§ 12. - Szkolenia dla podmiotów, których dotyczą działania objęte Programem Rozwoju Obszarów Wiejskich na lata 2007-2013, oraz doradzania odnośnie do sporządzania dokumentacji niezbędnej do uzyskania pomocy finansowej.

Dziennik Ustaw

Dz.U.2008.89.545

Akt obowiązujący
Wersja od: 7 lipca 2011 r.
§  12.
1.
Doradzanie w zakresie określonym w § 8 pkt 3 jest wykonywane na podstawie metodyki doradzania opracowanej w Lasach Państwowych.
2.
Doradzanie w zakresie określonym w § 8 pkt 3 mogą wykonywać osoby, które zostały wpisane na listę prowadzoną przez dyrektora Centrum, zwane dalej "doradcami leśnymi".
3.
Na listę doradców leśnych wpisuje się osoby, które:
1)
posiadają wykształcenie średnie w zakresie leśnictwa lub wykształcenie wyższe na kierunku leśnictwo lub na kierunkach pokrewnych;
2)
mają udokumentowany co najmniej 2-letni staż pracy w leśnictwie;
3)
odbyły szkolenie dla działania "Korzystanie z usług doradczych przez rolników i posiadaczy lasów", którego przedmiotem jest zakres tematyczny dotyczący usług doradczych świadczonych posiadaczom lasów, i posiadają zaświadczenie o ukończeniu tego szkolenia;
4) 24
złożyły przed Dyrektorem Generalnym Lasów Państwowych z wynikiem pozytywnym egzamin pisemny sprawdzający wiedzę i umiejętności z zakresu zagadnień objętych szkoleniem.
4.
Podstawą wpisu na listę doradców leśnych jest zaświadczenie wydane przez Dyrektora Generalnego Lasów Państwowych potwierdzające spełnianie wymagań określonych w ust. 3.
5.
Lista doradców leśnych zawiera:
1)
imiona i nazwiska doradców leśnych;
2)
wskazanie miejsc świadczenia usług doradczych przez doradców leśnych;
3)
imię i nazwisko, miejsce zamieszkania i adres albo nazwę, siedzibę i adres podmiotu, w którym doradcy leśni są zatrudnieni.
6.
Dyrektor Generalny Lasów Państwowych niezwłocznie przekazuje dyrektorowi Centrum informację o osobach, którym wydano zaświadczenie, o którym mowa w ust. 4.
7.
Dyrektor Centrum wpisuje na listę doradców leśnych osoby, które spełniają wymagania określone w ust. 3, niezwłocznie po otrzymaniu informacji, o której mowa w ust. 6.
8. 25
Wpisu na listę doradców leśnych dokonuje się na wniosek osoby ubiegającej się o ten wpis, złożony do dyrektora Centrum.
9. 26
Wniosek o wpis na listę doradców leśnych zawiera informacje określone w ust. 5.
10. 27
Do wniosku o wpis na listę doradców leśnych dołącza się dokumenty potwierdzające spełnianie wymagań określonych w ust. 3.
24 § 12 ust. 3 pkt 4 dodany przez § 1 pkt 9 lit. a) rozporządzenia z dnia 22 grudnia 2009 r. (Dz.U.10.3.17) zmieniającego nin. rozporządzenie z dniem 28 stycznia 2010 r.
25 § 12 ust. 8 dodany przez § 1 pkt 9 lit. b) rozporządzenia z dnia 22 grudnia 2009 r. (Dz.U.10.3.17) zmieniającego nin. rozporządzenie z dniem 28 stycznia 2010 r.
26 § 12 ust. 9 dodany przez § 1 pkt 9 lit. b) rozporządzenia z dnia 22 grudnia 2009 r. (Dz.U.10.3.17) zmieniającego nin. rozporządzenie z dniem 28 stycznia 2010 r.
27 § 12 ust. 10 dodany przez § 1 pkt 9 lit. b) rozporządzenia z dnia 22 grudnia 2009 r. (Dz.U.10.3.17) zmieniającego nin. rozporządzenie z dniem 28 stycznia 2010 r.