Taryfa osobowa i bagażowa na kolejach obszaru W.M. Gdańska, zarządzanych przez Polskę w komunikacjach bezpośrednich między Polską a W.M. Gdańskiem oraz między W.M. Gdańskiem a Niemcami przez Polskę.

Dziennik Ustaw

Dz.U.1923.55.398

Akt jednorazowy
Wersja od: 30 maja 1923 r.

ROZPORZĄDZENIE
MINISTRA KOLEI ŻELAZNYCH
z dnia 22 maja 1923 r.
o taryfie osobowej i bagażowej na kolejach obszaru W. M. Gdańska, zarządzanych przez Polskę w komunikacjach bezpośrednich między Polską a W. M. Gdańskiem oraz między W. M. Gdańskiem a Niemcami przez Polskę.

Na mocy dekretu z d. 7 lutego 1919 r. o tym czasowem przekazaniu Ministrowi Komunikacji prawa wydawania przepisów o przewozie podróżnych, bagażu i towarów oraz ustalania taryf przewozowych na kolejach polskich (Dz. P. P.. P № 14, poz. 152) i w porozumieniu z Ministrami Skarbu oraz Przemysłu i Handlu zarządza się co następuje:
W komunikacjach bezpośrednich (osobowo-bagażowych) między Polską a W. M. Gdańskiem, oraz między W. M. Gdańskiem a Niemcami przez Polskę stosuje się na całkowitej odległości przewozu kolejami polskiemi i kolejami obszaru W. M. Gdańska, zarządzanemi przez Polskę, obowiązującą od dnia 1 kwietnia 1923 r. "Taryfę na przewóz osób, psów, bagażu i przesyłek nadzwyczajnych normalnotorowemi i szerokotorowemi polskiemi kolejami państwowemi, oraz normalnotorowemi kolejami prywatnemi, zarządzanemi przez Państwo" (Dz. U. R. P. № 31, poz. 193) z nastepującemi zmianami i uzupełnieniami:

Tytuł.

1.
Tytuł taryfy powyższej otrzymuje brzmienie następujące:

"Taryfa na przewóz osób, psów, bagażu i przesyłek nadzwyczajnych normalnotorowemi i szerokotorowemi polskiemi kolejami państwowemi, normalnotorowemi kolejami prywatnemi oraz kolejami obszaru W. M Gdańska, zarządzanemi przez Polskę w komunikacjach bezpośrednich między Polską a W. M. Gdańskiem oraz między W. M. Gdańskiem a Niemcami przez Polską"

Wstęp.

2.
Dział III, ustąp pierwszy otrzymuje brzmienie następujące:

"W komunikacji bezpośredniej między stacjami kolei państwowych wszystkich okręgów, między temiż stacjami z jednej strony a stacjami kolei obszaru W. M. Gdańska, zarządzanych przez Polskę, z drugiej, oraz w komunikacji tranzytowej przez Polskę między W. M. Gdańskiem a Niemcami stosuje się taryfę niniejszą z obliczeniem opłat za całkowitą odległość przewodu polskiemi kolejami państwowemi i znajdującemi się pod zarządem Polski kolejami obszaru W. M. Gdańska.

Natomiast w komunikacji bezpośredniej między stacjami kolei państwowych, wzgl. stacjami kolei obszaru W. M. Gdańska, zarządzanych przez Polskę, z jednej strony, a stacjami kolei wojskowych oraz kolei prywatnych, wymienionych pod punktami C. i D., z drugiej - oblicza się opłaty oddzielnie za odległość każdej z tych kolei, przyczem długość odcinków kolei państwowych, wzgl. długość tychże kolei i kolei obszaru W. M. Gdańska, winna być zsumowana, i opłaty obliczane za tę łączna ich długość, bez względu na to, czy odcinki kolei państwowych, wzgl. odcinki kolei obszaru W. M. Gdańska, stykają się z sobą, czy też są oddzielone inną koleją".

CZĘŚĆ II.

Postanowienia taryfowe.

3.
Postanowienia taryfowe, zawarte w części II taryfy niniejszej, uzupełnia się po rozdziale VII nowym rozdziałem VIII treści następującej:

"Rozdział VIII.

Podatek przewozowy na rzecz W. M. Gdańska.

W bezpośredniej komunikacji polsko - gdańskiej oraz tranzytowej pomiędzy W. M. Gdańskiem a Niemcami przez Polskę dolicza się do cen wszelkich biletów na przejazd i dodatkowych na pociągi pośpieszne, oraz opłat za przewóz bagażu, przesyłek nadzwyczajnych, tudzież czasopism, broszur i książek-podatek na rzecz W. M. Gdańska, który wynosi:

a)
przy biletach ki. I - 16%, kl. II - 14% i kl. III - 12%,
b)
przy bagażu - 12%, i
c)
przy przesyłkach nadzwyczajnych, oraz czasopismach, broszurach i książkach 7% w stosunku do cen za przejazd i opłat przewozowych, jakie przypadają za rzeczywiste odległości kolei obszaru W. M. Gdańska, zarządzanych przez Polskę, według początkowych opłat jednostkowych taryfy niniejszej (rozdział I dział A, punkty 1-7, oraz rozdziały IV, V i VI)".
Rozporządzenie niniejsze wchodzi w życie z dniem 1 czerwca 1923 r. Równocześnie tracą moc obowiązującą postanowienia rozporządzenia Ministra Kolei Żelaznych z dnia 23 stycznia 1922 r. (Dz. U. R. P. № 7, poz. 52) w przedmiotach, objętych niniejszem rozporządzeniem.