§ 6. - Terminy przedkładania oraz zakres planów finansowo-programowych przedsięwzięć w zakresie realizacji misji publicznej opracowywanych przez jednostki publicznej radiofonii i telewizji.

Dziennik Ustaw

Dz.U.2011.99.580

Akt utracił moc
Wersja od: 18 października 2011 r.
§  6.
1.
Spółka "Telewizja Polska - Spółka Akcyjna" sporządzając plany finansowo-programowe w części dotyczącej tworzenia i rozpowszechniania programów ogólnokrajowych, uwzględnia audycje realizujące misję publiczną, o której mowa w art. 21 ust. 1 i 1a ustawy, w tym:
1)
w zakresie informacji, w szczególności:
a)
polityczne, ekonomiczne, gospodarcze, społeczne, kulturalne ukazujące całą różnorodność wydarzeń i zjawisk w kraju i zagranicą,
b)
nieodpłatne audycje wyborcze, o których mowa w ustawie z dnia 5 stycznia 2011 r. - Kodeks wyborczy (Dz. U. Nr 21, poz. 112, Nr 26, poz. 134 i Nr 94, poz. 550),
c)
wyjaśnienia i prezentacja polityki państwa przez naczelne organy państwa, o których mowa w art. 22 ust. 2 ustawy,
d)
stanowiska partii politycznych, organizacji związków zawodowych i związków pracodawców w węzłowych sprawach publicznych, o których mowa w art. 23 ust. 1 i 2 ustawy,
e)
informujące o nieodpłatnej działalności prowadzonej przez organizacje pożytku publicznego, o których mowa w art. 23a ust. 1 ustawy,
f)
o sytuacji na drogach, o różnego typu zagrożeniach i zjawiskach pogodowych;
2)
w zakresie publicystyki - sprzyjające swobodnemu kształtowaniu się poglądów obywateli i formowaniu się opinii publicznej oraz umożliwiające obywatelom i ich organizacjom uczestniczenie w życiu publicznym poprzez prezentowanie zróżnicowanych poglądów i stanowisk, w szczególności:
a)
publicystyki krajowej i międzynarodowej: politycznej, ekonomicznej, gospodarczej, społecznej i kulturalnej,
b)
reportaże telewizyjne i filmy dokumentalne,
c)
debaty, o których mowa w ustawie z dnia 5 stycznia 2011 r. - Kodeks wyborczy;
3)
w zakresie kultury, w szczególności:
a)
prezentujące dzieła i popularyzujące wiedzę o poszczególnych dziedzinach kultury i sztuki,
b)
informacje o bieżących wydarzeniach z różnych dziedzin kultury oraz magazyny kulturalne, wspomagające wybór aktywnych form udziału w kulturze,
c)
filmy dokumentalne, w tym filmy twórców, którzy nie przekroczyli 30 roku życia,
d)
reportaże i inne formy prezentujące różnorodność polskiej kultury,
e)
filmy fabularne: telewizyjne (w tym seriale fabularne) oraz kinowe powstałe w koprodukcji spółki "Telewizja Polska - Spółka Akcyjna",
f)
spektakle teatralne, w tym spektakle teatru telewizji i spektakle sceniczne utrwalone na nośniku audiowizualnym, z uwzględnieniem spektakli twórców, którzy nie przekroczyli 30 roku życia,
g)
omówienia i transmisje ważnych wydarzeń artystycznych w dziedzinie muzyki klasycznej i współczesnej,
h)
prezentacja wykonań utworów muzyki klasycznej i współczesnej,
i)
ułatwiające odbiór dzieł kultury i sztuki,
j)
transmisje i relacje z uroczystości i wydarzeń artystycznych związanych ze świętami narodowymi i innymi ważnymi wydarzeniami;
4)
w zakresie edukacji - popularyzujące wiedzę z różnych dziedzin, w szczególności:
a)
filmy dokumentalne, reportaże telewizyjne, audycje popularnonaukowe dotyczące różnych dziedzin nauki i techniki, w tym omawiające nowe technologie,
b)
filmy dokumentalne, audycje popularnonaukowe i poradnicze dotyczące przyrody i ekologii,
c)
filmy i seriale dokumentalne oraz fabularyzowane dotyczące historii Polski,
d)
popularnonaukowe, poradnicze upowszechniające wiedzę o języku polskim,
e)
poświęcone edukacji obywatelskiej, w tym poszerzające wiedzę w zakresie prawa wyborczego i kompetencji wybieranych władz,
f)
poradnicze z zakresu prawa,
g)
poradnicze z zakresu zdrowia,
h)
służące rozwojowi intelektualnemu, estetycznemu i społecznemu dzieci i młodzieży;
5)
w zakresie sportu - służące promowaniu zdrowego stylu życia oraz prezentujące wydarzenia o znaczeniu narodowym i międzynarodowym, w tym w szczególności:
a)
poświęcone aktywnemu wypoczynkowi oraz wspierające inicjatywy z zakresu sportu powszechnego oraz popularyzujące sport wśród dzieci i młodzieży,
b)
transmisje i relacje z wydarzeń sportowych o ważnym znaczeniu narodowym i międzynarodowym;
6)
w zakresie rozrywki - różnorodne formy rozrywkowej twórczości audiowizualnej ze szczególnym uwzględnieniem wkładu artystycznego polskich twórców i wykonawców.
2.
Spółka "Telewizja Polska - Spółka Akcyjna" sporządzając plany finansowo-programowe w zakresie, o którym mowa w ust. 1 pkt 1 i 2, uwzględnia w szczególności audycje informacyjne i publicystyczne dokumentujące funkcjonowanie społeczeństwa polskiego w sferze politycznej, gospodarczej i kulturowej, proces demokratycznego samoorganizowania się społeczeństwa w organizacjach i stowarzyszeniach, proces demokratycznego sprawowania władzy przez samorząd terytorialny.
3.
Spółka "Telewizja Polska - Spółka Akcyjna" sporządzając plany finansowo-programowe, o których mowa w ust. 1, uwzględnia audycje odpowiadające potrzebom religijnym odbiorców.