Art. 83. - [Normy minimalne] - Traktat o funkcjonowaniu Unii Europejskiej. Rzym.1957.03.25.
Dz.U.2004.90.864/2
Akt obowiązującyPowyższe dziedziny przestępczości są następujące: terroryzm, handel ludźmi oraz seksualne wykorzystywanie kobiet i dzieci, nielegalny handel narkotykami, nielegalny handel bronią, pranie pieniędzy, korupcja, fałszowanie środków płatniczych, przestępczość komputerowa i przestępczość zorganizowana.
W zależności od rozwoju przestępczości Rada może przyjąć decyzję określającą inne dziedziny przestępczości spełniające kryteria, o których mowa w niniejszym ustępie. Rada stanowi jednomyślnie po uzyskaniu zgody Parlamentu Europejskiego.
W takim samym terminie, w przypadku braku porozumienia i w sytuacji gdy co najmniej dziewięć Państw Członkowskich pragnie ustanowić wzmocnioną współpracę na podstawie danego projektu dyrektywy, informują one o tym Parlament Europejski, Radę i Komisję. W takim przypadku uznaje się, że upoważnienie do podjęcia wzmocnionej współpracy, o którym mowa w artykule 20 ustęp 2 Traktatu o Unii Europejskiej i w artykule 329 ustęp 1 niniejszego Traktatu, zostało udzielone i stosuje się postanowienia dotyczące wzmocnionej współpracy.
Dokumenty powiązane
Jeżeli chcesz mieć dostęp do wszystkich dokumentów powiązanych, zaloguj się do LEX-a Nie korzystasz jeszcze z programów LEX? Zamów dostęp testowy »
Akty prawne liczba obiektów na liście: (87)
Akty wykonawcze liczba obiektów na liście: (87)
- Dyrektywa 2024/1712 w sprawie zmiany dyrektywy 2011/36/UE w sprawie zapobiegania handlowi ludźmi i zwalczania tego procederu oraz ochrony ofiar
- Dyrektywa 2024/1385 w sprawie zwalczania przemocy wobec kobiet i przemocy domowej
- Dyrektywa 2024/1226 w sprawie określenia przestępstw związanych z naruszeniem unijnych środków ograniczających i sankcji za takie naruszenia oraz zmiany dyrektywy (UE) 2018/1673
Orzeczenia i pisma urzędowe liczba obiektów na liście: (4)
Orzeczenia sądów liczba obiektów na liście: (4)
- VI SA/Wa 34/22 - Wyrok Wojewódzkiego Sądu Administracyjnego w Warszawie
- T-683/18, Sprzeczność z porządkiem publicznym jako bezwzględna podstawa odmowy rejestracji znaku towarowego, SANTA CONTE PRZECIWKO URZĘDOWI UNII EUROPEJSKIEJ DS. WŁASNOŚCI INTELEKTUALNEJ. - Wyrok Sądu (dawniej: Sądu Pierwszej Instancji)
- C-348/09, P.I. v. OBERBÜRGERMEISTERIN DER STADT REMSCHEID - Wyrok Trybunału Sprawiedliwości