Szkolenie kierowców wykonujących przewóz drogowy.
Dz.U.2017.151 t.j.
Akt utracił mocROZPORZĄDZENIE
MINISTRA INFRASTRUKTURY 1
z dnia 1 kwietnia 2010 r.
w sprawie szkolenia kierowców wykonujących przewóz drogowy 2
Przepisy ogólne
Przepisy ogólne
Ośrodek szkolenia
Ośrodek szkolenia
Warunki prowadzenia szkolenia
Warunki prowadzenia szkolenia
- zgodnie z programem szkolenia oraz planem wykonania szkolenia.
- zgodnie z programem szkolenia oraz planem wykonania szkolenia.
Szczegółowe warunki przeprowadzania testów kwalifikacyjnych oraz wymagania wobec członków komisji egzaminacyjnej, sposób ich powoływania oraz wysokość ich wynagrodzenia
Szczegółowe warunki przeprowadzania testów kwalifikacyjnych oraz wymagania wobec członków komisji egzaminacyjnej, sposób ich powoływania oraz wysokość ich wynagrodzenia
Opłaty
Opłaty
Przepisy przejściowe i końcowe
Przepisy przejściowe i końcowe
ZAŁĄCZNIKI
ZAŁĄCZNIK Nr 1
ZAKRES TEMATYCZNY I CZAS TRWANIA BLOKÓW PROGRAMOWYCH KWALIFIKACJI WSTĘPNEJ, KWALIFIKACJI WSTĘPNEJ PRZYSPIESZONEJ, KWALIFIKACJI WSTĘPNEJ UZUPEŁNIAJĄCEJ, KWALIFIKACJI WSTĘPNEJ UZUPEŁNIAJĄCEJ PRZYSPIESZONEJ
ZAKRES TEMATYCZNY I CZAS TRWANIA BLOKÓW PROGRAMOWYCH KWALIFIKACJI WSTĘPNEJ, KWALIFIKACJI WSTĘPNEJ PRZYSPIESZONEJ, KWALIFIKACJI WSTĘPNEJ UZUPEŁNIAJĄCEJ, KWALIFIKACJI WSTĘPNEJ UZUPEŁNIAJĄCEJ PRZYSPIESZONEJ
Część podstawowa | Czas trwania zajęć | ||
kwalifikacja wstępna | kwalifikacja wstępna przyspieszona | ||
1. Szkolenie zaawansowane w racjonalnej jeździe, z uwzględnieniem przepisów bezpieczeństwa | |||
1.1. | Poznanie charakterystyk układu przeniesienia napędu w celu jego optymalnego wykorzystania, w tym co najmniej tematy: | 30 | 15 |
1.1.1. | charakterystyka momentu obrotowego, | ||
1.1.2. | charakterystyka mocy, | ||
1.1.3. | charakterystyka jednostkowego zużycia paliwa przez silnik, | ||
1.1.4. | optymalny zakres użytkowy obrotomierza, | ||
1.1.5. | optymalny zakres prędkości obrotowej dla zmiany biegów. | ||
1.2. | Poznanie charakterystyki technicznej i sposobu działania urządzeń służących bezpieczeństwu w celu zapewnienia panowania nad pojazdem, zminimalizowania jego zużycia i zapobiegania awariom, w tym co najmniej tematy: | 25 | 15 |
1.2.1. | szczególne cechy dwuobwodowego układu hamulcowego wyposażonego w pneumatyczne urządzenie przenoszące, | ||
1.2.2. | granice zastosowania układów hamulcowych i zwalniaczy, | ||
1.2.3. | mieszane stosowanie układu hamulcowego i zwalniacza, | ||
1.2.4. | najlepsza relacja między prędkością a przełożeniem skrzyni biegów, | ||
1.2.5. | wykorzystanie nośności pojazdu, | ||
1.2.6. | zastosowanie układów hamulcowych na pochyłościach, | ||
1.2.7. | postępowanie w przypadku awarii urządzeń służących bezpieczeństwu. | ||
2. Stosowanie przepisów | |||
2.1. | Poznanie uwarunkowań społecznych dotyczących transportu drogowego i rządzących nim zasad, w tym co najmniej tematy: | 30 | 15 |
2.1.1. | maksymalny czas pracy kierowcy w transporcie drogowym, | ||
2.1.2. | stosowanie rozporządzeń: Rady (EWG) nr 3821/85 4 i Parlamentu Europejskiego i Rady (WE) nr 561/2006; kary za nieużywanie, nieprawidłowe używanie i ingerencję w urządzenie rejestrujące, | ||
2.1.3. | prawa i obowiązki kierowców w zakresie kwalifikacji wstępnej i szkolenia okresowego. | ||
3. Bezpieczeństwo, obsługa i logistyka w aspekcie zdrowia, ruchu drogowego i środowiska | |||
3.1. | Uświadomienie kierowcom zagrożenia wypadkami na drodze i w pracy, w tym co najmniej tematy: | 30 | 15 |
3.1.1. | rodzaje wypadków przy pracy w transporcie drogowym, | ||
3.1.2. | statystyka wypadków drogowych, | ||
3.1.3. | udział samochodów ciężarowych/autokarów w wypadkach drogowych, | ||
3.1.4. | statystyki dotyczące zabitych i rannych w wypadkach drogowych, | ||
3.1.5. | straty materialne i finansowe. | ||
3.2. | Umiejętność zapobiegania przestępstwom i przemytowi nielegalnych imigrantów, w tym co najmniej tematy: | 15 | 7 |
3.2.1. | problemy związane z międzynarodową przestępczością transgraniczną i przemytem, | ||
3.2.2. | środki zapobiegawcze, | ||
3.2.3. | metody i cele działań przestępczych, | ||
3.2.4. | przepisy prawa i obowiązki kierowcy oraz obowiązki przewoźnika w tym zakresie. | ||
3.3. | Umiejętność zapobiegania zagrożeniom fizycznym, w tym co najmniej tematy: | 20 | 10 |
3.3.1. | zasady ergonomii, | ||
3.3.2. | zachowania i postawy stanowiące zagrożenie, | ||
3.3.3. | kondycja fizyczna i ćwiczenia sprawnościowe, | ||
3.3.4. | ochrona osobista. | ||
3.4. | Świadomość znaczenia predyspozycji fizycznych i psychicznych, w tym co najmniej tematy: | 10 | 5 |
3.4.1. | zasady zdrowego, regularnego odżywiania, | ||
3.4.2. | wpływ alkoholu, narkotyków lub innych substancji na zachowanie, | ||
3.4.3. | objawy, przyczyny, skutki zmęczenia i stresu, | ||
3.4.4. | zasadnicza rola podstawowego cyklu pracy/odpoczynku. | ||
3.5. | Umiejętność oceny sytuacji awaryjnych, zachowanie w sytuacjach krytycznych, w tym co najmniej tematy: | 20 | 10 |
3.5.1. | ocena sytuacji krytycznej, | ||
3.5.2. | unikanie komplikacji w razie wypadku, | ||
3.5.3. | wzywanie pomocy, | ||
3.5.4. | pomoc poszkodowanym i udzielanie pierwszej pomocy, | ||
3.5.5. | postępowanie w razie pożaru, | ||
3.5.6. | ewakuacja osób z samochodu ciężarowego/pasażerów z autobusu, | ||
3.5.7. | zapewnienie bezpieczeństwa wszystkich pasażerów, | ||
3.5.8. | reakcja na akty agresji, | ||
3.5.9. | podstawowe zasady sporządzania informacji z wypadku. | ||
3.6. | Umiejętność zachowania się w sposób poprawiający wizerunek przewoźnika, w tym co najmniej tematy: | 15 | 5 |
3.6.1. | znaczenie poziomu usług świadczonych przez kierowcę dla przewoźnika, | ||
3.6.2. | rola kierowcy, | ||
3.6.3. | kontakty kierowcy z innymi osobami w czasie pracy, | ||
3.6.4. | utrzymanie pojazdu, | ||
3.6.5. | organizacja pracy, | ||
3.6.6. | handlowe i finansowe skutki sporów występujących w pracy kierowcy. | ||
Razem | 195 | 97 |
Tabela nr 2
Część specjalistyczna w zakresie bloku programowego C1, C1+E, C, C+E | Czas trwania zajęć | Metodyka realizacji zajęć1) | |||
kwalifikacja wstępna | kwalifikacja wstępna przyspieszona | ||||
1. Szkolenie zaawansowane w racjonalnej jeździe, z uwzględnieniem przepisów bezpieczeństwa | |||||
1.3. | Umiejętność załadowania pojazdu zgodnie z wymaganiami przepisów bhp i zasadami prawidłowego użytkowania pojazdu, w tym co najmniej tematy: | 30 | 182) | ||
1.3.1. | siły działające na pojazd podczas jazdy, | T/J | |||
1.3.2. | zastosowanie przełożenia skrzyni biegów odpowiadającego obciążeniu pojazdu oraz profilowi jezdni, | T/J | |||
1.3.3. | obliczenie obciążenia użytkowego pojazdu lub zespołu pojazdów, | T | |||
1.3.4. | obliczenie objętości użytkowej, | T | |||
1.3.5. | rozłożenie ładunku, | T/C | |||
1.3.6. | skutki oddziałujące przy przekroczeniu nacisku ładunku na oś, | T | |||
1.3.7. | stabilność pojazdu i środek ciężkości, | T | |||
1.3.8. | rodzaje opakowań i palet, | T | |||
1.3.9. | podstawowe kategorie towarów, które wymagają zabezpieczenia ładunku, | T | |||
1.3.10. | techniki mocowania, również za pomocą lin i łańcuchów, | T/C | |||
1.3.11. | zastosowanie taśm mocujących, | T/C | |||
1.3.12. | sprawdzenie urządzeń mocujących, | T/C | |||
1.3.13. | zastosowanie urządzeń transportu wewnętrznego (w szczególności wózki widłowe), | T/C | |||
1.3.14. | zakładanie plandeki i jej zdejmowanie. | T/C | |||
1.4. | Umiejętność optymalizacji zużycia paliwa oraz jazda w warunkach specjalnych, w tym co najmniej tematy: | 20 | 10 | ||
1.4.1. | jazda w szerokim zakresie momentu obrotowego i śledzenie wskaźnika zużycia paliwa, | T/J | |||
1.4.2. | jazda w najniższym i najwyższym zakresie mocy, ze śledzeniem wskaźnika zużycia paliwa, | T/J | |||
1.4.3. | jazda przy najniższym jednostkowym zużyciu paliwa, | T/J | |||
1.4.4. | jazda w optymalnym przedziale prędkości silnika i utrzymywanie się w sektorze elastycznej prędkości optymalnej, z zachowaniem zaleceń producenta silnika pojazdu, | T/J | |||
1.4.5. | jazda w optymalnym zakresie prędkości silnika poprzez zmianę biegów w odpowiednim momencie, | T/J | |||
1.4.6. | kontrola części w dwuobwodowym układzie hamulcowym (w szczególności wyjęcie cylindra membranowego, regulacja hamulców, kontrola złączek pneumatycznych, kontrola przewodów pneumatycznych, kontrola nastaw regulatora siły hamowania (ręcznego i automatycznego)), | T/C | |||
1.4.7. | nauka przez ostrożne próby hamowania w specjalnym terenie, pokazująca działanie hamulców, ze zwróceniem uwagi na wpływ hamowania na prowadzenie pojazdu, | T/J | |||
1.4.8. | nauka jazdy ze wzniesienia z użyciem obu układów hamulcowych jednocześnie albo osobno, | T/J | |||
1.4.9. | nauka jazdy z kontrolą wskazań prędkościomierza i obrotomierza na różnych biegach, | T/J | |||
1.4.10. | nauka jazdy ciężarówką z ładunkiem: ruszanie pod górę, rozpędzanie się do 50 km/h i mierzenie czasu w przypadku pojazdu z ładunkiem i bez ładunku, | T/J | |||
1.4.11. | ostrożne próby układów hamulcowych ciężarówki podczas jazdy ze wzniesienia; poznanie zjawiska spadku siły hamowania i sposobu reagowania na nie, | T/J | |||
1.4.12. | próba znalezienia symulowanych awarii w pojeździe, opisanie wykrytej sytuacji, próba znalezienia przyczyny, naprawa awarii, o ile jest możliwa, i decyzja o rozpoczęciu jazdy albo pozostaniu na parkingu, | T/C | |||
1.4.13. | nauka oszczędnego stylu jazdy, uzyskanego przez poprawę kryteriów optymalizacji zużycia paliwa podczas jazdy. | T/J | |||
2. Stosowanie przepisów | |||||
2.2. | Poznanie przepisów regulujących przewóz towarów, w tym co najmniej tematy: | 20 | 10 | ||
2.2.1. | warunki uzyskania licencji przez wykonującego przewóz drogowy i dostępu do rynku przewozów drogowych, | T | |||
2.2.2. | umowy i konwencje wielostronne, | T | |||
2.2.3. | dwustronne umowy międzynarodowe, | T | |||
2.2.4. | rozporządzenia techniczne, | T | |||
2.2.5. | stosunki umowne w transporcie drogowym; przepisy międzynarodowe i krajowe, | T | |||
2.2.6. | odpowiedzialność wykonującego przewóz drogowy za dostawy oraz zwolnienia z tej odpowiedzialności, | T | |||
2.2.7. | dokumenty wysyłkowe; prawidłowe wykorzystywanie i wypełnianie dokumentów, | T | |||
2.2.8. | dokumentacja specjalna dołączana do towarów. | T | |||
3. Bezpieczeństwo, obsługa i logistyka w aspekcie zdrowia, ruchu drogowego i środowiska | |||||
3.7. | Poznanie uwarunkowań ekonomicznych dotyczących przewozu drogowego i organizacji rynku, w tym co najmniej tematy: | 15 | 5 | ||
3.7.1. | transport drogowy w stosunku do innych rodzajów transportu (konkurencja, spedycja), | T | |||
3.7.2. | działalność w zakresie przewozu drogowego rzeczy (transport zarobkowy i przewozy na potrzeby własne), | T | |||
3.7.3. | organizacja i formy prowadzenia działalności w zakresie przewozu drogowego rzeczy, | T | |||
3.7.4. | specjalizacje w zakresie transportu (w szczególności przewóz materiałów niebezpiecznych, przewóz artykułów szybko psujących się), | T | |||
3.7.5. | transport kombinowany. | T | |||
Razem | 85 | 43 |
Tabela nr 3
Część specjalistyczna w zakresie bloku programowego D1, D1+E, D, D+E | Czas trwania zajęć | Metodyka realizacji zajęć1) | ||
kwalifikacja wstępna | kwalifikacja wstępna przyspieszona | |||
1. Szkolenie zaawansowane w racjonalnej jeździe, z uwzględnieniem przepisów bezpieczeństwa | ||||
1.5. | Umiejętność optymalizacji zużycia paliwa oraz jazda w warunkach specjalnych, w tym co najmniej tematy: | 20 | 12 | |
1.5.1. | jazda w szerokim zakresie momentu obrotowego i śledzenie wskaźnika zużycia paliwa, | T/J | ||
1.5.2. | jazda w najniższym i najwyższym zakresie mocy, ze śledzeniem wskaźnika zużycia paliwa, | T/J | ||
1.5.3. | jazda przy najniższym jednostkowym zużyciu paliwa, | T/J | ||
1.5.4. | jazda w optymalnym przedziale prędkości silnika i utrzymywanie się w sektorze elastycznej prędkości optymalnej, z zachowaniem zaleceń producenta silnika pojazdu, | T/J | ||
1.5.5. | jazda w optymalnym zakresie prędkości silnika poprzez zmianę biegów w odpowiednim momencie, | T/J | ||
1.5.6. | kontrola części w dwuobwodowym układzie hamulcowym (w szczególności wyjęcie cylindra membranowego, regulacja hamulców, kontrola złączek pneumatycznych, kontrola przewodów pneumatycznych, kontrola nastaw regulatora siły hamowania (ręcznego i automatycznego)), | T/C | ||
1.5.7. | nauka przez ostrożne próby hamowania w specjalnym terenie, pokazująca działanie hamulców, ze zwróceniem uwagi na wpływ hamowania na prowadzenie pojazdu, | T/J | ||
1.5.8. | nauka jazdy ze wzniesienia z użyciem obu układów hamulcowych jednocześnie lub osobno, | T/J | ||
1.5.9. | nauka jazdy z kontrolą wskazań prędkościomierza i obrotomierza na różnych biegach, | T/J | ||
1.5.10. | nauka jazdy autobusem obciążonym: ruszanie pod górę, rozpędzanie się do 50 km/h i mierzenie czasu w przypadku autobusu obciążonego i nieobciążonego, | T/J | ||
1.5.11. | ostrożne próby układów hamulcowych autobusu podczas jazdy ze wzniesienia; poznanie zjawiska spadku siły hamowania i sposobu reagowania na nie, | T/J | ||
1.5.12. | próba znalezienia symulowanych awarii w pojeździe, opisanie wykrytej sytuacji, próba znalezienia przyczyny, naprawa awarii, o ile jest możliwa, i decyzja o rozpoczęciu jazdy albo pozostaniu na parkingu, | T/J | ||
1.5.13. | nauka oszczędnego stylu jazdy, uzyskanego przez poprawę kryteriów optymalizacji zużycia paliwa podczas jazdy. | T/J | ||
1.6. | Umiejętność zapewnienia pasażerom komfortu i bezpieczeństwa, w tym co najmniej tematy: | 20 | 132) | |
1.6.1. | prawidłowa ocena wzdłużnych i poprzecznych ruchów pojazdu na drodze, | T/J | ||
1.6.2. | zachowania w ruchu drogowym, | T/J | ||
1.6.3. | łagodne zakończenie hamowania, | T/J | ||
1.6.4. | uwzględnianie zwisów pojazdu, | T/J | ||
1.6.5. | wykorzystanie właściwej infrastruktury (ogólnodostępne obszary, drogi komunikacyjne zastrzeżone dla konkretnych uczestników ruchu), | T/J | ||
1.6.6. | właściwa ocena priorytetów pod względem bezpiecznego kierowania pojazdem oraz spełnienia innych zadań nałożonych na kierującego, | T | ||
1.6.7. | zachowanie wobec pasażerów, | T/C | ||
1.6.8. | szczególne okoliczności związane z przewozem pewnych grup pasażerów (inwalidzi, dzieci). | T/C | ||
1.7. | Umiejętność równomiernego obciążenia pojazdu zgodnie z wymaganiami przepisów bhp i zasadami prawidłowego użytkowania pojazdu, w tym co najmniej tematy: | 15 | 7 | |
1.7.1. | siły działające na pojazd podczas jazdy, | T | ||
1.7.2. | zastosowanie przełożenia skrzyni biegów odpowiadającego obciążeniu pojazdu i profilowi jezdni, | T/J | ||
1.7.3. | obliczenie obciążenia użytkowego pojazdu, | T | ||
1.7.4. | rozmieszczenie pasażerów w autobusie, | T/C | ||
1.7.5. | skutki oddziałujące przy przekroczeniu nacisku ładunku na oś, | T | ||
1.7.6 | stabilność pojazdu i środek ciężkości. | T | ||
2. Stosowanie przepisów | ||||
2.3. | Poznanie przepisów regulujących przewóz pasażerów, w tym co najmniej tematy: | 20 | 6 | T |
2.3.1. | przewóz szczególnych grup osób, | T | ||
2.3.2. | urządzenia bezpieczeństwa w autobusach, | T | ||
2.3.3. | pasy bezpieczeństwa, | T | ||
2.3.4. | obciążenie pojazdu. | T | ||
3. Bezpieczeństwo, obsługa i logistyka w aspekcie zdrowia, ruchu drogowego i środowiska | ||||
3.8. | Poznanie uwarunkowań ekonomicznych dotyczących pasażerskiego przewozu drogowego i organizacji rynku, w tym co najmniej tematy: | 10 | 5 | |
3.8.1. | przewóz drogowy osób w stosunku do innych rodzajów transportu osób (kolej, samochód osobowy), | T | ||
3.8.2. | działalność w zakresie przewozu drogowego osób (transport zarobkowy i przewozy na potrzeby własne), | T | ||
3.8.3. | przekraczanie granic (transport międzynarodowy), | T | ||
3.8.4. | organizacja i formy prowadzenia działalności w zakresie przewozu drogowego osób. | T | ||
Razem | 85 | 43 |
1) T - zajęcia teoretyczne
J - indywidualna jazda z instruktorem
C - ćwiczenia realizowane w grupie na placu manewrowym
2) Dla kwalifikacji wstępnej uzupełniającej przyspieszonej czas trwania zajęć teoretycznych skraca się o 1/2 godziny.
ZAŁĄCZNIK Nr 2
ZAKRES TEMATYCZNY I CZAS TRWANIA MODUŁÓW SZKOLENIA OKRESOWEGO I ZAJĘĆ OBOWIĄZKOWYCH W RAMACH SZKOLENIA OKRESOWEGO
ZAKRES TEMATYCZNY I CZAS TRWANIA MODUŁÓW SZKOLENIA OKRESOWEGO I ZAJĘĆ OBOWIĄZKOWYCH W RAMACH SZKOLENIA OKRESOWEGO
Zakres tematyczny i czas trwania modułów szkolenia okresowego i zajęć obowiązkowych w ramach szkolenia okresowego realizowanego w formie kursu okresowego | ||
Lp. | Tytuł modułu | Czas trwania w godzinach |
1 | Moduły obowiązkowe "Przypomnienie wiadomości" - w zakresie tematyki objętej kwalifikacją wstępną: | |
1) szkolenie zaawansowane w racjonalnej jeździe, z uwzględnieniem przepisów bezpieczeństwa | 7 | |
2) stosowanie przepisów | 7 | |
3) bezpieczeństwo, obsługa i logistyka w aspekcie zdrowia, ruchu drogowego i środowiska | 7 | |
2 | Bezpieczeństwo ruchu drogowego | 7 |
3 | Czynnik ludzki w przewozie drogowym | 7 |
4 | Wizerunek firmy - obsługa klientów | 7 |
5 | Pierwsza pomoc | 7 |
6 | Ergonomia dla kierowców | 7 |
7 | Bezpieczna jazda samochodem ciężarowym lub autobusem | 7 |
8 | Krajowy przewóz drogowy | 7 |
9 | Międzynarodowy przewóz drogowy | 7 |
10 | Mocowanie ładunku | 7 |
11 | Przewóz drogowy zwierząt | 7 |
12 | Przewóz drogowy realizowany przez firmy przeprowadzkowe | 7 |
13 | Przewóz drogowy realizowany pojazdami wyposażonymi w żurawie samochodowe | 7 |
14 | Przewóz drogowy artykułów szybko psujących się | 7 |
15 | Przewóz drogowy substancji płynnych pojazdem z cysterną | 7 |
16 | Przewóz drogowy drewna | 7 |
17 | Przewóz drogowy towarów budowlanych - w tym zasady zachowania się na placu budowy | 7 |
18 | Przewóz drogowy odpadów komunalnych i nieczystości ciekłych | 7 |
19 | Ograniczenia w przewozie drogowym towarów | 7 |
20 | Nienormatywne przewozy drogowe | 7 |
Tabela nr 2
Zakres tematyczny i czas trwania modułów szkolenia okresowego i zajęć obowiązkowych w ramach szkolenia okresowego realizowanego w formie cyklu zajęć | |||
Numer bloku | Temat | Czas trwania w godzinach | Zakres tematyczny |
I blok1), 2) | 1. Szkolenie zaawansowane w racjonalnej jeździe, z uwzględnieniem przepisów bezpieczeństwa | 1 | 1.1. 1.2. 1.3. 1.4. 1.5. 1.6. 1.7. |
2. Aktualizacja wiedzy w zakresie zmian przepisów prawa i ich stosowania | 1 | 2.1. 2.2. 2.3. | |
3. Bezpieczeństwo, obsługa i logistyka w aspekcie zdrowia, ruchu drogowego i środowiska | 2 | 3.1. 3.2. 3.3. 3.4. 3.5. 3.6. 3.7. 3.8. | |
II blok3), 4) | 4. Wybrany temat | 1 | 2 -20 |
5. Wybrany temat | 1 | ||
6. Wybrany temat | 1 |
1) Przypomnienie wiadomości w zakresie tematyki objętej kwalifikacją wstępną.
2) Zakres tematyczny obejmuje zagadnienia określone w tabelach określonych w załączniku nr 1 do rozporządzenia.
3) Tematy w ramach bloku wybiera się odpowiednio dla prawa jazdy kategorii C1, C1+E, C i C+E lub D1, D1+E, D i D+E i nie mogą one powtarzać się w ramach modułu szkoleniowego. Tematy nie mogą powtarzać się w cyklu zajęć prowadzonych w zakresie prawa jazdy kategorii C1, C1+E, C i C+E, mogą natomiast dwukrotnie wystąpić w cyklu zajęć prowadzonych w zakresie prawa jazdy kategorii D1, D1+E, D i D+E.
4) Zakres tematyczny obejmuje zagadnienia określone w tabeli nr 1.
ZAŁĄCZNIK Nr 3
WZÓR ŚWIADECTWA KWALIFIKACJI ZAWODOWEJ
WZÓR ŚWIADECTWA KWALIFIKACJI ZAWODOWEJ
wzór
ZAŁĄCZNIK Nr 4
WYSOKOŚĆ WYNAGRODZENIA CZŁONKÓW KOMISJI EGZAMINACYJNEJ
WYSOKOŚĆ WYNAGRODZENIA CZŁONKÓW KOMISJI EGZAMINACYJNEJ
Poz. | Funkcja | Wynagrodzenie (w zł) |
1. | Przewodniczący komisji | 400 |
2. | Członek komisji | 300 |
rozdz. 7, t. 7, str. 441).
Dokumenty powiązane
Jeżeli chcesz mieć dostęp do wszystkich dokumentów powiązanych, zaloguj się do LEX-a Nie korzystasz jeszcze z programów LEX? Zamów dostęp testowy »