§ 8. - Szczegółowy zakres danych objętych wpisem do rejestru podmiotów wykonujących działalność leczniczą oraz szczegółowy tryb postępowania w sprawach dokonywania wpisów, zmian w rejestrze oraz wykreśleń z tego rejestru.

Dziennik Ustaw

Dz.U.2014.325 t.j.

Akt utracił moc
Wersja od: 17 września 2017 r.
§  8. 
1. 
W księdze rejestrowej praktyki zawodowej lekarza wpisuje się:
1)
w rubryce pierwszej - numer księgi rejestrowej;
2)
w rubryce drugiej - oznaczenie organu prowadzącego rejestr:
a)
w polu pierwszym - literę "L" oznaczającą okręgową radę lekarską, jako organ prowadzący rejestr,
b)
w polu drugim - kod okręgowej izby lekarskiej, określony w załączniku nr 2 do rozporządzenia;
3)
w rubryce trzeciej - firmę oraz formę organizacyjno-prawną, w przypadku grupowej praktyki lekarskiej;
4)
w rubryce czwartej - imię i nazwisko lekarza oraz jego tytuł zawodowy, a w przypadku grupowej praktyki lekarskiej - listę lekarzy wspólników albo partnerów spółki zawierającą:
a)
w polu pierwszym - numer kolejny na liście,
b)
w polu drugim - imiona i nazwiska oraz tytuły zawodowe,
c)
w polu trzecim - imię i nazwisko osoby uprawnionej do reprezentowania spółki, ze wskazaniem pełnionej funkcji;
5)
w rubryce piątej - numer wpisu do okręgowego rejestru lekarzy i lekarzy dentystów, a w przypadku grupowej praktyki lekarskiej - numer wpisu do okręgowego rejestru lekarzy i lekarzy dentystów każdego ze wspólników albo partnerów spółki, w kolejności wynikającej z listy, o której mowa w pkt 4;
6)
w rubryce szóstej - numer prawa wykonywania zawodu, a w przypadku grupowej praktyki lekarskiej - numer prawa wykonywania zawodu każdego ze wspólników albo partnerów spółki, w kolejności wynikającej z listy, o której mowa w pkt 4;
7)
(uchylony);
8)
w rubryce ósmej - Numer Identyfikacji Podatkowej (NIP), a w przypadku grupowej praktyki lekarskiej - Numer Identyfikacji Podatkowej (NIP) każdego ze wspólników albo partnerów spółki, w kolejności wynikającej z listy, o której mowa w pkt 4;
9)
w rubryce dziewiątej - adres do korespondencji:
a)
w polu pierwszym - identyfikator terytorialny dla jednostki podziału terytorialnego dla adresu do korespondencji,
b)
w polu drugim - ulicę,
c)
w polu trzecim - numer domu,
d)
w polu czwartym - numer lokalu,
e)
w polu piątym - kod pocztowy,
f)
w polu szóstym - miejscowość,
g)
w polu siódmym - numer skrytki pocztowej,
h)
w polu ósmym - oznaczenie placówki operatora pocztowego, w której jest udostępniona skrytka pocztowa;
10)
w rubryce dziesiątej - numer telefonu;
11)
w rubryce jedenastej - adres poczty elektronicznej;
12)
w rubryce dwunastej - adres strony internetowej;
13)
w rubryce trzynastej - posiadane specjalizacje, w przypadku specjalistycznej praktyki lekarskiej, a w przypadku grupowej praktyki lekarskiej - specjalizacje poszczególnych wspólników albo partnerów spółki, w kolejności wynikającej z listy, o której mowa w pkt 4;
14)
w rubryce czternastej - informacje dotyczące prowadzenia działalności leczniczej:
a)
w polu pierwszym - datę rozpoczęcia działalności leczniczej,
b)
w polu drugim - datę rozpoczęcia działalności leczniczej na podstawie zawiadomienia, o którym mowa w art. 104 ust. 2 ustawy,
c)
w polu trzecim - okres zawieszenia działalności, o którym mowa w art. 14a ustawy z dnia 2 lipca 2004 r. o swobodzie działalności gospodarczej (Dz. U. z 2013 r. poz. 672, z późn. zm.),
d)
w polu czwartym - datę podjęcia działalności leczniczej po upływie okresu, o którym mowa w lit. c;
15)
w rubryce piętnastej - rodzaj działalności leczniczej;
16)
w rubryce szesnastej - kod rodzaju praktyki zawodowej, określony w załączniku nr 4 do rozporządzenia, ze wskazaniem dziedziny medycyny w przypadku specjalistycznej praktyki lekarskiej;
17)
w rubryce siedemnastej - zakres udzielanych świadczeń zdrowotnych:
a)
w polu pierwszym - diagnostycznych,
b)
w polu drugim - leczniczych,
c)
w polu trzecim - rehabilitacyjnych,
d)
w polu czwartym - uprawnienia do wydawania orzeczeń lekarskich;
18)
w rubryce osiemnastej - adres i numer telefonu miejsca udzielania świadczeń zdrowotnych, a w przypadku indywidualnej praktyki lekarskiej wyłącznie w miejscu wezwania albo indywidualnej specjalistycznej praktyki lekarskiej wyłącznie w miejscu wezwania - adres i numer telefonu miejsca przyjmowania wezwań i przechowywania dokumentacji medycznej:
a)
w polu pierwszym - identyfikator terytorialny dla jednostki podziału terytorialnego, w której znajduje się miejsce udzielania świadczeń zdrowotnych albo miejsce przyjmowania wezwań i przechowywania dokumentacji medycznej,
b)
w polu drugim - ulicę,
c)
w polu trzecim - numer domu,
d)
w polu czwartym - numer lokalu,
e)
w polu piątym - kod pocztowy,
f)
w polu szóstym - miejscowość,
g)
w polu siódmym - numer telefonu,
h) 34
 w polu ósmym - nazwę zakładu leczniczego, w przypadku indywidualnej praktyki lekarskiej wyłącznie w zakładzie leczniczym albo indywidualnej specjalistycznej praktyki lekarskiej wyłącznie w zakładzie leczniczym;
19)
w rubryce dziewiętnastej - datę wpisu do rejestru;
20)
w rubryce dwudziestej - datę zmiany wpisu do rejestru;
21) 35
 (uchylony);
22)
w rubryce dwudziestej drugiej - informacje dotyczące akredytacji lub certyfikacji w zakresie jakości udzielanych świadczeń zdrowotnych:
a)
w polu pierwszym - datę wydania certyfikatu,
b)
w polu drugim - zakres akredytacji lub certyfikacji w zakresie jakości udzielanych świadczeń zdrowotnych;
23)
w rubryce dwudziestej trzeciej - informacje dotyczące akredytacji w zakresie uprawnienia do prowadzenia kształcenia podyplomowego:
a)
w polu pierwszym - datę udzielenia akredytacji,
b)
w polu drugim - zakres akredytacji: prowadzenie stażu kierunkowego, stażu podyplomowego, szkolenia specjalizacyjnego, wpis na listę podmiotów uprawnionych do szkolenia w zakresie uzyskiwania umiejętności z zakresu węższych dziedzin medycyny lub udzielania określonych świadczeń zdrowotnych, o których mowa w ustawie z dnia 5 grudnia 1996 r. o zawodach lekarza i lekarza dentysty;
24)
w rubryce dwudziestej czwartej - informacje dotyczące przeprowadzonych kontroli, o których mowa w art. 111 ustawy:
a)
w polu pierwszym - daty przeprowadzonych kontroli,
b)
w polu drugim - wyniki przeprowadzonych kontroli;
25)
w rubryce dwudziestej piątej - informacje dotyczące wykreślenia praktyki zawodowej z rejestru:
a)
w polu pierwszym - datę zakończenia działalności leczniczej,
b)
w polu drugim - datę uchwały okręgowej rady lekarskiej o wykreśleniu z rejestru,
c)
w polu trzecim - numer uchwały okręgowej rady lekarskiej o wykreśleniu z rejestru.
26)
w rubryce dwudziestej szóstej - miejsce przechowywania dokumentacji medycznej w przypadku zakończenia działalności leczniczej.
2. 
W przypadku gdy świadczenia zdrowotne w ramach wykonywanej praktyki zawodowej są udzielane w więcej niż jednym miejscu albo adres miejsca przyjmowania wezwań jest inny niż adres miejsca przechowywania dokumentacji medycznej, w rubryce osiemnastej wpisuje się adres i numer telefonu każdego z tych miejsc.
3. 
W przypadku gdy lekarz prowadzi więcej niż jeden rodzaj praktyki zawodowej, w rubrykach: szesnastej, siedemnastej i osiemnastej wpisuje się informacje o każdym z nich.
34 § 8 ust. 1 pkt 18 lit. h zmieniona przez § 1 pkt 5 lit. a rozporządzenia z dnia 24 lipca 2017 r. (Dz.U.2017.1540) zmieniającego nin. rozporządzenie z dniem 17 września 2017 r.
35 § 8 ust. 1 pkt 21 uchylony przez § 1 pkt 5 lit. b rozporządzenia z dnia 24 lipca 2017 r. (Dz.U.2017.1540) zmieniającego nin. rozporządzenie z dniem 17 września 2017 r.