§ 13. - Szczegółowy zakres danych objętych wpisem do rejestru podmiotów wykonujących działalność leczniczą oraz szczegółowy tryb postępowania w sprawach dokonywania wpisów, zmian w rejestrze oraz wykreśleń z tego rejestru.
Dziennik Ustaw
Dz.U.2019.605
Akt obowiązujący Wersja od: 10 listopada 2023 r.
§ 13.
1.
Wniosek o wpis do rejestru praktyki zawodowej lekarza zawiera:1)
określenie rodzaju wniosku;2)
oznaczenie organu prowadzącego rejestr, zawierające literę "L" oraz kod okręgowej izby lekarskiej, określony w załączniku nr 2 do rozporządzenia;3)
imię (imiona) i nazwisko lekarza oraz jego tytuł zawodowy;4)
numer wpisu do okręgowego rejestru lekarzy i lekarzy dentystów;5)
numer prawa wykonywania zawodu;6)
Numer Identyfikacji Podatkowej (NIP);7)
adres do korespondencji:a)
identyfikator terytorialny dla jednostki podziału terytorialnego dla adresu do korespondencji,b)
ulicę,c)
numer domu,d)
numer lokalu,e)
kod pocztowy,f)
miejscowość,g)
numer skrytki pocztowej,h)
oznaczenie placówki operatora pocztowego, w której jest udostępniona skrytka pocztowa;8)
numer telefonu;8a) 25
listę lekarzy wspólników albo partnerów spółki, ze wskazaniem ich imion i nazwisk, tytułów zawodowych oraz w przypadku wspólników spółki cywilnej adres do korespondencji;9)
adres poczty elektronicznej;10)
adres strony internetowej, jeżeli posiada;11)
posiadane specjalizacje, w przypadku specjalistycznej praktyki lekarskiej;12)
datę rozpoczęcia działalności leczniczej;13)
kod rodzaju praktyki zawodowej, określony w załączniku nr 5 do rozporządzenia, ze wskazaniem dziedziny medycyny w przypadku specjalistycznej praktyki lekarskiej;14)
zakres udzielanych świadczeń zdrowotnych: diagnostycznych, leczniczych, rehabilitacyjnych oraz informację o uprawnieniu do wydawania orzeczeń lekarskich;15)
numer telefonu i adres miejsca udzielania świadczeń zdrowotnych:a)
identyfikator terytorialny dla jednostki podziału terytorialnego, w której znajduje się miejsce udzielania świadczeń zdrowotnych,b)
ulicę,c)
numer domu,d)
numer lokalu,e)
kod pocztowy,f)
miejscowość,g) 26
nazwę i numer REGON zakładu leczniczego, w przypadku indywidualnej praktyki lekarskiej wyłącznie w zakładzie leczniczym albo indywidualnej specjalistycznej praktyki lekarskiej wyłącznie w zakładzie leczniczym;16)
podpis lekarza.2.
W przypadku indywidualnej praktyki lekarskiej wyłącznie w miejscu wezwania albo indywidualnej specjalistycznej praktyki lekarskiej wyłącznie w miejscu wezwania, wniosek o wpis do rejestru, zamiast numeru telefonu i adresu miejsca udzielania świadczeń zdrowotnych, o których mowa w ust. 1 pkt 15, zawiera numer telefonu i adres miejsca przyjmowania wezwań i przechowywania dokumentacji medycznej, zawierający informacje, o których mowa w ust. 1 pkt 15 lit. a-f.3.
W przypadku grupowej praktyki lekarskiej wniosek o wpis do rejestru składa się z dwóch części:1)
część I obejmuje informacje o spółce wykonującej działalność leczniczą jako grupowa praktyka lekarska;2)
część II obejmuje informacje o wspólnikach albo partnerach spółki, o której mowa w pkt 1.4.
Część I wniosku zawiera:1)
określenie rodzaju wniosku;2)
oznaczenie organu prowadzącego rejestr, zawierające literę "L" oraz kod okręgowej izby lekarskiej, określony w załączniku nr 2 do rozporządzenia;3) 27
firmę, Numer Identyfikacji Podatkowej (NIP) oraz formę organizacyjno-prawną spółki;4)
imię (imiona) i nazwisko osoby uprawnionej do reprezentowania spółki;5)
adres do korespondencji:a)
identyfikator terytorialny dla jednostki podziału terytorialnego dla adresu do korespondencji,b)
ulicę,c)
numer domu,d)
numer lokalu,e)
kod pocztowy,f)
miejscowość,g)
numer skrytki pocztowej,h)
oznaczenie placówki operatora pocztowego, w której jest udostępniona skrytka pocztowa;6)
numer telefonu;7)
adres poczty elektronicznej;8)
adres strony internetowej, jeżeli posiada;9)
listę lekarzy stron umowy spółki cywilnej, wspólników albo partnerów spółki, ze wskazaniem ich imion i nazwisk, tytułów zawodowych, miejsc zamieszkania oraz imienia i nazwiska osoby uprawnionej do reprezentowania spółki;10)
datę rozpoczęcia działalności leczniczej;11)
podpis osoby uprawnionej do reprezentowania spółki, ze wskazaniem jej imienia (imion) i nazwiska oraz pełnionej funkcji.5.
Część II wniosku zawiera:1)
numer lekarza na liście, o której mowa w ust. 4 pkt 9;2)
imię i nazwisko;3)
kod okręgowej izby lekarskiej, której członkiem jest lekarz, określony w załączniku nr 2 do rozporządzenia;4)
numer wpisu do okręgowego rejestru lekarzy i lekarzy dentystów;5)
numer prawa wykonywania zawodu;6)
Numer Identyfikacji Podatkowej (NIP);7)
posiadane specjalizacje, w przypadku specjalistycznej praktyki lekarskiej;8)
kod rodzaju praktyki zawodowej, jaką lekarz wykonuje w ramach grupowej praktyki lekarskiej, określony w załączniku nr 5 do rozporządzenia, ze wskazaniem dziedziny medycyny w przypadku specjalistycznej praktyki lekarskiej;9)
zakres udzielanych świadczeń zdrowotnych: diagnostycznych, leczniczych, rehabilitacyjnych oraz informację o uprawnieniu do wydawania orzeczeń lekarskich;10)
numer telefonu i adres miejsca udzielania świadczeń zdrowotnych, a w przypadku indywidualnej praktyki lekarskiej wyłącznie w miejscu wezwania albo indywidualnej specjalistycznej praktyki lekarskiej wyłącznie w miejscu wezwania - numer telefonu i adres miejsca przyjmowania wezwań i przechowywania dokumentacji medycznej:a)
identyfikator terytorialny dla jednostki podziału terytorialnego, w której znajduje się miejsce udzielania świadczeń zdrowotnych albo miejsce przyjmowania wezwań i przechowywania dokumentacji medycznej,b)
ulicę,c)
numer domu,d)
numer lokalu,e)
kod pocztowy,f)
miejscowość;11)
adres poczty elektronicznej;12)
datę rozpoczęcia działalności leczniczej w ramach grupowej praktyki lekarskiej;13)
podpis lekarza.6.
W przypadku gdy świadczenia zdrowotne są udzielane w więcej niż jednym miejscu albo adres miejsca przyjmowania wezwań jest inny niż adres miejsca przechowywania dokumentacji medycznej, we wniosku wpisuje się adres i numer telefonu każdego z tych miejsc.7.
W przypadku grupowej praktyki lekarskiej we wniosku o wpis do rejestru podaje się informacje i dane, o których mowa w ust. 5, odrębnie dla każdego ze wspólników albo partnerów spółki.8.
W przypadku wniosku o zmianę wpisu do rejestru praktyki zawodowej lekarza podaje się informacje i dane, o których mowa w ust. 1 pkt 1-3 i 16 albo w ust. 4 pkt 1-3 i 11, numer księgi rejestrowej oraz informacje i dane objęte wpisem do rejestru, których dotyczy zmiana.9. 28
W przypadku wniosku o wykreślenie z rejestru podaje się informacje i dane, o których mowa w ust. 1 pkt 1-3 i 16 albo w ust. 4 pkt 1-3 i 11, numer księgi rejestrowej oraz datę zakończenia działalności leczniczej i miejsce przechowywania dokumentacji medycznej w przypadku zakończenia działalności leczniczej, ze wskazaniem nazwy podmiotu przechowującego dokumentację medyczną, adresu, numeru telefonu.25 § 13 ust. 1 pkt 8a dodany przez § 1 pkt 7 lit. a tiret pierwsze rozporządzenia z dnia 13 września 2023 r. (Dz.U.2023.2062) zmieniającego nin. rozporządzenie z dniem 10 listopada 2023 r.
26 § 13 ust. 1 pkt 15 lit. g zmieniona przez § 1 pkt 7 lit. a tiret drugie rozporządzenia z dnia 13 września 2023 r. (Dz.U.2023.2062) zmieniającego nin. rozporządzenie z dniem 10 listopada 2023 r.
27 § 13 ust. 4 pkt 3 zmieniony przez § 1 pkt 7 lit. b rozporządzenia z dnia 13 września 2023 r. (Dz.U.2023.2062) zmieniającego nin. rozporządzenie z dniem 10 listopada 2023 r.
28 § 13 ust. 9 zmieniony przez § 1 pkt 7 lit. c rozporządzenia z dnia 13 września 2023 r. (Dz.U.2023.2062) zmieniającego nin. rozporządzenie z dniem 10 listopada 2023 r.