Oddział 6 - Spółdzielnie - Szczegółowy sposób prowadzenia rejestrów wchodzących w skład Krajowego Rejestru Sądowego oraz szczegółowa treść wpisów w tych rejestrach.
Dziennik Ustaw
Dz.U.2014.835 t.j.
Akt utracił moc Wersja od: 25 czerwca 2014 r.
Oddział 6
Spółdzielnie
Spółdzielnie
§ 75.
W dziale 1 rejestru przedsiębiorców dla spółdzielni wpisuje się:1)
w rubryce pierwszej:a)
w polu pierwszym - oznaczenie formy prawnej podmiotu przez wskazanie wyrazów "spółdzielnia" albo (dla spółdzielczych kas oszczędnościowo-kredytowych) "spółdzielcza kasa oszczędnościowo-kredytowa",b)
w polu drugim - numer REGON oraz numer NIP; przy wniosku o rejestrację nowego przedsiębiorcy pole może pozostać niewypełnione,c)
w polu trzecim - nazwę spółdzielni,d)
w polu czwartym - dane o wcześniejszej rejestracji, co obejmuje: nazwę rejestru - "Rejestr spółdzielni", nazwę sądu prowadzącego rejestr, numer w rejestrze,e)
w polu piątym - informację, czy przedsiębiorca prowadzi działalność gospodarczą z innymi podmiotami na podstawie umowy spółki cywilnej,f)
w polu szóstym - informację, czy podmiot posiada status organizacji pożytku publicznego;2)
w rubryce drugiej:a)
w polu pierwszym - siedzibę spółdzielni,b)
w polu drugim - adres spółdzielni,c)
w polu trzecim - adres poczty elektronicznej,d)
w polu czwartym - adres strony internetowej;3)
w rubryce trzeciej - dane posiadanych przez spółdzielnię oddziałów:a)
w polu pierwszym - nazwę oddziału,b)
w polu drugim - siedzibę oddziału,c)
w polu trzecim - adres oddziału;4)
w rubryce czwartej - informacje o statucie: w polu pierwszym - informacje o sporządzeniu lub zmianie statutu, co obejmuje: datę sporządzenia lub zmiany statutu, w przypadku zaś zmiany statutu - także oznaczenie zmienionych paragrafów, a w wypadku ustalenia nowego tekstu umowy lub statutu - zaznaczenie tej okoliczności;5)
w rubryce piątej: w polu pierwszym - okres, na jaki została utworzona spółdzielnia; jeżeli spółdzielnia została utworzona na czas nieoznaczony, wpisuje się wyrazy "na czas nieoznaczony";6)
w rubryce szóstej - dane o sposobie powstania spółdzielni, jeżeli powstała przez połączenie lub podział innych podmiotów:a)
w polu pierwszym - określenie okoliczności, o których mowa w art. 38 pkt 1 lit. f ustawy, co obejmuje: połączenie lub podział,b)
w polu drugim - opis sposobu powstania podmiotu w wyniku połączenia lub podziału,c)
w polu trzecim - numer i datę decyzji Prezesa Urzędu Ochrony Konkurencji i Konsumentów o zgodzie na dokonanie koncentracji,d)
w podrubryce pierwszej dane podmiotów, z których powstała spółdzielnia w wyniku podziału lub połączenia:–
w polu pierwszym - nazwę,–
w polu drugim - nazwę rejestru, w którym podmiot jest zarejestrowany,–
w polu trzecim - numer w rejestrze; jeżeli podmiot jest zarejestrowany w Krajowym Rejestrze Sądowym, należy wpisać numer KRS,–
w polu czwartym - nazwę sądu prowadzącego rejestr,–
w polu piątym - numer REGON.§ 76.
W przypadku gdy w rubryce 3, 4 lub w podrubryce 1 rubryki 6 zachodzi konieczność wpisania więcej niż jednego elementu, dane dotyczące każdego z nich wpisuje się kolejno w odpowiedniej rubryce lub podrubryce.§ 77.
W dziale 2 rejestru przedsiębiorców dla spółdzielni wpisuje się:1)
w rubryce pierwszej - organ uprawniony do reprezentacji podmiotu:a)
w polu pierwszym - nazwę organu uprawnionego do reprezentowania spółdzielni - "zarząd",b)
w polu drugim - sposób reprezentacji spółdzielni,c)
w podrubryce pierwszej - dane osób wchodzących w skład organu uprawnionego do reprezentowania spółdzielni:–
w polu pierwszym - nazwisko,–
w polu drugim - imiona,–
w polu trzecim - numer PESEL,–
w polu czwartym - funkcję w organie reprezentującym,–
w polu piątym - informację, czy osoba wchodząca w skład zarządu została zawieszona w czynnościach,–
w polu szóstym - datę, do jakiej została zawieszona;2)
w rubryce drugiej - organy nadzoru:a)
w polu pierwszym - nazwę organu nadzoru spółdzielni,b)
w podrubryce pierwszej - dane osób wchodzących w skład organu nadzoru:–
w polu pierwszym - nazwisko,–
w polu drugim - imiona,–
w polu trzecim - numer PESEL;3)
w rubryce trzeciej - dane prokurentów i rodzaj prokury:a)
w polu pierwszym - nazwisko,b)
w polu drugim - imiona,c)
w polu trzecim - numer PESEL,d)
w polu czwartym - rodzaj prokury;4)
w rubryce czwartej - dane pełnomocnika i zakres pełnomocnictwa:a)
w polu pierwszym - nazwisko,b)
w polu drugim - imiona,c)
w polu trzecim - numer PESEL,d)
w polu czwartym - zakres pełnomocnictwa.§ 78.
W przypadku gdy w rubryce 2 lub 3 albo podrubryce 1 rubryki 1 lub 2 zachodzi konieczność wpisania więcej niż jednego elementu, dane dotyczące każdego z nich wpisuje się kolejno w odpowiedniej rubryce lub podrubryce.§ 79.
W dziale 3 rejestru przedsiębiorców dla spółdzielni wpisuje się:1)
w rubryce pierwszej: w polu pierwszym - przedmiot działalności przedsiębiorcy według Polskiej Klasyfikacji Działalności (PKD), określony rodzajem działalności;2)
w rubryce drugiej - wzmianki o złożonych dokumentach:a)
w polu pierwszym - wzmiankę o złożeniu rocznego sprawozdania finansowego, co obejmuje okres, za jaki złożono dokument, i datę jego złożenia,b)
w polu drugim - wzmiankę o złożeniu opinii biegłego rewidenta, co obejmuje okres, za jaki złożono opinię,c)
w polu trzecim - wzmiankę o złożeniu uchwały lub postanowienia o zatwierdzeniu sprawozdania finansowego, co obejmuje okres, za jaki złożono dokument,d)
w polu czwartym - wzmiankę o złożeniu sprawozdania z działalności spółdzielni, co obejmuje okres, za jaki złożono sprawozdanie;3)
w rubryce trzeciej - nie dokonuje się wpisów;4)
w rubryce czwartej - przedmiot działalności statutowej organizacji pożytku publicznego:a)
w polu pierwszym - odpłatna działalność statutowa według Polskiej Klasyfikacji Działalności (PKD), określona rodzajem działalności,b)
w polu drugim - nieodpłatna działalność statutowa według Polskiej Klasyfikacji Działalności (PKD), określona rodzajem działalności.§ 80.
1.
W przypadku gdy w rubryce 1 zachodzi konieczność wpisania więcej niż jednego elementu, dane dotyczące każdego z nich wpisuje się kolejno w rubryce 1.2.
W przypadku gdy w rubryce 2 zachodzi konieczność wpisania informacji o dokumentach za kolejne okresy, informacje o tych faktach wpisuje się kolejno w odpowiednich polach rubryki 2.3.
W przypadku gdy w rubryce 4 zachodzi konieczność wpisania więcej niż jednej działalności, to informacje o nich wpisuje się kolejno w odpowiednich polach rubryki 4.§ 81.
W dziale 4 rejestru przedsiębiorców dla spółdzielni wpisuje się informacje wskazane w § 26 i § 27, przy czym przedsiębiorcę - spółkę jawną, spółkę komandytową i spółkę partnerską zastępuje spółdzielnia.§ 82.
W dziale 5 rejestru przedsiębiorców dla spółdzielni wpisuje się informacje wskazane w § 57 i § 58, przy czym spółkę z o.o. oraz spółkę akcyjną zastępuje spółdzielnia.§ 83.
W dziale 6 rejestru przedsiębiorców dla spółdzielni wpisuje się:1)
w rubryce pierwszej - informacje o likwidacji:a)
w polu pierwszym - informacje o otwarciu likwidacji:–
w przypadku otwarcia likwidacji orzeczeniem sądu - nazwę sądu prowadzącego postępowanie, datę orzeczenia, sygnaturę sprawy,–
w przypadku otwarcia likwidacji uchwałą - organ podejmujący uchwałę, datę podjęcia uchwały, numer uchwały, a jeżeli uchwała została podjęta w formie aktu notarialnego, to datę jego sporządzenia, oznaczenie notariusza i numer repertorium,b)
w polu drugim - informacje o zakończeniu likwidacji, co obejmuje: datę zakończenia likwidacji oraz informację o sposobie jej zakończenia,c)
w polu trzecim - sposób reprezentacji spółdzielni przez likwidatorów,d)
w podrubryce pierwszej - dane likwidatorów:–
w polu pierwszym - nazwisko, nazwę lub firmę,–
w polu drugim - imiona,–
w polu trzecim - numer PESEL lub numer REGON,–
w polu czwartym - numer KRS;2)
w rubryce drugiej - informacje o połączeniu, podziale lub przekształceniu spółdzielni:a)
w polu pierwszym - określenie okoliczności, o których mowa w art. 44 ust. 1 pkt 4 ustawy, co obejmuje jedną z następujących okoliczności:–
podział spółdzielni,–
połączenie spółdzielni,–
przekształcenie spółdzielni,b)
w polu drugim - opis sposobu połączenia, podziału lub przekształcenia spółdzielni,c)
w podrubryce pierwszej - dane podmiotów powstałych w wyniku połączenia, podziału lub przekształcenia:–
w polu pierwszym - nazwę,–
w polu drugim - nazwę rejestru, w którym podmiot jest zarejestrowany,–
w polu trzecim - numer w rejestrze; jeżeli podmiot jest zarejestrowany w Krajowym Rejestrze Sądowym, należy wpisać numer KRS,–
w polu czwartym - nazwę sądu prowadzącego rejestr,–
w polu piątym - numer REGON,d)
w podrubryce drugiej - dane podmiotów, których majątek jest przejmowany w wyniku połączenia lub podziału; wpisu dokonuje się dla spółdzielni przejmującej; wpis nie dotyczy spółdzielni zawiązanych w wyniku przekształcenia, podziału lub połączenia:–
w polu pierwszym - nazwę lub firmę,–
w polu drugim - nazwę rejestru, w którym podmiot jest zarejestrowany,–
w polu trzecim - numer w rejestrze; jeżeli podmiot jest zarejestrowany w Krajowym Rejestrze Sądowym, należy wpisać numer KRS,–
w polu czwartym - nazwę sądu prowadzącego rejestr,–
w polu piątym - numer REGON;3)
w rubryce trzeciej - ustanowienie zarządu komisarycznego:a)
w polu pierwszym - okres, na jaki zarząd komisaryczny został ustanowiony,b)
w polu drugim - sposób reprezentacji spółki przez zarząd komisaryczny,c)
w podrubryce pierwszej - dane zarządcy komisarycznego:–
w polu pierwszym - nazwisko, nazwę lub firmę,–
w polu drugim - imiona,–
w polu trzecim - numer PESEL lub numer REGON,–
w polu czwartym - numer KRS;4)
w rubryce czwartej - informacje o postępowaniu upadłościowym:a)
w polu pierwszym - informacje o ogłoszeniu upadłości, co obejmuje: nazwę sądu prowadzącego postępowanie, datę orzeczenia, sygnaturę sprawy,b)
w polu drugim - informacje o zakończeniu postępowania upadłościowego, co obejmuje: sposób zakończenia, datę zakończenia postępowania,c)
w polu trzecim - określenie sposobu prowadzenia postępowania upadłościowego, co obejmuje: informacje o prowadzeniu upadłości z możliwością zawarcia układu lub upadłości obejmującej likwidację majątku dłużnika,d)
w polu czwartym - informacje o uchyleniu układu zawartego w postępowaniu upadłościowym z możliwością zawarcia układu, co obejmuje: nazwę sądu, datę orzeczenia, sygnaturę sprawy,e)
w podrubryce pierwszej - dane syndyka:–
w polu pierwszym - nazwisko, nazwę lub firmę,–
w polu drugim - imiona,–
w polu trzecim - numer PESEL lub numer REGON,–
w polu czwartym - numer KRS,f)
w podrubryce drugiej - dane osoby powołanej w toku postępowania upadłościowego:–
w polu pierwszym - nazwisko, nazwę lub firmę,–
w polu drugim - imiona,–
w polu trzecim - numer PESEL lub numer REGON,–
w polu czwartym - numer KRS,–
w polu piątym - określenie osoby, co obejmuje jedną z następujących funkcji: "zarządca przymusowy", "nadzorca sądowy", "zarządca", "zarządca zagraniczny", "osoba powołana w toku postępowania upadłościowego do reprezentowania upadłego";5)
w rubryce piątej - informacje o postępowaniu układowym prowadzonym na podstawie rozporządzenia Prezydenta Rzeczypospolitej z dnia 24 października 1934 r. - Prawo o postępowaniu układowym:a)
w polu pierwszym - informacje o otwarciu postępowania układowego, co obejmuje: nazwę sądu prowadzącego postępowanie, datę orzeczenia, sygnaturę sprawy,b)
w polu drugim - informacje o zakończeniu postępowania układowego, co obejmuje: sposób zakończenia, datę zakończenia postępowania,c)
w polu trzecim - informacje o uchyleniu układu, co obejmuje: nazwę sądu, datę orzeczenia, sygnaturę sprawy;6)
w rubryce szóstej - informacje o postępowaniu naprawczym:a)
w polu pierwszym - informacje o wszczęciu postępowania naprawczego, co obejmuje: nazwę sądu prowadzącego postępowanie naprawcze, datę wszczęcia postępowania naprawczego, sygnaturę sprawy,b)
w polu drugim - informacje o zakończeniu postępowania naprawczego, co obejmuje: sposób zakończenia, datę zakończenia postępowania,c)
w polu trzecim - informacje o uchyleniu układu, co obejmuje: nazwę sądu, datę orzeczenia, sygnaturę sprawy,d)
w podrubryce pierwszej - dane nadzorcy sądowego:–
w polu pierwszym - nazwisko, nazwę lub firmę,–
w polu drugim - imiona,–
w polu trzecim - numer PESEL lub numer REGON,–
w polu czwartym - numer KRS;7)
w rubryce siódmej - informację o zawieszeniu albo wznowieniu wykonywania działalności gospodarczej:a)
w polu pierwszym - datę rozpoczęcia zawieszenia wykonywania działalności,b)
w polu drugim - datę wznowienia wykonywania działalności.§ 84.
1.
W przypadku gdy w rubryce 1, 2, 3, 4, 5, 6, w podrubryce 1 rubryki 1, w podrubryce 1 lub w podrubryce 2 rubryki 2, w podrubryce 1 rubryki 3 lub w podrubryce 1 i 2 rubryki 4 zachodzi konieczność wpisania więcej niż jednego elementu, dane dotyczące każdego z nich wpisuje się kolejno w odpowiedniej rubryce lub podrubryce.2.
W przypadku gdy w rubryce 7 zachodzi konieczność wpisania kolejnych informacji o zawieszeniu albo wznowieniu wykonywania działalności gospodarczej, informacje te wpisuje się kolejno w odpowiednich polach rubryki 7.§ 85.
Dla spółdzielni podlegającej podziałowi lub połączeniu dane wpisywane w rubryce 2 w polach 1 i 2 wpisuje się na wniosek po zgłoszeniu do sądu rejestrowego uchwały o łączeniu lub podziale. Dane w podrubryce 1 i 2 rubryki 2 wpisuje się na wniosek lub z urzędu, jeżeli spółdzielnia jest z urzędu wykreślana z rejestru, po wpisaniu do rejestru skutków połączenia lub podziału.