 Art. 32 ust. 3 dodany przez art. 69 pkt 18 lit. c) ustawy z dnia 8 września 2000 r. o komercjalizacji, restrukturyzacji i prywatyzacji przedsiębiorstwa państwowego "Polskie Koleje Państwowe" (Dz.U.00.84.948) z dniem 27 października 2000 r.