§ 9. - Terminy przedkładania oraz zakres planów finansowo-programowych przedsięwzięć w zakresie realizacji misji publicznej opracowywanych przez jednostki publicznej radiofonii i telewizji.
Dziennik Ustaw
Dz.U.2011.99.580
Akt utracił moc Wersja od: 18 października 2011 r.
§ 9.
1.
Spółka "Polskie Radio - Spółka Akcyjna" sporządzając plany finansowo-programowe w części dotyczącej tworzenia i rozpowszechniania programów ogólnokrajowych, uwzględnia audycje realizujące misję publiczną, o której mowa w art. 21 ust. 1 i 1a ustawy, w tym:1)
w zakresie informacji, w szczególności:a)
polityczne, ekonomiczne, gospodarcze, społeczne, kulturalne, ukazujące całą różnorodność wydarzeń i zjawisk w kraju i zagranicą,b)
nieodpłatne audycje wyborcze, o których mowa w ustawie z dnia 5 stycznia 2011 r. - Kodeks wyborczy,c)
wyjaśnienia i prezentacja polityki państwa przez naczelne organy państwa, o których mowa w art. 22 ust. 2 ustawy,d)
stanowiska partii politycznych, organizacji związków zawodowych i związków pracodawców w węzłowych sprawach publicznych, o których mowa w art. 23 ust. 1 i 2 ustawy,e)
informujące o nieodpłatnej działalności prowadzonej przez organizacje pożytku publicznego, o których mowa w art. 23a ust. 1 ustawy,f)
o sytuacji na drogach, o różnego typu zagrożeniach i zjawiskach pogodowych;2)
w zakresie publicystyki - sprzyjające swobodnemu kształtowaniu się poglądów obywateli i formowaniu się opinii publicznej oraz umożliwiające obywatelom i ich organizacjom uczestniczenie w życiu publicznym poprzez prezentowanie zróżnicowanych poglądów i stanowisk, w szczególności:a)
publicystykę krajową i międzynarodową: polityczną, ekonomiczną, gospodarczą, społeczną i kulturalnej,b)
reportaże oraz inne formy dokumentalne;3)
w zakresie kultury, w szczególności:a)
prezentujące dzieła i popularyzujące wiedzę o poszczególnych dziedzinach kultury i sztuki,b)
informacje o bieżących wydarzeniach z różnych dziedzin kultury oraz magazyny kulturalne, wspomagające wybór aktywnych form udziału w kulturze,c)
reportaże radiowe i inne formy prezentujące różnorodność polskiej kultury,d)
słuchowiska i inne spektakle Teatru Polskiego Radia,e)
różnego rodzaju artystyczne formy udramatyzowane dla dzieci i młodzieży, w tym bajki i słuchowiska,f)
proza i poezja czytana na antenie,g)
radiowy reportaż artystyczny,h)
koncerty muzyki klasycznej i współczesnej oraz transmisje i omówienia ważnych wydarzeń artystycznych w dziedzinie muzyki klasycznej i współczesnej,i)
prezentacja wykonań utworów muzyki klasycznej i współczesnej,j)
ułatwiające odbiór dzieł kultury i sztuki,k)
transmisje i relacje z uroczystości i wydarzeń artystycznych związanych ze świętami narodowymi i innymi ważnymi wydarzeniami;4)
w zakresie edukacji - popularyzujące wiedzę z różnych dziedzin, w szczególności:a)
popularnonaukowe dotyczące różnych dziedzin nauki i techniki, w tym omawiające nowe technologie,b)
radiowy reportaż artystyczny dotyczący historii Polski,c)
popularnonaukowe, poradnicze upowszechniające wiedzę o języku polskim,d)
poświęcone edukacji obywatelskiej, w tym poszerzające wiedzę w zakresie prawa wyborczego i kompetencji wybieranych władz,e)
poradnicze z zakresu prawa, ekologii i zdrowia,f)
służące rozwojowi intelektualnemu, estetycznemu i społecznemu dzieci i młodzieży;5)
w zakresie sportu - służące promowaniu zdrowego stylu życia oraz prezentujące wydarzenia o znaczeniu narodowym i międzynarodowym, w szczególności:a)
poświęcone aktywnemu wypoczynkowi, wspierające inicjatywy z zakresu sportu powszechnego oraz popularyzujące sport wśród dzieci i młodzieży,b)
transmisje i relacje z wydarzeń sportowych o ważnym znaczeniu narodowym i międzynarodowym;6)
w zakresie rozrywki - różnorodne formy twórczości rozrywkowej ze szczególnym uwzględnieniem wkładu artystycznego polskich twórców i wykonawców.2.
Spółka "Polskie Radio - Spółka Akcyjna" sporządzając plany finansowo-programowe w zakresie, o którym mowa w ust. 1 pkt 1 i 2, uwzględnia w szczególności audycje informacyjne i publicystyczne dokumentujące funkcjonowanie społeczeństwa polskiego w sferze politycznej, gospodarczej i kulturowej, proces demokratycznego samoorganizowania się społeczeństwa w organizacjach i stowarzyszeniach, proces demokratycznego sprawowania władzy przez samorząd terytorialny.3.
Spółka "Polskie Radio - Spółka Akcyjna" sporządzając plany finansowo-programowe, o których mowa w ust. 1, uwzględnia audycje odpowiadające potrzebom religijnym odbiorców.