§ 11. - Terminy przedkładania oraz zakres planów finansowo-programowych przedsięwzięć w zakresie realizacji misji publicznej opracowywanych przez jednostki publicznej radiofonii i telewizji.

Dziennik Ustaw

Dz.U.2011.99.580

Akt utracił moc
Wersja od: 18 października 2011 r.
§  11.
1.
Spółki radiofonii regionalnej sporządzając plany finansowo-programowe w części dotyczącej tworzenia i rozpowszechniania programów regionalnych, uwzględniają audycje realizujące misję publiczną, o której mowa w art. 21 ust. 1 i 1a ustawy, w tym:
1)
w zakresie informacji, w szczególności:
a)
ukazujące różnorodność wydarzeń i zjawisk w regionie,
b)
informacje polityczne, ekonomiczne, gospodarcze, społeczne i kulturalne,
c)
dla mniejszości narodowych i etnicznych oraz dla społeczności posługujących się językiem regionalnym, tworzone w językach tych mniejszości i społeczności,
d)
nieodpłatne audycje wyborcze, o których mowa w ustawie z dnia 5 stycznia 2011 r. - Kodeks wyborczy,
e)
stanowiska partii politycznych, organizacji związków zawodowych i związków pracodawców w węzłowych sprawach publicznych, o których mowa w art. 23 ust. 1 i 2 ustawy,
f)
informujące o nieodpłatnej działalności prowadzonej przez organizacje pożytku publicznego, o których mowa w art. 23a ust. 1 ustawy,
g)
o sytuacji na drogach, o różnego typu zagrożeniach i zjawiskach pogodowych;
2)
w zakresie publicystyki - sprzyjające swobodnemu kształtowaniu się poglądów obywateli i formowaniu się opinii publicznej oraz umożliwiającą obywatelom i ich organizacjom uczestniczenie w życiu publicznym regionu poprzez prezentowanie zróżnicowanych poglądów i stanowisk, w szczególności:
a)
poświecone problematyce: politycznej, ekonomicznej, gospodarczej, społecznej i kulturalnej,
b)
reportaże oraz inne formy dokumentalne dotyczące regionu,
c)
dla mniejszości narodowych i etnicznych oraz dla społeczności posługujących się językiem regionalnym, tworzone w językach tych mniejszości i społeczności;
3)
w zakresie kultury, w szczególności:
a)
prezentujące dzieła i popularyzujące wiedzę o kulturze i sztuce regionu,
b)
informacje o bieżących wydarzeniach z różnych dziedzin kultury i sztuki oraz magazyny kulturalne, wspomagające wybór aktywnych form udziału w kulturze,
c)
popularyzujące twórców regionalnych,
d)
reportaże radiowe i inne formy prezentujące kulturę i sztukę regionu,
e)
słuchowiska radiowe,
f)
różnego rodzaju artystyczne formy udramatyzowane dla dzieci i młodzieży, w tym bajki i słuchowiska,
g)
proza i poezja czytana na antenie,
h)
radiowy reportaż artystyczny,
i)
koncerty muzyki klasycznej i współczesnej oraz transmisje i omówienia ważnych wydarzeń artystycznych w dziedzinie muzyki klasycznej i współczesnej,
j)
prezentacja wykonań utworów muzyki klasycznej i współczesnej,
k)
ułatwiające odbiór dzieł kultury i sztuki,
l)
transmisje i relacje z uroczystości i wydarzeń artystycznych związanych ze świętami narodowymi i innymi ważnymi wydarzeniami,
m)
prezentacja muzyki ludowej regionu;
4)
w zakresie edukacji - popularyzujące wiedzę z różnych dziedzin, w szczególności:
a)
popularnonaukowe dotyczące różnych dziedzin nauki i techniki, w tym omawiające nowe technologie,
b)
reportaże i inne formy audycji dotyczące historii regionu,
c)
popularnonaukowe, poradnicze upowszechniające wiedzę o języku polskim,
d)
poświęcone edukacji obywatelskiej, w tym poszerzające wiedzę w zakresie prawa wyborczego i kompetencji wybieranych władz,
e)
poradnicze z zakresu prawa, ekologii i zdrowia,
f)
służące rozwojowi intelektualnemu, estetycznemu i społecznemu dzieci i młodzieży;
5)
w zakresie sportu - służące promowaniu zdrowego stylu życia poprzez aktywność ruchową oraz prezentujące wydarzenia o znaczeniu regionalnym i narodowym, w szczególności:
a)
audycje poświęcone aktywnemu wypoczynkowi, wspierające inicjatywy z zakresu sportu powszechnego oraz popularyzujące sport wśród dzieci i młodzieży,
b)
transmisje i relacje z wydarzeń sportowych o ważnym znaczeniu regionalnym, narodowym, międzynarodowym odbywających się na terenie objętym zasięgiem rozpowszechniania programu;
6)
w zakresie rozrywki - różnorodne formy twórczości rozrywkowej ze szczególnym uwzględnieniem wkładu artystycznego polskich twórców i wykonawców, w tym regionalnych.
2.
Spółki radiofonii regionalnej sporządzając plany finansowo-programowe w zakresie, o którym mowa w ust. 1 pkt 1 i 2, uwzględniają w szczególności audycje informacyjne i publicystyczne dokumentujące funkcjonowanie społeczności regionu w sferze politycznej, gospodarczej i kulturalnej, proces demokratycznego samoorganizowania się społeczności regionu w organizacjach i stowarzyszeniach, proces demokratycznego sprawowania władzy przez samorząd terytorialny.
3.
Spółki radiofonii regionalnej sporządzając plany finansowo-programowe, o których mowa w ust. 1, uwzględniają audycje odpowiadające potrzebom religijnym odbiorców.