§ 4. - Szczegółowy tryb przeprowadzania inspekcji w zakresie kwalifikacji i składu załóg statków morskich.

Dziennik Ustaw

Dz.U.2002.197.1666

Akt utracił moc
Wersja od: 27 listopada 2002 r.
§  4.
1.
W trakcie przeprowadzania inspekcji, o której mowa w § 1, organ inspekcyjny sprawdza, czy:
1)
na statku znajduje się certyfikat bezpiecznej obsługi lub inny dokument, określający wymagany skład załogi;
2)
wymagany skład załogi jest zgodny z rzeczywistym stanem na pokładzie;
3)
członkowie załogi zatrudnieni na statku posiadają wymagane odrębnymi przepisami dyplomy, świadectwa, zaświadczenia albo zezwolenia lub ich potwierdzenia, w myśl Prawidła l/10 Międzynarodowej konwencji o wymaganiach w zakresie wyszkolenia marynarzy, wydawania im świadectw oraz pełnienia wacht, 1978, sporządzonej w Londynie dnia 7 lipca 1978 r. (Dz. U. z 1984 r. Nr 39, poz. 201 i 202 oraz z 1999 r. Nr 30, poz. 286), lub dokumenty potwierdzające złożenie aplikacji;
4)
dokumenty, o których mowa w pkt 1 i 3, są dostępne na statku w oryginale;
5)
dokumenty, o których mowa w pkt 3, są autentyczne i ważne;
6)
rozkłady wacht uwzględniają przewidziane przepisami ustawy o pracy na morskich statkach handlowych okresy odpoczynku, czy są one przestrzegane i czy są we właściwy sposób podane do wiadomości załogi.
2.
W przypadku uzasadnionego podejrzenia co do autentyczności dokumentów, o których mowa w ust. 1, wystawionych przez:
1)
administrację morską Rzeczypospolitej Polskiej, organ inspekcyjny zatrzymuje dokument za pokwitowaniem oraz przesyła go prokuratorowi lub Policji, z powiadomieniem wystawcy dokumentu;
2)
inne administracje, organ inspekcyjny dokonuje sprawdzenia ich autentyczności korespondencyjnie z administracją morską państwa bandery, bez zatrzymywania statku, z przekazaniem informacji do następnego portu, gdzie udaje się statek.