§ 1. - Taryfa na przewóz towarów w ruchu tymczasowym na budujących się linjach Kutno-Płock i Kutno-Zgierz.
Dz.U.1924.14.141
Akt utracił mocWyjątek stanowią wagony 30-tonnowe, za przewóz których opłaty powyższe pobiera się z podwyższeniem o 100%, czyli dwukrotnie.
Za przewóz wagonu ładownego lub próżnego do miejsca wyładowania lub naładowania i z powrotem po linji Kutno-Płock, względnie Kutno-Zgierz, pobiera się przy zamawianiu wagonu opłaty następujące:
Na odległościach kilometrów | Na linji | |||
Kutno-Płock | Kutno-Zgierz | |||
Za wagon, oprócz wagonów 30-tonnowych | Za wagon 30 tonowy | Za wagon, oprócz wagonów 30 tonnowych | Za wagon 30-tonnowy | |
Jednostek taryfowych | ||||
od 1 do 15 | 5.100 | 10.200 | 6.300 | 12.600 |
od 16 do 30 | 5.950 | 11.900 | 7.350 | 14.700 |
od 31 i więcej | 6.300 | 13.600 | 8.400 | 16.800 |
Za przetrzymanie zaś wagonów 30 tonnowych i wagonów-kotłów (cystern) pobiera się:
Za tak złożone na terenie stacyjnym towary Dyrekcja Budowy nie ponosi żadnej odpowiedzialności za straty, wynikłe wskutek ich zaginięcia, braku lub uszkodzenia.
W razie nieusuniącia z terenu kolejowego, złożonego na nim towaru w wskazanym wyżej terminie 3-dniowym, Dyrekcji Budowy przysługuje prawo bezzwłocznego sprzedania zalegającego towaru możliwie najkorzystniej bez żadnych dalszych formalności.
Z otrzymanej ze sprzedaży sumy Dyrekcja Budowy potrąca przypadającą jej opłatę, za cały czas zajęcia pod towar terenów kolejowych i opłatę za uskutecznienie sprzedaży towaru w wysokości 10% od sumy sprzedażnej, a resztę, o ile takowa się okaże, pozostawia, do rozporządzenia właściciela towaru.