§ 7. - Szczegółowy zakres danych w bazach danych oświatowych, zakres danych identyfikujących podmioty prowadzące bazy danych oświatowych, terminy przekazywania danych między bazami danych oświatowych oraz wzory wydruków zestawień zbiorczych.

Dziennik Ustaw

Dz.U.2004.277.2746

Akt utracił moc
Wersja od: 6 września 2007 r.
§  7. 
Zbiór danych o liczbie uczniów, słuchaczy i wychowanków oraz absolwentów z poprzedniego roku szkolnego zawiera także dane o:
1)
liczbie uczniów, słuchaczy i wychowanków, którzy ulegli wypadkom pozostając pod opieką szkoły lub placówki oświatowej, z wyszczególnieniem wypadków śmiertelnych, ciężkich i innych, według:
a)
płci,
b)
rodzaju uszkodzenia ciała:
złamania,
zwichnięcia, skręcenia,
urazy wewnętrzne,
rany zewnętrzne, rozerwania,
utrata części ciała,
stłuczenia, zmiażdżenia,
oparzenia,
zatrucia,
inne,
c)
części ciała, która uległa uszkodzeniu:
głowa,
tułów,
oczy,
kończyny,
inna,
d)
miejsca, w którym zdarzył się wypadek:
sala lekcyjna, pracownia szkolna,
korytarz, schody,
sala gimnastyczna,
boisko, plac gier i zabaw,
warsztaty szkolne, pracownia zajęć praktycznych,
ulica, droga,
inne,
e)
rodzaju zajęć, w czasie których wypadek miał miejsce:
wychowanie fizyczne,
zajęcia praktyczno-techniczne,
praktyczna nauka zawodu,
inne zajęcia edukacyjne,
przerwy międzylekcyjne,
wycieczki i inne formy wypoczynku,
inne zajęcia,
f)
przyczyny wypadku:
zły stan techniczny obiektów,
zły stan techniczny maszyn i urządzeń,
zły stan techniczny wyposażenia, sprzętów,
niewłaściwe zabezpieczenie maszyn i urządzeń,
niewłaściwe zabezpieczenie klatek schodowych i korytarzy,
brak lub zły stan środków ochrony indywidualnej oraz odzieży roboczej,
brak lub niedostateczny nadzór nad uczniem,
prowadzenie zajęć niezgodnie z programem,
niewłaściwe posługiwanie się maszynami i urządzeniami,
nieznajomość lub nieprzestrzeganie przepisów bezpieczeństwa i higieny pracy,
zły stan zdrowia lub niepełna zdolność do zajęć,
pobicie, umyślne uderzenie,
uderzenie nieumyślne,
nieuwaga,
inna przyczyna;
2) 16
 liczbie uczniów i słuchaczy korzystających z poszczególnych form pomocy materialnej dla uczniów:
a)
otrzymujących stypendia szkolne,
b)
otrzymujących zasiłki szkolne,
c)
otrzymujących stypendia o charakterze motywacyjnym:
stypendium za wyniki w nauce lub za osiągnięcia sportowe,
stypendium Prezesa Rady Ministrów,
stypendium ministra właściwego do spraw oświaty i wychowania,
stypendium ministra właściwego do spraw kultury i ochrony dziedzictwa narodowego,
d)
zwolnionych całkowicie lub częściowo z opłat za posiłki w stołówce szkoły lub placówki oświatowej,
e)
korzystających z całkowitego lub częściowego pokrycia kosztów zakwaterowania:
w internacie,
bursie,
na stancji,
f)
przewidzianych w rządowych programach wyrównywania szans edukacyjnych dzieci i młodzieży,
g)
przewidzianych w regionalnych lub lokalnych programach:
wyrównywania szans edukacyjnych dzieci i młodzieży,
wspierania edukacji uzdolnionych dzieci i młodzieży,
h)
otrzymujących stypendia przyznawane przez osoby fizyczne i osoby prawne inne niż jednostki samorządu terytorialnego;
3)
liczbie uczniów w szkołach dla dzieci i młodzieży korzystających z wypoczynku w okresie ferii letnich i ferii zimowych, z wyszczególnieniem mieszkających na wsi:
a)
zorganizowanego, poza miejscem zamieszkania:
w kraju,
za granicą,
b)
zorganizowanego w miejscu zamieszkania.
c)
niezorganizowanego, poza miejscem zamieszkania:
w kraju,
za granicą;
4)
liczbie uczniów i wychowanków, którzy są dowożeni lub otrzymują zwrot kosztów przejazdu na podstawie art. 17 ust. 3 i 3a ustawy o systemie oświaty:
a)
zamieszkałych w odległości od 3 km do 5 km od szkoły,
b)
zamieszkałych w odległości większej niż 5 km od szkoły,
c)
posiadających orzeczenie o potrzebie kształcenia specjalnego;
5) 17
 liczbie uczniów, słuchaczy i wychowanków korzystających z usług poradni psychologiczno-pedagogicznych, w tym poradni specjalistycznych, według rodzajów tych usług:
a)
diagnozy:
psychologicznej,
pedagogicznej,
logopedycznej,
lekarskiej,
b)
form pomocy bezpośredniej:
zajęć korekcyjno-kompensacyjnych,
terapii logopedycznej,
psychoterapii,
socjoterapii,
zajęć z uczniami zdolnymi,
terapii dla zagrożonych uzależnieniem,
zajęć grupowych aktywizujących do wyboru kierunku kształcenia i zawodu,
indywidualnych porad zawodowych na podstawie badań,
indywidualnych porad zawodowych bez badań,
ćwiczeń rehabilitacyjnych,
innych form pomocy indywidualnej,
innych form pomocy grupowej,
mediacji i negocjacji,
zajęć psychoedukacyjnych prowadzonych w szkołach i placówkach oświatowych,
c)
porad bez badań,
d)
porad po badaniach przesiewowych,
e)
badań przesiewowych słuchu w ramach programu "Słyszę",
f)
badań przesiewowych wzroku w ramach programu "Widzę",
g)
badań przesiewowych mowy w ramach programu "Mówię",
h)
porad udzielonych w Młodzieżowym Telefonie Zaufania;
6) 18
 liczbie uczniów, słuchaczy i wychowanków, którym poradnia psychologiczno-pedagogiczna, w tym poradnia specjalistyczna, wydała:
a)
orzeczenie o potrzebie kształcenia specjalnego, z wyszczególnieniem uczniów, słuchaczy i wychowanków:
niesłyszących i słabosłyszących,
niewidomych i słabowidzących,
z niepełnosprawnością ruchową,
z upośledzeniem umysłowym w stopniu lekkim,
z upośledzeniem umysłowym w stopniu umiarkowanym lub znacznym,
z autyzmem,
z niepełnosprawnościami sprzężonymi,
zagrożonych niedostosowaniem społecznym,
niedostosowanych społecznie,
z zaburzeniami zachowania,
zagrożonych uzależnieniem,
b)
orzeczenie o potrzebie zajęć rewalidacyjno-wychowawczych,
c)
orzeczenie o potrzebie indywidualnego nauczania,
d)
orzeczenie odmowne, stwierdzające brak potrzeby kształcenia specjalnego, potrzeby zajęć rewalidacyjno-wychowawczych albo indywidualnego nauczania,
e)
orzeczenie uchylające orzeczenie o potrzebie kształcenia specjalnego albo indywidualnego nauczania,
f)
orzeczenie wydane w wyniku odwołania do kuratora oświaty,
g)
opinię w sprawie:
wczesnego wspomagania rozwoju dziecka,
wcześniejszego przyjęcia dziecka do szkoły podstawowej,
odroczenia rozpoczęcia spełniania przez dziecko obowiązku szkolnego,
promowania ucznia klasy I i II szkoły podstawowej do klasy programowo wyższej w ciągu roku szkolnego,
pozostawienia ucznia klasy I-III szkoły podstawowej na drugi rok w tej samej programowo klasie,
gotowości szkolnej dziecka spełniającego obowiązek rocznego przygotowania przedszkolnego poza przedszkolem albo oddziałem przedszkolnym w szkole podstawowej,
zwolnienia ucznia z nauki drugiego języka obcego,
objęcia ucznia nauką w klasie terapeutycznej,
dostosowania wymagań edukacyjnych wynikających z programu nauczania do indywidualnych potrzeb edukacyjnych ucznia,
dostosowania warunków i formy przeprowadzania sprawdzianu w ostatnim roku nauki w szkole podstawowej do indywidualnych potrzeb ucznia,
dostosowania warunków i formy przeprowadzania egzaminu w ostatnim roku nauki w gimnazjum do indywidualnych potrzeb ucznia,
dostosowania warunków i formy przeprowadzania egzaminu maturalnego lub egzaminu dojrzałości do indywidualnych potrzeb absolwenta,
dostosowania warunków i formy przeprowadzania egzaminu potwierdzającego kwalifikacje zawodowe do indywidualnych potrzeb absolwenta,
udzielenia zezwolenia na indywidualny program lub tok nauki,
przyjęcia ucznia gimnazjum do oddziału przysposabiającego do pracy,
pierwszeństwa w przyjęciu ucznia z problemami zdrowotnymi do szkoły ponadgimnazjalnej,
udzielenia zezwolenia na zatrudnienie młodocianego w celu przyuczenia do wykonywania określonej pracy lub nauki zawodu,
braku przeciwwskazań do wykonywania przez dziecko pracy lub innych zajęć zarobkowych,
objęcia dziecka pomocą psychologiczno-pedagogiczną w przedszkolu,
objęcia dziecka pomocą psychologiczno-pedagogiczną w szkole lub placówce oświatowej,
-
innej;
7)
liczbie uczniów, słuchaczy i wychowanków, którzy nie są obywatelami polskimi, z wyszczególnieniem liczby uczniów, słuchaczy i wychowanków:
a) 19
 posiadających obywatelstwo państwa członkowskiego Unii Europejskiej lub państwa członkowskiego Europejskiego Porozumienia o Wolnym Handlu (EFTA) - Strony Umowy o Europejskim Obszarze Gospodarczym lub Konfederacji Szwajcarskiej,
b)
korzystających z dodatkowej, bezpłatnej nauki języka polskiego,
c)
korzystających z nauki języka i kultury kraju pochodzenia,
d) 20
 którym udzielono zezwolenia na osiedlenie się na terytorium Rzeczypospolitej Polskiej,
e) 21
 którym nadano status uchodźcy,
f) 22
 którym udzielono zgody na pobyt tolerowany,
g) 23
 którym udzielono ochrony czasowej na terytorium Rzeczypospolitej Polskiej,
h) 24
 którym na terytorium Rzeczypospolitej Polskiej udzielono zezwolenia na zamieszkanie na czas oznaczony,
i) 25
 którzy są dziećmi osób ubiegających się o nadanie statusu uchodźcy;
8)
liczbie uczniów, słuchaczy i wychowanków będących dziećmi repatriantów, z wyszczególnieniem liczby uczniów, słuchaczy i wychowanków biorących udział w dodatkowych zajęciach dla dzieci repatriantów;
9)
liczbie uczniów, słuchaczy i wychowanków, którzy szkołę niższego szczebla ukończyli w poprzednim roku szkolnym;
10)
liczbie uczniów, słuchaczy i wychowanków będących osobami niepełnosprawnymi w rozumieniu ustawy z dnia 27 sierpnia 1997 r. o rehabilitacji zawodowej i społecznej oraz zatrudnianiu osób niepełnosprawnych (Dz. U. Nr 123, poz. 776, z późn. zm.3)) uczęszczających do szkół dla dorosłych;
11)
liczbie uczniów, słuchaczy i wychowanków, którzy są młodocianymi pracownikami;
12)
liczbie uczniów, słuchaczy i wychowanków, którzy uzyskali kartę rowerową lub motorowerową;
13)
liczbie uczniów, słuchaczy i wychowanków według stanu w dniu zakończenia poprzedniego roku szkolnego.
16 § 7 pkt 2 zmieniony przez § 1 pkt 4 lit. a) rozporządzenia Ministra Edukacji Narodowej z dnia 5 września 2007 r. (Dz.U.07.161.1141) zmieniającego nin. rozporządzenie z dniem 6 września 2007 r.
17 § 7 pkt 5 zmieniony przez § 1 pkt 4 lit. b) rozporządzenia Ministra Edukacji Narodowej z dnia 5 września 2007 r. (Dz.U.07.161.1141) zmieniającego nin. rozporządzenie z dniem 6 września 2007 r.
18 § 7 pkt 6 zmieniony przez § 1 pkt 4 lit. b) rozporządzenia Ministra Edukacji Narodowej z dnia 5 września 2007 r. (Dz.U.07.161.1141) zmieniającego nin. rozporządzenie z dniem 6 września 2007 r.
19 § 7 pkt 7 lit. a) zmieniona przez § 1 pkt 4 lit. c) tiret pierwsze rozporządzenia Ministra Edukacji Narodowej z dnia 5 września 2007 r. (Dz.U.07.161.1141) zmieniającego nin. rozporządzenie z dniem 6 września 2007 r.
20 § 7 pkt 7 lit. d) dodana przez § 1 pkt 4 lit. c) tiret drugie rozporządzenia Ministra Edukacji Narodowej z dnia 5 września 2007 r. (Dz.U.07.161.1141) zmieniającego nin. rozporządzenie z dniem 6 września 2007 r.
21 § 7 pkt 7 lit. e) dodana przez § 1 pkt 4 lit. c) tiret drugie rozporządzenia Ministra Edukacji Narodowej z dnia 5 września 2007 r. (Dz.U.07.161.1141) zmieniającego nin. rozporządzenie z dniem 6 września 2007 r.
22 § 7 pkt 7 lit. f) dodana przez § 1 pkt 4 lit. c) tiret drugie rozporządzenia Ministra Edukacji Narodowej z dnia 5 września 2007 r. (Dz.U.07.161.1141) zmieniającego nin. rozporządzenie z dniem 6 września 2007 r.
23 § 7 pkt 7 lit. g) dodana przez § 1 pkt 4 lit. c) tiret drugie rozporządzenia Ministra Edukacji Narodowej z dnia 5 września 2007 r. (Dz.U.07.161.1141) zmieniającego nin. rozporządzenie z dniem 6 września 2007 r.
24 § 7 pkt 7 lit. h) dodana przez § 1 pkt 4 lit. c) tiret drugie rozporządzenia Ministra Edukacji Narodowej z dnia 5 września 2007 r. (Dz.U.07.161.1141) zmieniającego nin. rozporządzenie z dniem 6 września 2007 r.
25 § 7 pkt 7 lit. i) dodana przez § 1 pkt 4 lit. c) tiret drugie rozporządzenia Ministra Edukacji Narodowej z dnia 5 września 2007 r. (Dz.U.07.161.1141) zmieniającego nin. rozporządzenie z dniem 6 września 2007 r.