Rozdział 2 - Wszczęcie i prowadzenie postępowania kontrolnego - Szczegółowy tryb postępowania organów Inspekcji Handlowej, wzór legitymacji służbowej pracowników Inspekcji oraz tryb wydawania i wymiany legitymacji.

Dziennik Ustaw

Dz.U.2002.39.356

Akt utracił moc
Wersja od: 16 kwietnia 2002 r.

Rozdział  2

Wszczęcie i prowadzenie postępowania kontrolnego

§  2. 
1. 
W celu realizacji planów kontroli, o których mowa w art. 9 ustawy z dnia 15 grudnia 2000 r. o Inspekcji Handlowej, zwanej dalej "ustawą", Główny Inspektor opracowuje programy kontroli o znaczeniu krajowym lub ponadwojewódzkim oraz innych kontroli wykonywanych na jego zlecenie lub na zlecenie Prezesa Urzędu Ochrony Konkurencji i Konsumentów, z zastrzeżeniem ust. 2.
2. 
W pozostałych przypadkach programy kontroli opracowuje wojewódzki inspektor.
3. 
Programy kontroli powinny zawierać w szczególności:
1)
określenie podmiotowego i przedmiotowego zakresu kontroli,
2)
wykaz przepisów prawnych regulujących zagadnienia objęte zakresem kontroli.
4. 
Inspektor przeprowadza kontrolę w oparciu o program kontroli.
§  3. 
Wojewódzki inspektor, na wniosek inspektora złożony przed zakończeniem kontroli, może, w szczególnie uzasadnionych przypadkach, przedłużyć termin przeprowadzenia kontroli przez dokonanie adnotacji na upoważnieniu do przeprowadzenia kontroli.
§  4. 
Przy przeprowadzaniu kontroli przedsiębiorców prowadzących działalność gospodarczą na terenach podlegających ministrowi właściwemu do spraw wewnętrznych, niewymienionych w art. 4 pkt 1 ustawy, inspektor jest zobowiązany do przestrzegania przepisów regulujących zasady wstępu na te tereny.
§  5. 
1. 
Jeżeli w trakcie kontroli uproszczonej, o której mowa w art. 23 ustawy, stwierdzono nieprawidłowości, których usunięcie w toku kontroli jest konieczne ze względu na bezpieczeństwo lub interes konsumentów albo interes gospodarczy państwa, inspektor przeprowadza kontrolę na zasadach ogólnych.
2. 
O podjęciu kontroli na zasadach ogólnych inspektor jest obowiązany niezwłocznie zawiadomić wojewódzkiego inspektora.