Rozdział 5 - Wzór legitymacji służbowej pracowników Inspekcji Handlowej oraz tryb jej wydawania i wymiany - Szczegółowy tryb postępowania organów Inspekcji Handlowej, wzór legitymacji służbowej pracowników Inspekcji oraz tryb wydawania i wymiany legitymacji.

Dziennik Ustaw

Dz.U.2002.39.356

Akt utracił moc
Wersja od: 16 kwietnia 2002 r.

Rozdział  5

Wzór legitymacji służbowej pracowników Inspekcji Handlowej oraz tryb jej wydawania i wymiany

§  14. 
1. 
Pracownicy jednostek organizacyjnych Inspekcji Handlowej, zwani dalej "pracownikami", na czas trwania stosunku pracy otrzymują legitymacje służbowe.
2. 
Wzór legitymacji służbowej określa załącznik nr 4 do rozporządzenia.
§  15. 
1. 
W przypadku utraty legitymacji służbowej pracownik jest obowiązany niezwłocznie zawiadomić o tym organ, który wydał legitymację.
2. 
Organ, który wydał legitymację, zleca przeprowadzenie postępowania wyjaśniającego oraz unieważnia legitymację służbową i wydaje nową.
§  16. 
Legitymacje służbowe wydaje:
1)
Głównemu Inspektorowi i jego zastępcy - Prezes Urzędu Ochrony Konkurencji i Konsumentów,
2)
pracownikom Głównego Inspektoratu - Główny Inspektor,
3)
wojewódzkiemu inspektorowi i jego zastępcy - wojewoda,
4)
pracownikom wojewódzkiego inspektoratu - wojewódzki inspektor.
§  17. 
1. 
Legitymacja służbowa podlega wymianie w przypadku:
1)
zmiany nazwiska,
2)
uszkodzenia lub zniszczenia,
3)
zmiany stanowiska,
4)
utraty ważności legitymacji z mocy prawa.
2. 
Wymiany legitymacji służbowych dokonują organy określone w § 16.
§  18. 
Dotychczas wydane legitymacje służbowe zachowują ważność przez okres 12 miesięcy od dnia wejścia w życie rozporządzenia.