Art. 27. - [Ewidencja podmiotów posiadających zezwolenie] - Tachografy.
Dziennik Ustaw
Dz.U.2023.324 t.j.
Akt obowiązujący Wersja od: 19 sierpnia 2023 r.
Art. 27. [Ewidencja podmiotów posiadających zezwolenie]
1.
Prezes GUM prowadzi ewidencję podmiotów posiadających zezwolenie.2.
Prezes GUM jest administratorem danych w rozumieniu rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (Dz. Urz. UE L 119 z 04.05.2016, str. 1), zwanego dalej "rozporządzeniem (UE) 2016/679", zawartych w ewidencji.3.
W ewidencji gromadzi się następujące dane i informacje:1)
firmę lub imię i nazwisko podmiotu posiadającego zezwolenie oraz jego adres;2)
zakres zezwolenia;3)
miejsca świadczenia usług;4)
dotyczące technika warsztatu:a)
imię i nazwisko,b)
numer PESEL, a w przypadku osoby nieposiadającej numeru PESEL - numer i nazwę dokumentu potwierdzającego tożsamość oraz nazwę organu, który wydał ten dokument,c)
numer i zakres certyfikatu technika warsztatu,d)
daty ukończenia podstawowego szkolenia, o którym mowa w art. 28 ust. 3 pkt 3, oraz okresowych szkoleń, o których mowa w art. 32 ust. 1;5)
skróconą nazwę podmiotu posiadającego zezwolenie stosowaną na tabliczkach instalacyjnych oraz kartach warsztatowych;6)
informacje o zmianach danych określonych w zezwoleniu;7)
informacje o udzielonych, zmienionych, cofniętych, czasowo cofniętych i wygaśniętych zezwoleniach;8)
informacje o zawieszeniu prowadzenia działalności i podjęciu zawieszonej działalności.4.
Podmiot posiadający zezwolenie jest obowiązany zgłaszać Prezesowi GUM zmianę danych i informacji, o których mowa w ust. 3 pkt 1, w terminie 14 dni od dnia zaistnienia zmiany.5. 3
Dane i informacje zgromadzone w ewidencji udostępnia się:1)
podmiotom uprawnionym do kontroli na podstawie art. 89 ust. 1 pkt 1-4 i 6 ustawy o transporcie drogowym;2)
podmiotowi wydającemu karty;3)
organom administracji miar.6.
Po upływie 5 lat od dnia uprawomocnienia się decyzji o cofnięciu lub wygaśnięciu zezwolenia usuwa się zawarte w ewidencji dane i informacje dotyczące podmiotu.7.
Okres przechowywania danych osobowych, o których mowa w ust. 2, ustala Prezes GUM zgodnie z celami ich przetwarzania, o ile nie wynikają one z przepisów odrębnych.3 Art. 27 ust. 5 zmieniony przez art. 44 pkt 1 ustawy z dnia 28 lipca 2023 r. (Dz.U.2023.1523) zmieniającej nin. ustawę z dniem 19 sierpnia 2023 r.