Oddział 9 - Przedsiębiorstwa zagraniczne w rozumieniu art. 36 pkt 11 ustawy - Szczegółowy sposób prowadzenia rejestrów wchodzących w skład Krajowego Rejestru Sądowego oraz szczegółowa treść wpisów w tych rejestrach.

Dziennik Ustaw

Dz.U.2014.835 t.j.

Akt utracił moc
Wersja od: 25 czerwca 2014 r.

Oddział  9

Przedsiębiorstwa zagraniczne w rozumieniu art. 36 pkt 11 ustawy

§  108. 
W dziale 1 rejestru przedsiębiorców dla przedsiębiorstwa zagranicznego wpisuje się:
1)
w rubryce pierwszej:
a)
w polu pierwszym - wyrazy "przedsiębiorstwo zagraniczne",
b)
w polu drugim - numer REGON oraz numer NIP; przy wniosku o rejestrację nowego przedsiębiorcy pole może pozostać niewypełnione,
c)
w polu trzecim - oznaczenie, pod którym jest prowadzone przedsiębiorstwo zagraniczne,
d)
w polu czwartym - nazwisko, nazwę lub firmę przedsiębiorcy prowadzącego przedsiębiorstwo zagraniczne wraz z jego formą prawną,
e)
w polu piątym - imiona tego przedsiębiorcy,
f)
w polu szóstym - numer PESEL lub numer REGON tego przedsiębiorcy,
g)
w polu siódmym - dane o wcześniejszej rejestracji, co obejmuje: nazwę rejestru - "Rejestr przedsiębiorstw zagranicznych", nazwę sądu prowadzącego rejestr, numer w rejestrze,
h)
w polu ósmym - informację, czy przedsiębiorca prowadzi działalność gospodarczą z innymi podmiotami na podstawie umowy spółki cywilnej,
i)
w polu dziewiątym - informację, czy podmiot posiada status organizacji pożytku publicznego;
2)
w rubryce drugiej:
a)
w polu pierwszym - siedzibę przedsiębiorstwa w Polsce,
b)
w polu drugim - adres przedsiębiorstwa w Polsce,
c)
w polu trzecim - adres poczty elektronicznej,
d)
w polu czwartym - adres strony internetowej;
3)
w rubryce trzeciej - dane posiadanych przez przedsiębiorstwo oddziałów:
a)
w polu pierwszym - nazwę oddziału,
b)
w polu drugim - siedzibę oddziału,
c)
w polu trzecim - adres oddziału;
4)
w rubryce czwartej - informacje na temat zezwolenia na działanie przedsiębiorstwa w Polsce:

w polu pierwszym - oznaczenie organu, który wydał zezwolenie na działanie przedsiębiorstwa w Polsce, numer i datę tego zezwolenia;

5)
w rubryce piątej - dane osoby fizycznej lub prawnej, której wydano pozwolenie na działalność przedsiębiorstwa w Polsce:
a)
w polu pierwszym - nazwisko, nazwę lub firmę,
b)
w polu drugim - imiona,
c)
w polu trzecim - numer PESEL lub numer REGON,
d)
w polu czwartym - adres.
§  109. 
W przypadku gdy w rubryce 3 zachodzi konieczność wpisania więcej niż jednego elementu, dane dotyczące każdego z nich wpisuje się kolejno w rubryce 3.
§  110. 
W dziale 2 rejestru przedsiębiorców dla przedsiębiorstwa zagranicznego wpisuje się:
1)
w rubryce pierwszej - dane pełnomocnika uprawnionego do działania w zakresie działalności przedsiębiorstwa zagranicznego:
a)
w polu pierwszym - zakres umocowania pełnomocnika,
b)
w polu drugim - nazwisko, nazwę lub firmę,
c)
w polu trzecim - imiona,
d)
w polu czwartym - numer PESEL lub numer REGON,
e)
w polu piątym - numer KRS;
2)
w rubryce drugiej - dane prokurentów i rodzaj prokury:
a)
w polu pierwszym - nazwisko,
b)
w polu drugim - imiona,
c)
w polu trzecim - numer PESEL,
d)
w polu czwartym - rodzaj prokury.
§  111. 
W przypadku gdy w rubryce 1 lub 2 zachodzi konieczność wpisania więcej niż jednego elementu, dane dotyczące każdego z nich wpisuje się kolejno w rubryce 1 lub 2.
§  112. 
W dziale 3 rejestru przedsiębiorców dla przedsiębiorstwa zagranicznego wpisuje się:
1)
w rubryce pierwszej: w polu pierwszym - przedmiot działalności przedsiębiorcy według Polskiej Klasyfikacji Działalności (PKD), określony rodzajem działalności;
2)
w rubryce drugiej - wzmianki o złożonych dokumentach:
a)
w polu pierwszym - wzmiankę o złożeniu rocznego sprawozdania finansowego, co obejmuje okres, za jaki złożono dokument, i datę jego złożenia,
b)
w polu drugim - wzmiankę o złożeniu opinii biegłego rewidenta, co obejmuje okres, za jaki złożono opinię,
c)
w polu trzecim - wzmiankę o złożeniu uchwały lub postanowienia o zatwierdzeniu sprawozdania finansowego, co obejmuje okres, za jaki złożono dokument;
3)
w rubryce trzeciej - nie dokonuje się wpisów;
4)
w rubryce czwartej - nie dokonuje się wpisów.
§  113. 
1. 
W przypadku gdy w rubryce 1 zachodzi konieczność wpisania więcej niż jednego elementu, dane dotyczące każdego z nich wpisuje się kolejno odpowiednio w rubryce 1.
2. 
W przypadku gdy w rubryce 2 zachodzi konieczność wpisania informacji o dokumentach za kolejne okresy, informacje o tych faktach wpisuje się kolejno w odpowiednich polach rubryki 2.
§  114. 
W dziale 4 rejestru przedsiębiorców dla przedsiębiorstwa zagranicznego wpisuje się informacje wskazane w § 26 i § 27, przy czym przedsiębiorcę - spółkę jawną, spółkę komandytową i spółkę partnerską zastępuje przedsiębiorstwo zagraniczne.
§  115. 
W dziale 5 rejestru przedsiębiorców dla przedsiębiorstwa zagranicznego nie dokonuje się wpisów.
§  116. 
W dziale 6 rejestru przedsiębiorców dla przedsiębiorstwa zagranicznego wpisuje się:
1)
w rubryce pierwszej - informacje o likwidacji:
a)
w polu pierwszym - informacje o otwarciu likwidacji:
w przypadku otwarcia likwidacji orzeczeniem sądu - nazwę sądu prowadzącego postępowanie, datę orzeczenia, sygnaturę sprawy,
w przypadku otwarcia likwidacji uchwałą - organ podejmujący uchwałę, datę podjęcia uchwały, numer uchwały, a jeżeli uchwała została podjęta w formie aktu notarialnego - datę jego sporządzenia, oznaczenie notariusza i numer repertorium,
b)
w polu drugim - informacje o zakończeniu likwidacji, co obejmuje: datę zakończenia likwidacji oraz informację o sposobie jej zakończenia,
c)
w polu trzecim - sposób reprezentacji przedsiębiorcy przez likwidatorów,
d)
w podrubryce pierwszej - dane likwidatorów:
w polu pierwszym - nazwisko, nazwę lub firmę,
w polu drugim - imiona,
w polu trzecim - numer PESEL lub numer REGON,
w polu czwartym - numer KRS;
2)
w rubryce drugiej - informacje o postępowaniu upadłościowym:
a)
w polu pierwszym - informacje o ogłoszeniu upadłości, co obejmuje: nazwę sądu prowadzącego postępowanie, datę orzeczenia, sygnaturę sprawy,
b)
w polu drugim - informacje o zakończeniu postępowania upadłościowego, co obejmuje: sposób zakończenia, datę zakończenia postępowania,
c)
w polu trzecim - określenie sposobu prowadzenia postępowania upadłościowego, co obejmuje: informacje o prowadzeniu upadłości z możliwością zawarcia układu lub upadłości obejmującej likwidację majątku dłużnika,
d)
w polu czwartym - informacje o uchyleniu układu zawartego w postępowaniu upadłościowym z możliwością zawarcia układu, co obejmuje: nazwę sądu, datę orzeczenia, sygnaturę sprawy,
e)
w podrubryce pierwszej - dane syndyka:
w polu pierwszym - nazwisko, nazwę lub firmę,
w polu drugim - imiona,
w polu trzecim - numer PESEL lub numer REGON,
w polu czwartym - numer KRS,
f)
w podrubryce drugiej - dane osoby powołanej w toku postępowania upadłościowego:
w polu pierwszym - nazwisko, nazwę lub firmę,
w polu drugim - imiona,
w polu trzecim - numer PESEL lub numer REGON,
w polu czwartym - numer KRS,
w polu piątym - określenie osoby, co obejmuje jedną z następujących funkcji: "zarządca przymusowy", "nadzorca sądowy", "zarządca", "zarządca zagraniczny", "osoba powołana w toku postępowania upadłościowego do reprezentowania upadłego";
3)
w rubryce trzeciej - informacje o postępowaniu układowym prowadzonym na podstawie rozporządzenia Prezydenta Rzeczypospolitej z dnia 24 października 1934 r. - Prawo o postępowaniu układowym:
a)
w polu pierwszym - informacje o otwarciu postępowania układowego, co obejmuje: nazwę sądu prowadzącego postępowanie, datę orzeczenia, sygnaturę sprawy,
b)
w polu drugim - informacje o zakończeniu postępowania układowego, co obejmuje: sposób zakończenia, datę zakończenia postępowania,
c)
w polu trzecim - informacje o uchyleniu układu, co obejmuje: nazwę sądu, datę orzeczenia, sygnaturę sprawy;
4)
w rubryce czwartej - informacje o postępowaniu naprawczym:
a)
w polu pierwszym - informacje o wszczęciu postępowania naprawczego, co obejmuje: nazwę sądu prowadzącego postępowanie naprawcze, datę wszczęcia postępowania naprawczego, sygnaturę sprawy,
b)
w polu drugim - informacje o zakończeniu postępowania naprawczego, co obejmuje: sposób zakończenia, datę zakończenia postępowania,
c)
w polu trzecim - informacje o uchyleniu układu, co obejmuje: nazwę sądu, datę orzeczenia, sygnaturę sprawy,
d)
w podrubryce pierwszej - dane nadzorcy sądowego:
w polu pierwszym - nazwisko, nazwę lub firmę,
w polu drugim - imiona,
w polu trzecim - numer PESEL lub numer REGON,
w polu czwartym - numer KRS;
5)
w rubryce piątej - informację o zawieszeniu albo wznowieniu wykonywania działalności gospodarczej:
a)
w polu pierwszym - datę rozpoczęcia zawieszenia wykonywania działalności,
b)
w polu drugim - datę wznowienia wykonywania działalności.
§  117. 
1. 
W przypadku gdy w rubryce 1, 2, 3, 4, w podrubryce 1 rubryki 1 lub w podrubryce 1 i 2 rubryki 2 zachodzi konieczność wpisania więcej niż jednego elementu, dane dotyczące każdego z nich wpisuje się kolejno w odpowiedniej rubryce lub podrubryce.
2. 
W przypadku gdy w rubryce 5 zachodzi konieczność wpisania kolejnych informacji o zawieszeniu albo wznowieniu wykonywania działalności gospodarczej, informacje te wpisuje się kolejno w odpowiednich polach rubryki 5.