Rozdział 3 - Zamówienia rządowe na realizację inwestycji - Szczegółowy tryb i zasady zlecania zamówień rządowych do 1990 r. oraz ich realizacja.
Dziennik Ustaw
Dz.U.1987.29.160
Akt utracił moc Wersja od: 1 października 1987 r.
Rozdział 3
Zamówienia rządowe na realizację inwestycji
Zamówienia rządowe na realizację inwestycji
§ 9.
1.
Przedmiotem zamówienia rządowego mogą być w szczególności inwestycje:1)
objęte umowami o wykonanie zamówienia rządowego z zakresu rozwoju nauki i techniki,2)
wybrane spośród mających strategiczne znaczenie dla gospodarki narodowej, objętych programem stymulującym zmiany strukturalne, ukierunkowanych na zwiększenie zdolności eksportowych, oszczędność paliw, energii, surowców i materiałów, realizowanych w ramach współpracy z zagranicą oraz związanych z ochroną środowiska.2.
Zamówieniami rządowymi mogą być objęte tylko takie inwestycje, dla których inwestorzy posiadają zapewnione źródła finansowania.3.
Umowy o wykonanie zamówień rządowych na realizację nowych inwestycji mogą być zawarte po stwierdzeniu przez Przewodniczącego Komisji Planowania przy Radzie Ministrów prawidłowego ich przygotowania do realizacji.§ 10.
1.
Jednostką zamawiającą jest inwestor realizujący daną inwestycję.2.
Wybór generalnego wykonawcy nowo rozpoczynanych inwestycji objętych zamówieniami rządowymi następuje w drodze przetargu nieograniczonego, organizowanego przez inwestora.3.
Odstąpienie od przeprowadzenia przetargu może nastąpić za zgodą organu antymonopolowego. W razie zgłoszenia sprzeciwu przez ten organ, inwestor jest obowiązany zorganizować przetarg.4.
Zasady i tryb przeprowadzania przetargów określają odrębne przepisy.§ 11.
1.
Pracownikom jednostek gospodarczych wykonujących roboty, prace i usługi na rzecz inwestycji objętych zamówieniami rządowymi przysługują nagrody za terminowe, zgodne z harmonogramem realizacji, wykonanie zadań rzeczowych, w ramach kwot przeznaczonych na ten cel w centralnych planach rocznych imiennie dla wybranych inwestycji centralnych i zbiorczo dla pozostałych inwestycji.2.
Ustalona zbiorczo część kwot, o których mowa w ust. 1, stanowi rezerwę Przewodniczącego Komisji Planowania przy Radzie Ministrów przeznaczoną na:1)
zwiększenie, w szczególnie uzasadnionych przypadkach, kwot ustalonych dla inwestycji centralnych,2)
przyznawanie kwot dla pozostałych wybranych inwestycji.3.
Kwoty, o których mowa w ust. 2, są przyznawane na podstawie wniosków organów założycielskich inwestorów, a w przypadku zadań inwestycyjnych warunkujących realizację zamówień rządowych z zakresu rozwoju nauki i techniki – na wniosek Ministra – Kierownika Urzędu Postępu Naukowo-Technicznego i Wdrożeń.4.
Wysokość kwot, o których mowa w ust. 2, na poszczególne inwestycje powinna być uzależniona od stopnia trudności technicznych wykonywanych robót, prac i usług oraz być zróżnicowana w zależności od lokalizacji inwestycji i rynku pracy.5.
Podziału kwot, o których mowa w ust. 1 i 2, między poszczególne jednostki wykonujące roboty, prace i usługi dokonują inwestorzy w porozumieniu z wykonawcami, z uwzględnieniem stopnia trudności realizowanych zadań rzeczowych.§ 12.
1.
Wypłata nagród, o których mowa w § 11 ust. 1, następuje po potwierdzeniu przez inwestora terminowego i prawidłowego pod względem jakości wykonania ustalonych zakresów zadań rzeczowych (węzłów, etapów i obiektów).2.
Podział i wypłata nagród następuje na podstawie regulaminu wewnętrznego, ustalonego przez wykonawców w porozumieniu z inwestorem.3.
Kwoty nagród, o których mowa w ust. 1, zwiększone o składki na ubezpieczenie społeczne i podatek od płac, obciążają koszty inwestycji.4.
W razie gdy nagroda ze względu na niewykonanie lub nienależyte wykonanie robót, prac lub usług jest nienależna, pozostaje ona w rezerwie Przewodniczącego Komisji Planowania przy Radzie Ministrów, o której mowa w § 11 ust. 2, lub ją powiększa.