§ 1. - Taryfa na przewóz towarów w ruchu tymczasowym na budującej się linji Kutno-Zgierz.

Dziennik Ustaw

Dz.U.1922.116.1065

Akt utracił moc
Wersja od: 1 grudnia 1923 r.
§  1. 1
Na budującej się linji kolejowej Kutno-Zgierz zostaje dopuszczony, do czasu otwarcia ruchu normalnego, przewóz towarów na podstawie przepisów poniższych!
1)
przewóz towarów, należących do właścicieli prywatnych, odbywa się tylko w miarę możności, o ile przewóz podobny nie przeszkadza budowie kolei, za zezwoleniem;
2)
zezwoleń na przewóz udzielają: prezes dyrekcji budowy względnie odnośni naczelnicy jej oddziałów;
3)
po otrzymaniu pozwolenia na przewóz należy zamawiać wagony na stacjach końcowych Kutno lub Zgierz, na ogólnych zasadach t. j. piśmiennie z pobraniem kaucji. Wagony dostarczane będą w zależności od posiadania wolnego taboru;
4)
przewóz jest dokonywany tylko w ładunkach wagonowych na zasadzie listu przewozowego, zaopatrzonego w napis: "Dla ruchu tymczasowego na budującej się linji Kutno-Zgierz";
5)
za przewóz wagonu ładownego lub próżnego od stacji Kutno albo Zgierz do miejsca wyładowania, lub naładowania i z powrotem, pobiera się, bez względu na odległość po 10.800.000 mk. za wagon dwuosiowy przy zamawianiu wagonu;
6)
kolej nie ponosi żadnej odpowiedzialności za terminowość dostawy, jak również za straty wynikłe wskutek zaginięcia, braku wagi lub uszkodzenia przesyłki;
7)
nadawcy przysługuje prawo wyznaczenia dozorcy, towarzyszącego ładunkowi, za którego przejazd kolej osobnej opłaty nie pobiera;
8)
naładowania i wyładowania wagonu dokonywa nadawca, względnie odbiorca przesyłki, Czynności ładunkowe powinny być dokonane w ciągu 6 godzin od chwili podstawienia wagonu. Za czas przetrzymania wagonu, stwierdzony przez funkcjonarjuszy dyrekcji budowy, stacja, przyjmująca wagon z powrotem, pobiera postojowe w wysokości 2.000.000 mk. za każdą rozpoczętą dobę (24 godziny) po upływie terminu wolnego od postojowego i za jeden wagon;
9)
w razie uszkodzenia wagonu podczas czynności ładunkowych, wysokość odszkodowania winna być określona i pobrana dodatkowo od osoby, która wagon zamówiła, na stacji Kutno lub Zgierz;
10)
jeżeli uszkodzenie wagonu nastąpi na miejscu naładunku, lub wyładunku na linji i wagon wysłany być nie może, to wysokość odszkodowania określa naczelnik odnośnego oddziału dyrekcji budowy.
1 § 1:

- zmieniony przez § 3 rozporządzenia z dnia 5 marca 1923 r. o podwyższeniu opłat przewozowych i postojowych na budujących się linjach: Kutno-Strzałków, Kutno-Płock i Kutno-Zgierz. (Dz.U.23.24.153) z dniem 10 marca 1923 r.

- zmieniony przez § 3 rozporządzenia z dnia 28 marca 1923 r. o podwyższeniu opłat przewozowych i postojowych na budujących się linjach Kutno - Strzałków, Kutno - Płock i Kutno - Zgierz. (Dz.U.23.35.229) z dniem 15 kwietnia 1923 r.

- zmieniony przez § 2 rozporządzenia z dnia 23 lipca 1923 r. o podwyższeniu opłat przewozowych i postojowych na budujących się linjach Kutno-Płock i Kutno-Zgierz. (Dz.U.23.73.580) z dniem 1 sierpnia 1923 r.

- zmieniony przez § 2 rozporządzenia z dnia 24 października 1923 r. o podwyższeniu opłat przewozowych i postojowych na budujących się linjach Kutno-Płock i Kutno-Zgierz. (Dz.U.23.110.879) z dniem 1 listopada 1923 r.

- zmieniony przez § 2 rozporządzenia z dnia 24 listopada 1923 r. o podwyższeniu opłat przewozowych i postojowych na budujących się linjach Kutno-Płock i Kutno-Zgierz. (Dz.U.23.121.988) z dniem 1 grudnia 1923 r.