§ 24. - [Podpisywanie dokumentów w Informatycznym Systemie Obsługi Budżetu Państwa] - Szczegółowy sposób wykonywania budżetu państwa.

Dziennik Ustaw

Dz.U.2021.259 t.j.

Akt obowiązujący
Wersja od: 1 stycznia 2023 r.
§  24.  [Podpisywanie dokumentów w Informatycznym Systemie Obsługi Budżetu Państwa]
1. 
Dokumenty, o których mowa w § 23 ust. 1, są podpisywane podpisem elektronicznym przez uprawnione osoby.
2. 
Kierownik jednostki może upoważnić osoby do złożenia podpisu w jego imieniu pod dokumentami, o których mowa w § 23 ust. 1.
3. 
W Informatycznym Systemie Obsługi Budżetu Państwa dopuszcza się stosowanie:
1)
podpisu elektronicznego z zastosowaniem certyfikatów wydanych przez Narodowy Bank Polski z wykorzystaniem urządzeń wskazanych przez Narodowy Bank Polski w ramach:
a)
świadczenia usługi obsługi rachunków bankowych,
b)
świadczenia usługi certyfikacyjnej dla Informatycznego Systemu Obsługi Budżetu Państwa;
2)
kwalifikowanego podpisu elektronicznego.
4. 
W przypadku wystąpienia braku możliwości terminowego przekazania dokumentów, o których mowa w § 23 ust. 1, w Informatycznym Systemie Obsługi Budżetu Państwa spowodowanego jego awarią Minister Finansów 65  przekaże informację o nowych terminach przekazania poszczególnych dokumentów, z zastrzeżeniem ust. 6.
5. 
Informacja, o której mowa w ust. 4, zostanie przekazana w formie komunikatu umieszczonego na stronie internetowej Ministerstwa Finansów.
6.  66
 Jeżeli z powodu awarii Informatycznego Systemu Obsługi Budżetu Państwa lub niedostosowania konfiguracji systemu nie jest możliwe realizowanie procesów w zakresie:
1)
wniosków o zmianę limitu otwarcia,
2)
wniosków o modyfikację harmonogramu,
3)
zapotrzebowań na środki, o których mowa w § 8 ust. 6 oraz w § 11 ust. 4,
4)
wniosków i decyzji związanych ze zmianami projektów planów finansowych i planów finansowych,
5)
decyzji o blokowaniu planowanych wydatków,
6) 67
 wniosków i decyzji w sprawie zapewnienia finansowania lub dofinansowania, o którym mowa w art. 153 ustawy o finansach publicznych,
7) 68
 wniosków o ujęcie wydatków niewygasających w planie finansowym i wykazie zadań

- dokumenty te należy przekazać w formie elektronicznej, a w przypadku braku takiej możliwości - w formie papierowej; po ustaniu powodu awarii lub niedostosowania konfiguracji systemu dysponenci środków budżetu państwa odzwierciedlają niezwłocznie te dokumenty w Informatycznym Systemie Obsługi Budżetu Państwa.

6a. 
Dokumenty przekazywane w formie elektronicznej opatruje się kwalifikowanym podpisem elektronicznym lub podpisem zaufanym, o których mowa w ustawie z dnia 17 lutego 2005 r. o informatyzacji działalności podmiotów realizujących zadania publiczne (Dz. U. z 2020 r. poz. 346, 568, 695, 1517 i 2320).
7. 
W przypadku awarii Informatycznego Systemu Obsługi Budżetu Państwa zapotrzebowanie na środki, o którym mowa w § 5 ust. 1, składa się zgodnie z formularzem zamieszczonym na stronie internetowej Ministerstwa Finansów, w formie, o której mowa w ust. 6.
65 Obecnie: Minister Finansów, Funduszy i Polityki Regionalnej, na podstawie § 1 ust. 2 rozporządzenia Prezesa Rady Ministrów z dnia 6 października 2020 r. w sprawie szczegółowego zakresu działania Ministra Finansów, Funduszy i Polityki Regionalnej (Dz.U.2020.1719).
66 § 24 ust. 6 zdanie wstępne zmienione przez § 1 pkt 12 lit. a rozporządzenia z dnia 27 grudnia 2022 r. (Dz.U.2022.2846) zmieniającego nin. rozporządzenie z dniem 1 stycznia 2023 r.
67 § 24 ust. 6 pkt 6 dodany przez § 1 pkt 12 lit. b rozporządzenia z dnia 27 grudnia 2022 r. (Dz.U.2022.2846) zmieniającego nin. rozporządzenie z dniem 1 stycznia 2023 r.
68 § 24 ust. 6 pkt 7 dodany przez § 1 pkt 12 lit. b rozporządzenia z dnia 27 grudnia 2022 r. (Dz.U.2022.2846) zmieniającego nin. rozporządzenie z dniem 1 stycznia 2023 r.