§ 1. - Szczegółowy zakres działania dyrektora generalnego urzędu.

Dziennik Ustaw

Dz.U.1997.124.788

Akt utracił moc
Wersja od: 13 października 1997 r.
§  1.
Dyrektor generalny urzędu zapewnia funkcjonowanie urzędu, warunki jego działania, a także organizację pracy, w szczególności przez:
1)
sprawowanie bezpośredniego nadzoru nad komórkami organizacyjnymi urzędu w zakresie prawidłowego wykonywania przez nie zadań określonych przez organ administracji rządowej, z wyjątkiem komórek organizacyjnych bezpośrednio nadzorowanych przez ten organ na podstawie ustaw,
2)
nadzorowanie przebiegu prac nad przygotowaniem projektu budżetu i przygotowywanie układu wykonawczego budżetu w części dotyczącej urzędu oraz nadzorowanie realizacji budżetu po przekazaniu środków przez właściwy organ administracji rządowej,
3)
wnioskowanie do właściwego organu administracji rządowej o nadanie regulaminu organizacyjnego urzędu lub jego komórek organizacyjnych,
4)
gospodarowanie mieniem urzędu,
5)
reprezentowanie Skarbu Państwa w odniesieniu do mienia urzędu,
6)
zapewnianie prowadzenia ewidencji majątku urzędu,
7)
nadzorowanie zlecania usług i dokonywania zakupów dla urzędu,
8)
nadzorowanie wykonywania czynności z zakresu praw i obowiązków zamawiającego,
9)
ustalanie regulaminu pracy,
10)
nadzorowanie kontroli wewnętrznej w urzędzie,
11)
nadzorowanie gospodarki lokalami urzędu,
12)
zapewnianie obsługi administracyjnej i finansowej pracowników urzędu,
13)
sprawowanie zwierzchniego nadzoru nad gospodarstwami pomocniczymi urzędu,
14)
zapewnianie właściwego postępowania z materiałami archiwalnymi i dokumentacją niearchiwalną urzędu,
15)
zapewnianie przestrzegania przepisów o tajemnicy państwowej i służbowej,
16)
realizowanie postanowień organów egzekucyjnych w odniesieniu do pracowników i mienia urzędu,
17)
rozpatrywanie skarg na pracowników urzędu.