§ 7. - Terminy przedkładania oraz zakres planów finansowo-programowych przedsięwzięć w zakresie realizacji misji publicznej opracowywanych przez jednostki publicznej radiofonii i telewizji.

Dziennik Ustaw

Dz.U.2011.99.580

Akt utracił moc
Wersja od: 18 października 2011 r.
§  7.
1.
Spółka "Telewizja Polska - Spółka Akcyjna" sporządzając plany finansowo-programowe w części dotyczącej tworzenia i rozpowszechniania programów regionalnych, uwzględnia audycje realizujące misję publiczną, o której mowa w art. 21 ust. 1 i 1a ustawy, w tym:
1)
w zakresie informacji, w szczególności:
a)
prezentujące różnorodność wydarzeń w regionie,
b)
polityczne, ekonomiczne, gospodarcze, społeczne i kulturalne;
c)
nieodpłatne audycje wyborcze, o których mowa w ustawie z dnia 5 stycznia 2011 r. - Kodeks wyborczy,
d)
stanowiska partii politycznych, organizacji związków zawodowych i związków pracodawców w węzłowych sprawach publicznych, o których mowa w art. 23 ust. 1 i 2 ustawy,
e)
informujące o nieodpłatnej działalności prowadzonej przez organizacje pożytku publicznego, o których mowa w art. 23a ust. 1 ustawy,
f)
dla mniejszości narodowych i etnicznych oraz dla społeczności posługujących się językiem regionalnym, tworzone w językach tych mniejszości i społeczności,
g)
o sytuacji na drogach, o różnego typu zagrożeniach i zjawiskach pogodowych;
2)
w zakresie publicystyki - sprzyjające swobodnemu kształtowaniu się poglądów obywateli i formowaniu się opinii publicznej oraz umożliwiające obywatelom i ich organizacjom uczestniczenie w życiu publicznym regionu poprzez prezentowanie zróżnicowanych poglądów i stanowisk, w szczególności:
a)
politycznej, ekonomicznej, gospodarczej, społecznej i kulturalnej,
b)
reportaże telewizyjne i filmy dokumentalne,
c)
dla mniejszości narodowych i etnicznych oraz dla społeczności posługujących się językiem regionalnym, tworzone w językach tych mniejszości i społeczności;
3)
w zakresie kultury, w szczególności:
a)
prezentujące lub popularyzujące dzieła i wiedzę o poszczególnych dziedzinach kultury i sztuki regionu,
b)
informacje o bieżących wydarzeniach z różnych dziedzin kultury w regionie oraz magazyny kulturalne, wspomagające wybór aktywnych form udziału w kulturze,
c)
popularyzujące twórców regionalnych,
d)
dotyczące historii i kultury regionu,
e)
reportaże i inne formy dokumentalne.
2.
Spółka "Telewizja Polska - Spółka Akcyjna" sporządzając plany finansowo-programowe w zakresie, o którym mowa w ust. 1 pkt 1 i 2, uwzględnia w szczególności audycje informacyjne i publicystyczne dokumentujące funkcjonowanie społeczności regionu w sferze politycznej, gospodarczej i kulturalnej, proces demokratycznego samoorganizowania się społeczności regionu w organizacjach i stowarzyszeniach, proces demokratycznego sprawowania władzy przez samorząd terytorialny.
3.
Spółka "Telewizja Polska - Spółka Akcyjna" sporządzając plany finansowo-programowe, o których mowa w ust. 1, uwzględnia audycje odpowiadające potrzebom religijnym odbiorców.