Szczegółowy zakres działania dyrektora generalnego urzędu.
Dziennik Ustaw
Dz.U.1997.124.788
Akt utracił moc Wersja od: 13 października 1997 r.
ROZPORZĄDZENIE
PREZESA RADY MINISTRÓW
z dnia 30 września 1997 r.
w sprawie szczegółowego zakresu działania dyrektora generalnego urzędu.
Na podstawie art. 26 ust. 5 ustawy z dnia 5 lipca 1996 r. o służbie cywilnej (Dz. U. Nr 89, poz. 402 i z 1997 r. Nr 106, poz. 679) zarządza się, co następuje:
Dyrektor generalny urzędu zapewnia funkcjonowanie urzędu, warunki jego działania, a także organizację pracy, w szczególności przez:
1)
sprawowanie bezpośredniego nadzoru nad komórkami organizacyjnymi urzędu w zakresie prawidłowego wykonywania przez nie zadań określonych przez organ administracji rządowej, z wyjątkiem komórek organizacyjnych bezpośrednio nadzorowanych przez ten organ na podstawie ustaw,2)
nadzorowanie przebiegu prac nad przygotowaniem projektu budżetu i przygotowywanie układu wykonawczego budżetu w części dotyczącej urzędu oraz nadzorowanie realizacji budżetu po przekazaniu środków przez właściwy organ administracji rządowej,3)
wnioskowanie do właściwego organu administracji rządowej o nadanie regulaminu organizacyjnego urzędu lub jego komórek organizacyjnych,4)
gospodarowanie mieniem urzędu,5)
reprezentowanie Skarbu Państwa w odniesieniu do mienia urzędu,6)
zapewnianie prowadzenia ewidencji majątku urzędu,7)
nadzorowanie zlecania usług i dokonywania zakupów dla urzędu,8)
nadzorowanie wykonywania czynności z zakresu praw i obowiązków zamawiającego,9)
ustalanie regulaminu pracy,10)
nadzorowanie kontroli wewnętrznej w urzędzie,11)
nadzorowanie gospodarki lokalami urzędu,12)
zapewnianie obsługi administracyjnej i finansowej pracowników urzędu,13)
sprawowanie zwierzchniego nadzoru nad gospodarstwami pomocniczymi urzędu,14)
zapewnianie właściwego postępowania z materiałami archiwalnymi i dokumentacją niearchiwalną urzędu,15)
zapewnianie przestrzegania przepisów o tajemnicy państwowej i służbowej,16)
realizowanie postanowień organów egzekucyjnych w odniesieniu do pracowników i mienia urzędu,17)
rozpatrywanie skarg na pracowników urzędu.
Dyrektor generalny urzędu, realizując politykę personalną w służbie cywilnej oraz dokonując czynności z zakresu prawa pracy wobec urzędników służby cywilnej, z zastrzeżeniem przepisów ustawy z dnia 5 lipca 1996 r. o służbie cywilnej (Dz. U. Nr 89, poz. 402 i z 1997 r. Nr 106, poz. 679), a także wykonując zadania przewidziane w ustawie z dnia 16 września 1982 r. o pracownikach urzędów państwowych (Dz. U. Nr 31, poz. 214, z 1984 r. Nr 35, poz. 187, z 1988 r. Nr 19, poz. 132, z 1989 r. Nr 4, poz. 24, Nr 34, poz. 178 i 182, z 1990 r. Nr 20, poz. 121, z 1991 r. Nr 55, poz. 234, Nr 88, poz. 400 i Nr 95, poz. 425, z 1992 r. Nr 54, poz. 254 i Nr 90, poz. 451, z 1994 r. Nr 136, poz. 704, z 1995 r. Nr 132, poz. 640, z 1996 r. Nr 89, poz. 402 i Nr 106, poz. 496 oraz z 1997 r. Nr 98, poz. 604) oraz w przepisach odrębnych dla kierownika urzędu w szczególności:
1)
ustala rozkład czasu pracy w tygodniu oraz jego wymiar w poszczególnych dniach tygodnia,2)
ustala, w ramach limitów przyznanych przez Szefa Służby Cywilnej, które stanowiska pracy w urzędzie podlegają obsadzeniu przez urzędników służby cywilnej,3)
dokonuje czynności wynikających z nawiązania i trwania stosunku pracy z pracownikami urzędu oraz czynności związanych z ustaniem stosunku pracy,4)
dysponuje funduszem nagród, chyba że przepisy odrębne stanowią inaczej,5)
określa wysokość funduszu premiowego, ustala zasady przyznawania premii, chyba że przepisy odrębne stanowią inaczej,6)
nadzoruje przestrzeganie w urzędzie przepisów ochrony pracy, bezpieczeństwa i higieny pracy, a także przepisów przeciwpożarowych,7)
dysponuje środkami zakładowego funduszu świadczeń socjalnych w urzędzie,8)
nadzoruje wykonanie zadań wynikających z przepisów o wychowaniu w trzeźwości i przeciwdziałaniu alkoholizmowi oraz przepisów o ochronie zdrowia przed następstwami używania tytoniu i wyrobów tytoniowych w odniesieniu do pracowników urzędu podczas wykonywania przez nich obowiązków służbowych,9)
współpracuje ze związkami zawodowymi lub innymi ustanowionymi ustawowo przedstawicielami pracowników urzędu,10)
nadzoruje wykonywanie czynności wynikających z przepisów o powszechnym obowiązku obrony.
Dyrektor generalny urzędu w celu realizacji zadań określonych w § 1 i 2 wydaje akty kierownictwa wewnętrznego.
Dokumenty powiązane
Jeżeli chcesz mieć dostęp do wszystkich dokumentów powiązanych, zaloguj się do LEX-a Nie korzystasz jeszcze z programów LEX? Zamów dostęp testowy »