§ 2. - Szczegółowy sposób, tryb i terminy opracowania materiałów do projektu ustawy budżetowej na rok 2017.

Dziennik Ustaw

Dz.U.2016.735

Akt utracił moc
Wersja od: 31 maja 2016 r.
§  2.
1.
Dysponenci opracowują projekty swoich części budżetowych w układzie klasyfikacji budżetowej, ustalonej w przepisach wydanych na podstawie art. 39 ust. 4 pkt 1 i art. 114 ust. 6 ustawy o finansach publicznych.
2.
Dysponenci opracowują projekty swoich części budżetowych w układzie zadaniowym, o którym mowa w art. 2 pkt 3 ustawy o finansach publicznych, wykorzystując katalog funkcji, zadań, podzadań i działań zamieszczony w załączniku nr 45 do rozporządzenia.
3.
Jednostki sektora finansów publicznych, o których mowa w art. 9 pkt 5-7 i 14 ustawy o finansach publicznych, z wyłączeniem samorządowych osób prawnych, sporządzają plany finansowe w układzie zadaniowym, o którym mowa w art. 2 pkt 3 ustawy o finansach publicznych, wykorzystując katalog funkcji, zadań, podzadań i działań zamieszczony w załączniku nr 45 do rozporządzenia.
4.
Dysponenci opracowują plany rzeczowe oraz projekty planów dochodów i wydatków zgodnie z założeniami przyjętymi w Wieloletnim Planie Finansowym Państwa na lata 2016-2019, w tym odnoszącymi się do celów i wartości mierników stopnia ich realizacji dla głównych funkcji państwa, przy uwzględnieniu w szczególności, że:
1)
każdy wzrost wydatków w planach rzeczowych powinien być szczegółowo uzasadniony przedstawioną w tym zakresie kalkulacją oraz podaniem przesłanek wymagających podjęcia takiej decyzji, w szczególności podstawy prawnej;
2)
przyjęcie wyższych wartości wydatków/kosztów ujętych w projektach planów finansowych podległych i nadzorowanych jednostek sektora finansów publicznych w stosunku do wielkości wydatków/kosztów wynikających z planów finansowych na rok 2016 wymaga nadesłania projektów planów finansowych wraz ze szczegółowym uzasadnieniem wzrostu;
3)
w planach rzeczowych powinny być ujmowane inwestycje o charakterze priorytetowym, po ich zweryfikowaniu pod kątem zasadności i możliwości wydatkowania planowanych środków w odniesieniu do stopnia zaawansowania realizacji poszczególnych inwestycji, z uwzględnieniem łącznego poziomu wydatków dla danej części przyjętego w roku 2016;
4)
wyszczególnione, w pismach przekazujących wstępne kwoty wydatków, środki na określone cele nie powinny być planowane w niższej wysokości w przedkładanych zgodnie z § 8 projektach poszczególnych części budżetowych;
5)
w ramach wstępnej kwoty wydatków powinny zostać zabezpieczone środki na składki do organizacji międzynarodowych, w przypadku konieczności poniesienia takich wydatków;
6)
w ramach wstępnej kwoty wydatków powinny zostać zabezpieczone środki na obsługę postępowań arbitrażowych, w przypadku konieczności poniesienia takich wydatków;
7)
nie powinny być planowane wydatki na pracownicze programy emerytalne (PPE), chyba że odrębne przepisy stanowią inaczej;
8)
nie powinny być planowane wydatki przeznaczone na wpłaty na Państwowy Fundusz Rehabilitacji Osób Niepełnosprawnych, o których mowa w art. 21 ustawy z dnia 27 sierpnia 1997 r. o rehabilitacji zawodowej i społecznej oraz zatrudnianiu osób niepełnosprawnych (Dz. U. z 2011 r. poz. 721, z późn. zm.);
9)
nagrody dla pracowników za szczególne osiągnięcia mogą być planowane tylko w ramach limitu wynagrodzeń;
10)
przy projektowaniu wydatków powinny być uwzględniane wyniki ocen efektywności i skuteczności realizacji planów w układzie zadaniowym na podstawie mierników stopnia realizacji celów, przeprowadzanych przez dysponentów w trybie art. 175 ust. 1 pkt 4 ustawy o finansach publicznych, w latach poprzedzających rok budżetowy, na który sporządzane są te projekty.
5.
Wytycznych i założeń wymienionych w ust. 4 pkt 1-8 nie stosuje się do zadań ujmowanych na formularzach, o których mowa w § 6 ust. 1 pkt 10-13 i w § 8 ust. 1 pkt 18 i pkt 23-29.