Szczegółowy zakres raportów sporządzanych przez Państwową Komisję Badania Wypadków Morskich.
Dz.U.2012.1159
Akt obowiązującyROZPORZĄDZENIE
MINISTRA TRANSPORTU, BUDOWNICTWA I GOSPODARKI MORSKIEJ1)
z dnia 19 października 2012 r.
w sprawie szczegółowego zakresu raportów sporządzanych przez Państwową Komisję Badania Wypadków Morskich2)
1) Minister Transportu, Budownictwa i Gospodarki Morskiej kiereje działem administracji rządowej - gospodarka morska, na podstawie § 1 ust. 2 pkt 2 rozporządzenia Prezesa Rady Ministrów z dnia 18 listopada 2011 r. w sprawie szczegółowego zakresu działania Ministra Transportu, Budownictwa i Gospodarki Morskiej (Dz. U. Nr 248, poz. 1494).
2) Przepisy niniejszego rozporządzenia dokonują w zakresie swojej regulacji wdrożenia postanowień dyrektywy Parlamentu Europejskiego i Rady 2009/18/WE z dnia 23 kwietnia 2009 r. ustanawiającej podstawowe zasady regulujące dochodzenia w sprawach wypadków w sektorze transportu morskiego i zmieniającej dyrektywę Rady 1999/35/WE oraz dyrektywę 2002/59/WE Parlamentu Europejskiego i Rady (Dz. Urz. UE L 131 z 28.05.2009, str. 114).
ZAŁĄCZNIKI
ZAŁĄCZNIK Nr 1
SZCZEGÓŁOWY ZAKRES RAPORTU KOŃCOWEGO Z PRZEPROWADZONEGO BADANIA WYPADKU LUB INCYDENTU MORSKIEGO
SZCZEGÓŁOWY ZAKRES RAPORTU KOŃCOWEGO Z PRZEPROWADZONEGO BADANIA WYPADKU LUB INCYDENTU MORSKIEGO
A.
Fakty
Fakty
incydentu morskiego, a także jego ewentualne skutki, takie jak: śmierć, uszkodzenie ciała, uszkodzenie statku, lub jego wyposażenia, uszkodzenie ładunku, zanieczyszczenie środowiska.
B.
Informacje ogólne
Informacje ogólne
1) nazwa;
2) bandera;
3) właściciel*);
4) armator*);
5) operator*);
6) instytucja klasyfikacyjna;
7) typ statku;
8) sygnał rozpoznawczy;
9) nr identyfikacyjny IMO;
10) pojemność brutto (GT);
11) rok budowy;
12) moc maszyn;
13) szerokość;
14) długość całkowita;
15) materiał, z jakiego jest zbudowany kadłub;
16) minimalna obsada załogowa;
17) typ rejestratora VDR (S-VDR).
2. Informacje o podróży statku (statków):
1) porty zawinięcia w czasie podróży;
2) port przeznaczenia;
3) rodzaj żeglugi;
4) informacja o ładunku (ilość i rodzaj);
5) informacja o załodze (liczba/narodowość);
6) informacja o pasażerach (liczba/narodowość).
3. Informacje o wypadku lub incydencie morskim:
1) rodzaj: bardzo poważny wypadek, poważny wypadek, inny niż bardzo poważny lub poważny wypadek, incydent morski;
2) data i czas zdarzenia (UTC);
3) pozycja geograficzna w czasie zdarzenia;
4) rejon geograficzny zajścia zdarzenia;
5) charakter akwenu: pełne morze, przybrzeżny, wody wewnętrzne;
6) pogoda w trakcie zdarzenia;
7) stan eksploatacyjny statku w trakcie zdarzenia;
8) miejsce wypadku lub incydentu morskiego na statku;
9) udział czynnika ludzkiego w wypadku lub incydencie morskim: załoga uczestnicząca w zdarzeniu, obowiązki członków załogi uczestniczących w zdarzeniu oraz okres ich zaokrętowania;
10) skutki wypadku (dla ludzi, statku, ładunku, środowiska, inne).
4. Informacje o zaangażowanych podmiotach z lądu i działaniach ratowniczych:
1) podmioty zaangażowane;
2) użyte środki;
3) szybkość reakcji działania służb ratowniczych;
4) podjęte działania;
5) osiągnięte wyniki.
C.
Opis okoliczności wypadku lub incydentu morskiego
Opis okoliczności wypadku lub incydentu morskiego
D.
Analiza i uwagi dotyczące czynników, które przyczyniły się do wypadku lub incydentu morskiego z uwzględnieniem wyników badań i ekspertyz:
Analiza i uwagi dotyczące czynników, które przyczyniły się do wypadku lub incydentu morskiego z uwzględnieniem wyników badań i ekspertyz:
2) czynniki ludzkie (błędy i zaniechania);
3) czynniki organizacyjne;
4) wpływ czynników zewnętrznych, w tym związanych ze środowiskiem morskim, na zaistnienie wypadku lub incydentu morskiego.
E.
Opis wyników przeprowadzonego badania, w tym identyfikacja kwestii dotyczących bezpieczeństwa i wniosków wynikających z badania
Opis wyników przeprowadzonego badania, w tym identyfikacja kwestii dotyczących bezpieczeństwa i wniosków wynikających z badania
F.
Zalecenia dotyczące bezpieczeństwa**)
Zalecenia dotyczące bezpieczeństwa**)
G.
Załączniki:
Załączniki:
2) normy i normatywy mające zastosowanie i użyte w trakcie badania;
3) wykaz stosowanych terminów technicznych oraz skrótów;
4) specjalne opracowania na temat bezpieczeństwa;
5) inne informacje.
H.
Uczestnictwo państw istotnie zainteresowanych
Uczestnictwo państw istotnie zainteresowanych
2. Powody, dla których państwa wystąpiły z wnioskiem o udział w badaniu wypadku lub incydentu morskiego.
I.
Informacja o pracy Państwowej Komisji Badania Wypadków Morskich
Skład zespołu badającego wypadek.
______
*) Nazwa i siedziba (w przypadku osób prawnych) lub imię, nazwisko i miejsce zamieszkania (w przypadku osób fizycznych).
**) Państwowa Komisja Badania Wypadków Morskich formułuje zalecenia dotyczące bezpieczeństwa w przypadkach, gdy jest to uzasadnione.
Informacja o pracy Państwowej Komisji Badania Wypadków Morskich
Skład zespołu badającego wypadek.
______
*) Nazwa i siedziba (w przypadku osób prawnych) lub imię, nazwisko i miejsce zamieszkania (w przypadku osób fizycznych).
**) Państwowa Komisja Badania Wypadków Morskich formułuje zalecenia dotyczące bezpieczeństwa w przypadkach, gdy jest to uzasadnione.
ZAŁĄCZNIK Nr 2
SZCZEGÓŁOWY ZAKRES RAPORTU TYMCZASOWEGO Z PRZEPROWADZONEGO BADANIA WYPADKU LUB INCYDENTU MORSKIEGO
SZCZEGÓŁOWY ZAKRES RAPORTU TYMCZASOWEGO Z PRZEPROWADZONEGO BADANIA WYPADKU LUB INCYDENTU MORSKIEGO
A.
Fakty
Fakty
B.
Informacje ogólne
Informacje ogólne
1) nazwa;
2) bandera;
3) armator*);
4) typ statku;
5) sygnał rozpoznawczy;
6) nr identyfikacyjny IMO;
7) pojemność brutto (GT);
8) rok budowy;
9) moc maszyn;
10) szerokość;
11) długość całkowita;
12) materiał, z jakiego jest zbudowany kadłub;
13) minimalna obsada załogowa.
2. Informacje o podróży statku (statków):
1) porty zawinięcia w czasie podróży;
2) następny port przeznaczenia;
3) rodzaj żeglugi;
4) informacja o ładunku (ilość i rodzaj);
5) informacja o załodze w trakcie podróży (liczba/narodowość);
6) informacja o pasażerach (liczba/narodowość).
3. Informacje o wypadku lub incydencie morskim:
1) rodzaj: bardzo poważny wypadek, poważny wypadek, inny niż bardzo poważny lub poważny wypadek, incydent morski;
2) data i czas zdarzenia (UTC);
3) pozycja geograficzna w czasie zdarzenia;
4) rejon geograficzny zajścia zdarzenia;
5) charakter akwenu: pełne morze, przybrzeżny, wody wewnętrzne;
6) pogoda w trakcie zdarzenia;
7) stan eksploatacyjny statku w trakcie zdarzenia;
8) miejsce wypadku lub incydentu morskiego na statku;
9) udział czynnika ludzkiego w wypadku lub incydencie morskim: załoga uczestnicząca w zdarzeniu, obowiązki członków załogi uczestniczących w zdarzeniu oraz okres ich zaokrętowania;
10) skutki wypadku (dla ludzi, statku, ładunku, środowiska, inne).
C.
Opis okoliczności wypadku lub incydentu morskiego
Opis okoliczności wypadku lub incydentu morskiego
D.
Wstępna analiza i uwagi dotyczące czynników, które przyczyniły się do wypadku lub incydentu morskiego, z uwzględnieniem wyników badań i ekspertyz:
Wstępna analiza i uwagi dotyczące czynników, które przyczyniły się do wypadku lub incydentu morskiego, z uwzględnieniem wyników badań i ekspertyz:
2) czynniki ludzkie (błędy i zaniechania);
3) czynniki organizacyjne;
4) wpływ czynników zewnętrznych, w tym związanych ze środowiskiem morskim, na zaistnienie wypadku lub incydentu morskiego.
E.
Uczestnictwo państw istotnie zainteresowanych
Uczestnictwo państw istotnie zainteresowanych
2. Powody, dla których państwa zgłosiły wniosek o uczestnictwo w badaniu wypadku lub incydentu morskiego.
F.
Informacja o pracy Państwowej Komisji Badania Wypadków Morskich
Skład zespołu badającego wypadek.
Informacja o pracy Państwowej Komisji Badania Wypadków Morskich
Skład zespołu badającego wypadek.
G.
Przewidywany termin opublikowania raportu końcowego
Przewidywany termin opublikowania raportu końcowego
*) Nazwa i siedziba (w przypadku osób prawnych) lub imię, nazwisko i miejsce zamieszkania (w przypadku osób fizycznych).
ZAŁĄCZNIK Nr 3
SZCZEGÓŁOWY ZAKRES RAPORTU UPROSZCZONEGO Z PRZEPROWADZONEGO BADANIA WYPADKU LUB INCYDENTU MORSKIEGO
SZCZEGÓŁOWY ZAKRES RAPORTU UPROSZCZONEGO Z PRZEPROWADZONEGO BADANIA WYPADKU LUB INCYDENTU MORSKIEGO
A.
Fakty
Fakty
B.
Informacje ogólne
Informacje ogólne
1) nazwa;
2) bandera;
3) właściciel*);
4) armator*);
5) operator*);
6) instytucja klasyfikacyjna;
7) typ statku;
8) sygnał rozpoznawczy;
9) nr identyfikacyjny IMO;
10) pojemność brutto (GT);
11) rok budowy;
12) moc maszyn;
13) szerokość;
14) długość całkowita;
15) materiał, z jakiego jest zbudowany kadłub;
16) minimalna obsada załogowa;
17) typ rejestratora VDR (S-VDR).
2. Informacje o podróży statku (statków):
1) porty zawinięcia w czasie podróży;
2) następny port przeznaczenia;
3) rodzaj żeglugi;
4) informacja o ładunku (ilość i rodzaj);
5) informacja o załodze w trakcie podróży (liczba/narodowość);
6) informacja o pasażerach (liczba/narodowość).
3. Informacje o wypadku lub incydencie morskim
1) rodzaj: bardzo poważny wypadek, poważny wypadek, inny niż bardzo poważny lub poważny wypadek, incydent morski;
2) data i czas zdarzenia (UTC);
3) pozycja geograficzna w czasie zdarzenia;
4) rejon geograficzny zajścia zdarzenia;
5) charakter akwenu: pełne morze, przybrzeżny, wody wewnętrzne;
6) pogoda w trakcie zdarzenia;
7) stan eksploatacyjny statku w trakcie zdarzenia;
8) miejsce wypadku lub incydentu morskiego na statku;
9) udział czynnika ludzkiego w wypadku lub incydencie morskim: załoga uczestnicząca w zdarzeniu, obowiązki członków załogi uczestniczących w zdarzeniu oraz okres ich zaokrętowania;
10) skutki wypadku (dla ludzi, statku, ładunku, środowiska, inne).
4. Informacje o zaangażowanych podmiotach z lądu i działaniach ratowniczych:
1) podmioty zaangażowane;
2) użyte środki;
3) szybkość reakcji działania służb ratowniczych;
4) podjęte działania;
5) osiągnięte wyniki.
C.
Opis okoliczności wypadku lub incydentu morskiego
Opis okoliczności wypadku lub incydentu morskiego
D.
Analiza i uwagi dotyczące czynników, które przyczyniły się do wypadku lub incydentu morskiego, z uwzględnieniem wyników badań i ekspertyz:
Analiza i uwagi dotyczące czynników, które przyczyniły się do wypadku lub incydentu morskiego, z uwzględnieniem wyników badań i ekspertyz:
2) czynniki ludzkie (błędy i zaniechania);
3) czynniki organizacyjne;
4) wpływ czynników zewnętrznych, w tym związanych ze środowiskiem morskim, na zaistnienie wypadku lub incydentu morskiego.
E.
Opis wyników przeprowadzonego badania, w tym identyfikacja kwestii dotyczących bezpieczeństwa i wniosków wynikających z badania
Opis wyników przeprowadzonego badania, w tym identyfikacja kwestii dotyczących bezpieczeństwa i wniosków wynikających z badania
F.
Informacja o pracy Państwowej Komisji Badania Wypadków Morskich
Skład zespołu badającego wypadek.
______
*) Nazwa i siedziba (w przypadku osób prawnych) lub imię, nazwisko i miejsce zamieszkania (w przypadku osób fizycznych).
Informacja o pracy Państwowej Komisji Badania Wypadków Morskich
Skład zespołu badającego wypadek.
______
*) Nazwa i siedziba (w przypadku osób prawnych) lub imię, nazwisko i miejsce zamieszkania (w przypadku osób fizycznych).
Dokumenty powiązane
Jeżeli chcesz mieć dostęp do wszystkich dokumentów powiązanych, zaloguj się do LEX-a Nie korzystasz jeszcze z programów LEX? Zamów dostęp testowy »