§ 7. - Szczegółowy sposób, tryb oraz terminy przeprowadzania kontroli programu Fundusze Europejskie dla Rybactwa na lata 2021-2027 oraz wzór upoważnienia do wykonywania czynności w ramach tych kontroli

Dziennik Ustaw

Dz.U.2023.2394

Akt obowiązujący
Wersja od: 6 listopada 2023 r.
§  7. 
1. 
Kontrolujący sporządzają informację pokontrolną, o której mowa w art. 46 ust. 6 ustawy, zwaną dalej "informacją pokontrolną", na piśmie utrwalonym w postaci papierowej albo elektronicznej, i po jej podpisaniu przekazują ją podmiotowi kontrolowanemu.
2. 
Informacja pokontrolna zawiera w szczególności:
1)
datę i miejsce przeprowadzenia kontroli;
2)
podstawę prawną przeprowadzenia kontroli;
3)
imię i nazwisko, miejsce zamieszkania i adres albo nazwę, siedzibę i adres podmiotu kontrolowanego;
4)
nazwę podmiotu przeprowadzającego kontrolę oraz imiona, nazwiska, stanowiska lub funkcje kontrolujących;
5)
zakres kontroli;
6)
wykaz kopii dokumentów, o których mowa w art. 46 ust. 4 pkt 2 ustawy, uzyskanych w toku kontroli;
7)
ustalenia z przeprowadzonej kontroli;
8)
zalecenia pokontrolne obejmujące uwagi i wnioski zmierzające do usunięcia stwierdzonych uchybień i nieprawidłowości oraz informację o obowiązku wykonania tych zaleceń w określonym terminie - w przypadku kontroli, o których mowa w art. 42 ust. 1 i art. 43 pkt 1 ustawy, oraz jeżeli jest to uzasadnione uchybieniami lub nieprawidłowościami stwierdzonymi w toku tych kontroli.
3. 
W celu udokumentowania stanu faktycznego lub udokumentowania wykonania czynności kontrolnych, w przypadkach uznanych przez kontrolujących za konieczne, podmiot kontrolowany lub osoba upoważniona do reprezentowania podmiotu kontrolowanego sporządzają kopie dokumentów, o których mowa w art. 46 ust. 4 pkt 2 ustawy, oraz potwierdzają na piśmie ich zgodność z oryginałem.
4. 
W przypadku gdy podmiot kontrolowany lub osoba upoważniona do reprezentowania podmiotu kontrolowanego odmawiają dokonania czynności, o których mowa w ust. 3, kontrolujący zamieszczają w treści informacji pokontrolnej adnotację o tej odmowie.