§ 2. - Szczegółowy sposób, tryb i terminy opracowania materiałów do projektu ustawy budżetowej na rok 2015.

Dziennik Ustaw

Dz.U.2014.825

Akt utracił moc
Wersja od: 24 czerwca 2014 r.
§  2.
1.
Dysponenci opracowują projekty swoich części budżetowych w układzie klasyfikacji budżetowej, ustalonej w przepisach wydanych na podstawie art. 39 ust. 4 pkt 1 i art. 114 ust. 6 ustawy o finansach publicznych.
2.
Dysponenci opracowują projekty swoich części budżetowych w układzie zadaniowym, o którym mowa w art. 2 pkt 3 ustawy o finansach publicznych.
3.
Jednostki sektora finansów publicznych, o których mowa w art. 9 pkt 5-7 i 14 ustawy o finansach publicznych, sporządzają plany finansowe w układzie zadaniowym na rok budżetowy i kolejne lata, wykorzystując katalog funkcji, zadań, podzadań i działań zamieszczony w formularzu BZ-1 - Zestawienie planowanych wydatków budżetowych w układzie zadaniowym na następny rok budżetowy, stanowiącym załącznik nr 67 do rozporządzenia.
4.
Dysponenci opracowują plany rzeczowe oraz projekty planów dochodów i wydatków zgodnie z założeniami przyjętymi w Wieloletnim Planie Finansowym Państwa na lata 2014-2017, w tym odnoszącymi się do celów i wartości mierników stopnia ich realizacji dla głównych funkcji państwa, przy uwzględnieniu w szczególności, że:
1)
każdy wzrost wydatków w planach rzeczowych powinien być szczegółowo uzasadniony przedstawioną w tym zakresie kalkulacją oraz podaniem przesłanek wymagających podjęcia takiej decyzji, w szczególności podstawy prawnej;
2)
przyjęcie wyższych wartości wydatków/kosztów ujętych w projektach planów finansowych podległych i nadzorowanych jednostek sektora finansów publicznych w stosunku do wielkości wydatków/kosztów wynikających z planów finansowych na rok 2014 wymaga nadesłania projektów planów finansowych wraz ze szczegółowym uzasadnieniem wzrostu;
3)
w planach rzeczowych powinny być ujmowane wydatki inwestycyjne o charakterze priorytetowym, po ich zweryfikowaniu pod kątem zasadności i określeniu łącznych skutków finansowych w relacji do zakresu rzeczowego, z uwzględnieniem poziomu wydatków dla danej części w roku 2014 oraz w latach ubiegłych;
4)
wyszczególnione, w pismach przekazujących wstępne kwoty wydatków, środki na określone cele nie powinny być planowane w niższej wysokości w przedkładanych zgodnie z § 7 projektach budżetów poszczególnych części budżetowych;
5)
w ramach wstępnej kwoty wydatków powinny zostać zabezpieczone środki na składki do organizacji międzynarodowych, w przypadku konieczności poniesienia takich wydatków;
6)
w ramach wstępnej kwoty wydatków powinny zostać zabezpieczone środki na obsługę postępowań arbitrażowych, w przypadku konieczności poniesienia takich wydatków;
7)
nie powinny być planowane wydatki na pracownicze programy emerytalne (PPE), chyba że przepisy prawa stanowią inaczej;
8)
nie powinny być planowane wydatki przeznaczone na wpłaty na Państwowy Fundusz Rehabilitacji Osób Niepełnosprawnych, o których mowa w art. 21 ustawy z dnia 27 sierpnia 1997 r. o rehabilitacji zawodowej i społecznej oraz zatrudnianiu osób niepełnosprawnych (Dz. U. z 2011 r. Nr 127, poz. 721, z późn. zm.);
9)
nagrody dla pracowników za szczególne osiągnięcia mogą być planowane tylko w ramach limitu wynagrodzeń;
10)
wymagana jest informacja o dochodach budżetu państwa zaplanowanych w danej części budżetowej z tytułu zadań, które w 2010 r. były realizowane przez gospodarstwa pomocnicze lub finansowane z rachunku dochodów własnych;
11)
przy projektowaniu wydatków powinny być uwzględniane wyniki ocen efektywności i skuteczności realizacji planów w układzie zadaniowym na podstawie mierników stopnia realizacji celów, przeprowadzanych przez dysponentów w trybie art. 175 ust. 1 pkt 4 ustawy o finansach publicznych, w latach poprzedzających rok budżetowy, na który sporządzane są te projekty.
5.
Wytycznych i założeń wymienionych w ust. 4 pkt 1-8 nie stosuje się do zadań ujmowanych na formularzach, o których mowa w § 5 ust. 1 pkt 11-15 i w § 7 ust. 1 pkt 25 i pkt 32-41.