Art. 18. - Szwecja-Polska. Traktat Handlowy i Nawigacyjny. Warszawa.1924.12.02.

Dziennik Ustaw

Dz.U.1925.70.490

Akt obowiązujący
Wersja od: 15 lipca 1925 r.
Artykuł  XVIII. 

1) O ile okręt lub statek jednej z Układających się Stron osiadł na mieliźnie lub rozbił się w obrębie wód drugiego Państwa, okręt lub statek, ich pasażerowie i ładunek będą korzystały z tych samych ulg i przywilejów, jakie przyznają ustawy i przepisy odnośnego Państwa w analogicznych okolicznościach okrętom i statkom krajowym lub okrętom i statkom państwa najbardziej uprzywilejowanego. Przyczem zarówno kapitan i załoga, jak okręt lub statek, pasażerowie i ładunek, otrzymają pomoc w tej samej mierze, co krajowcy.

2)
Odnośnie do prawa ratownictwa, stosowane będzie ustawodawstwo Państwa, w którem nastąpiło wyratowanie.
3)
Towary, uratowane z okrętu lub statku, który osiadł na mieliźnie lub rozbił się, nie będą podlegały żadnemu cłu, o ile nie będą one dopuszczone do konsumcji wewnętrznej.