§ 15a. - Szczegółowy zakres danych objętych wpisem do rejestru podmiotów wykonujących działalność leczniczą oraz szczegółowy tryb postępowania w sprawach dokonywania wpisów, zmian w rejestrze oraz wykreśleń z tego rejestru.
Dziennik Ustaw
Dz.U.2019.605
Akt obowiązujący Wersja od: 10 listopada 2023 r.
§ 15a. 39
1.
Wniosek o wpis do rejestru praktyki zawodowej diagnosty laboratoryjnego zawiera:1)
określenie rodzaju wniosku;2)
oznaczenie organu prowadzącego rejestr, zawierające literę "D" oraz kod oznaczający Krajową Radę Diagnostów Laboratoryjnych, określony w załączniku nr 4a do rozporządzenia;3)
imię (imiona) i nazwisko diagnosty laboratoryjnego oraz jego tytuł zawodowy;4)
numer prawa wykonywania zawodu diagnosty laboratoryjnego;5)
Numer Identyfikacji Podatkowej (NIP);6)
adres do korespondencji:a)
identyfikator terytorialny dla jednostki podziału terytorialnego albo adresu do korespondencji,b)
ulicę,c)
numer domu,d)
numer lokalu,e)
kod pocztowy,f)
miejscowość,g)
numer skrytki pocztowej,h)
oznaczenie placówki operatora pocztowego, w której jest udostępniona skrytka pocztowa;7)
numer telefonu;8)
adres poczty elektronicznej;9)
posiadane specjalizacje;10)
datę rozpoczęcia działalności leczniczej;11)
kod rodzaju praktyki zawodowej, określony w załączniku nr 5 do rozporządzenia;12)
zakres udzielanych świadczeń zdrowotnych;13)
numer telefonu i adres miejsca udzielania świadczeń zdrowotnych:a)
identyfikator terytorialny dla jednostki podziału terytorialnego, w której znajduje się miejsce udzielania świadczeń zdrowotnych,b)
ulicę,c)
numer domu,d)
numer lokalu,e)
kod pocztowy,f)
miejscowość,g)
nazwę i numer REGON zakładu leczniczego, w przypadku indywidualnej praktyki diagnosty laboratoryjnego wyłącznie w zakładzie leczniczym;14)
podpis diagnosty laboratoryjnego.2.
W przypadku grupowej praktyki diagnostów laboratoryjnych wniosek o wpis do rejestru składa się z dwóch części:1)
część I obejmuje informacje o spółce wykonującej działalność leczniczą jako grupowa praktyka diagnostów laboratoryjnych;2)
część II obejmuje informacje o wspólnikach albo partnerach spółki, o której mowa w pkt 1.3.
Część I wniosku zawiera:1)
określenie rodzaju wniosku: o wpis do rejestru, o zmianę wpisu do rejestru, o wykreślenie z rejestru;2)
oznaczenie organu prowadzącego rejestr, zawierające literę "D" oraz kod Krajowej Rady Diagnostów Laborato ryjnych, określony w załączniku nr 4a do rozporządzenia;3)
firmę, Numer Identyfikacji Podatkowej (NIP) oraz formę organizacyjno-prawną spółki;4)
imię (imiona) i nazwisko osoby uprawnionej do reprezentowania spółki;5)
adres do korespondencji:a)
identyfikator terytorialny dla jednostki podziału terytorialnego albo adresu do korespondencji,b)
ulicę,c)
numer domu,d)
numer lokalu,e)
kod pocztowy,f)
miejscowość,g)
numer skrytki pocztowej,h)
oznaczenie placówki operatora pocztowego, w której jest udostępniona skrytka pocztowa,i)
numer telefonu,j)
adres poczty elektronicznej;6)
adres strony internetowej, jeżeli posiada;7)
listę diagnostów laboratoryjnych wspólników albo partnerów spółki, ze wskazaniem ich imion i nazwisk, tytułów zawodowych, posiadanych specjalizacji oraz w przypadku wspólników spółki cywilnej adres do korespondencji;8)
datę rozpoczęcia działalności leczniczej;9)
podpis osoby uprawnionej do reprezentowania spółki, ze wskazaniem jej imienia (imion) i nazwiska oraz pełnionej funkcji.4.
Część II wniosku zawiera:1)
numer diagnosty laboratoryjnego na liście, o której mowa w ust. 3 pkt 7;2)
imię (imiona) i nazwisko diagnosty laboratoryjnego;3)
kod Krajowej Rady Diagnostów Laboratoryjnych, której diagnosta laboratoryjny jest członkiem, określony w załączniku nr 4a do rozporządzenia;4)
numer prawa wykonywania zawodu diagnosty laboratoryjnego;5)
posiadane specjalizacje;6)
Numer Identyfikacji Podatkowej (NIP), a w przypadku grupowej praktyki diagnostów laboratoryjnych w formie spółki cywilnej - Numer Identyfikacji Podatkowej (NIP) każdego wspólnika;7)
kod rodzaju praktyki zawodowej, jaką diagnosta laboratoryjny wykonuje w ramach grupowej praktyki diagnostów laboratoryjnych, określony w załączniku nr 5 do rozporządzenia;8)
zakres udzielanych świadczeń zdrowotnych;9)
numer telefonu i adres miejsca udzielania świadczeń zdrowotnych:a)
identyfikator terytorialny dla jednostki podziału terytorialnego, w którym znajduje się miejsce udzielania świadczeń zdrowotnych,b)
ulicę,c)
numer domu,d)
numer lokalu,e)
kod pocztowy,f)
miejscowość;10)
adres poczty elektronicznej;11)
datę rozpoczęcia działalności leczniczej w ramach grupowej praktyki diagnosty laboratoryjnego;12)
podpis diagnosty laboratoryjnego.5.
W przypadku gdy świadczenia zdrowotne są udzielane w więcej niż jednym miejscu, we wniosku wpisuje się adres i numer telefonu każdego z tych miejsc.6.
W przypadku wniosku o wpis do rejestru grupowej praktyki diagnostów laboratoryjnych podaje się informacje i dane, o których mowa w ust. 4, odrębnie dla każdego ze wspólników albo partnerów spółki.7.
W przypadku wniosku o zmianę wpisu do rejestru podaje się informacje i dane, o których mowa w ust. 1 pkt 1-3 i 14 albo w ust. 3 pkt 1-3 i 9, numer księgi rejestrowej oraz informacje i dane objęte wpisem do rejestru, których dotyczy zmiana.8.
W przypadku wniosku o wykreślenie z rejestru podaje się informacje i dane, o których mowa w ust. 1 pkt 1-3 i 14 albo w ust. 3 pkt 1-3 i 9, numer księgi rejestrowej, datę zakończenia działalności leczniczej oraz miejsce przechowywania dokumentacji medycznej w przypadku zakończenia działalności leczniczej, ze wskazaniem nazwy podmiotu przechowującego dokumentację medyczną, adresu i numeru telefonu.39 § 15a dodany przez § 1 pkt 10 rozporządzenia z dnia 13 września 2023 r. (Dz.U.2023.2062) zmieniającego nin. rozporządzenie z dniem 10 listopada 2023 r.