Oddział 12 - Oddziały przedsiębiorców zagranicznych działających w Polsce, główne oddziały zagranicznych zakładów ubezpieczeń oraz główne oddziały zagranicznych zakładów reasekuracji - Szczegółowy sposób prowadzenia rejestrów wchodzących w skład Krajowego Rejestru Sądowego oraz szczegółowa treść wpisów w tych rejestrach.

Dziennik Ustaw

Dz.U.2014.835 t.j.

Akt utracił moc
Wersja od: 25 czerwca 2014 r.

Oddział  12

Oddziały przedsiębiorców zagranicznych działających w Polsce, główne oddziały zagranicznych zakładów ubezpieczeń oraz główne oddziały zagranicznych zakładów reasekuracji

§  137. 
W dziale 1 rejestru przedsiębiorców dla oddziału przedsiębiorcy zagranicznego, głównego oddziału zagranicznego zakładu ubezpieczeń oraz głównego oddziału zagranicznego zakładu reasekuracji wpisuje się:
1)
w rubryce pierwszej:
a)
w polu pierwszym - odpowiednio wyrazy "oddział przedsiębiorcy zagranicznego" lub "główny oddział zagranicznego zakładu ubezpieczeń" lub "główny oddział zagranicznego zakładu reasekuracji",
b)
w polu drugim - numer REGON oraz numer NIP; przy wniosku o rejestrację nowego oddziału pole może pozostać niewypełnione,
c)
w polu trzecim - nazwę oddziału,
d)
w polu czwartym - nazwę lub firmę przedsiębiorcy zagranicznego lub zagranicznego zakładu ubezpieczeń lub zagranicznego zakładu reasekuracji wraz z oznaczeniem formy prawnej w języku państwa jego siedziby,
e)
w polu piątym - nazwę rejestru, numer w rejestrze, określenie organu prowadzącego rejestr i przechowującego akta, jeżeli zagraniczny przedsiębiorca, zagraniczny zakład ubezpieczeń lub zagraniczny zakład reasekuracji prowadzi działalność na podstawie wpisu do rejestru,
f)
w polu szóstym - jeżeli przedsiębiorca zagraniczny, zagraniczny zakład ubezpieczeń lub zagraniczny zakład reasekuracji nie podlega prawu jednego z państw członkowskich Unii Europejskiej (UE) lub państw członkowskich Europejskiego Porozumienia o Wolnym Handlu (EFTA) - stron umowy o Europejskim Obszarze Gospodarczym (EOG) - prawo państwa właściwego dla przedsiębiorcy zagranicznego lub zagranicznego zakładu ubezpieczeń,
g)
w polu siódmym - dane o wcześniejszej rejestracji, co obejmuje: nazwę rejestru "RHC", nazwę sądu prowadzącego rejestr, numer w rejestrze,
h)
w polu ósmym - informację, czy przedsiębiorca prowadzi działalność gospodarczą z innymi podmiotami na podstawie umowy spółki cywilnej,
i)
w polu dziewiątym - informację, czy podmiot posiada status organizacji pożytku publicznego;
2)
w rubryce drugiej:
a)
w polu pierwszym - siedzibę oddziału,
b)
w polu drugim - adres oddziału,
c)
w polu trzecim - siedzibę i adres zakładu głównego przedsiębiorcy zagranicznego, zagranicznego zakładu ubezpieczeń lub zagranicznego zakładu reasekuracji,
d)
w polu czwartym - adres poczty elektronicznej,
e)
w polu piątym - adres strony internetowej,
§  138. 
W dziale 2 rejestru przedsiębiorców dla oddziału przedsiębiorcy zagranicznego, głównego oddziału zagranicznego zakładu ubezpieczeń oraz głównego oddziału zagranicznego zakładu reasekuracji wpisuje się:
1)
w rubryce pierwszej - organ uprawniony do reprezentowania podmiotu, a w przypadku gdy w spółkach osobowych nie ma takiego organu - wskazanie wspólników uprawnionych do reprezentowania spółki; dane te podlegają ujawnieniu odnośnie do przedsiębiorców zagranicznych, zagranicznych zakładów ubezpieczeń i zagranicznych zakładów reasekuracji odpowiednio, z uwzględnieniem odmienności struktury ich organów:
a)
w polu pierwszym - nazwę organu, jeżeli istnieje organ reprezentujący,
b)
w polu drugim - sposób reprezentacji zagranicznego przedsiębiorcy lub zagranicznego zakładu ubezpieczeń,
c)
w podrubryce pierwszej - dane osób wchodzących w skład organu i uprawnionych do reprezentacji, a w przypadku gdy w spółkach osobowych nie ma takiego organu - wskazanie wspólników uprawnionych do reprezentowania spółki:
w polu pierwszym - nazwisko, nazwę lub firmę,
w polu drugim - imiona,
w polu piątym - funkcję w organie reprezentującym;
2)
w rubryce drugiej - organ nadzoru lub kontroli, jeżeli taki organ istnieje:
a)
w polu pierwszym - nazwę organu nadzoru,
b)
w podrubryce pierwszej - dane osób wchodzących w skład organu nadzoru i wykonujących nadzór lub kontrolę:
w polu pierwszym - nazwisko, nazwę lub firmę,
w polu drugim - imiona;
3)
w rubryce trzeciej - dane prokurentów i rodzaj prokury:
a)
w polu pierwszym - nazwisko,
b)
w polu drugim - imiona,
c)
w polu trzecim - numer PESEL,
d)
w polu czwartym - rodzaj prokury;
4)
w rubryce czwartej - osoby reprezentujące zagranicznego przedsiębiorcę, zagraniczny zakład ubezpieczeń lub zagraniczny zakład reasekuracji w oddziale:
a)
w polu pierwszym - nazwisko,
b)
w polu drugim - imiona,
c)
w polu trzecim - numer PESEL,
d)
w polu czwartym - funkcję w głównym oddziale zagranicznego zakładu ubezpieczeń lub w głównym oddziale zagranicznego zakładu reasekuracji.
§  139. 
1. 
W przypadku gdy w rubrykach 2, 3, 4 lub w podrubryce 1 rubryki 1 zachodzi konieczność wpisania więcej niż jednego elementu, dane dotyczące każdego z nich wpisuje się kolejno w odpowiedniej rubryce lub podrubryce.
2. 
Jeżeli u przedsiębiorcy zagranicznego, zagranicznego zakładu ubezpieczeń lub zagranicznego zakładu reasekuracji ten sam organ pełni funkcje reprezentacji oraz nadzoru lub kontroli, organ ten podlega wpisaniu jako organ reprezentacji oraz jako organ nadzoru lub kontroli. W takiej sytuacji jako członków organu reprezentacji wpisuje się osoby zajmujące się reprezentacją i zarządzaniem, a jako członków organu nadzoru lub kontroli - osoby zajmujące się nadzorem lub kontrolą.
§  140. 
W dziale 3 rejestru przedsiębiorców dla oddziału przedsiębiorcy zagranicznego, głównego oddziału zagranicznego zakładu ubezpieczeń oraz głównego oddziału zagranicznego zakładu reasekuracji wpisuje się:
1)
w rubryce pierwszej: w polu pierwszym - przedmiot działalności oddziału według Polskiej Klasyfikacji Działalności (PKD), określony rodzajem działalności;
2)
w rubryce drugiej - wzmianki o złożonych dokumentach oddziału:
a)
w polu pierwszym - wzmiankę o złożeniu rocznego sprawozdania finansowego, co obejmuje: okres, za jaki złożono dokument, i datę jego złożenia,
b)
w polu drugim - wzmiankę o złożeniu opinii biegłego rewidenta, co obejmuje: okres, za jaki złożono opinię,
c)
w polu trzecim - wzmiankę o złożeniu uchwały lub postanowienia o zatwierdzeniu sprawozdania finansowego, co obejmuje: okres, za jaki złożono dokument,
d)
w polu czwartym - nie dokonuje się wpisów;
3)
w rubryce trzeciej - nie dokonuje się wpisów;
4)
w rubryce czwartej - przedmiot działalności statutowej organizacji pożytku publicznego:
a)
w polu pierwszym - odpłatna działalność statutowa według Polskiej Klasyfikacji Działalności (PKD), określona rodzajem działalności,
b)
w polu drugim - nieodpłatna działalność statutowa według Polskiej Klasyfikacji Działalności (PKD), określona rodzajem działalności.
§  141. 
1. 
W przypadku gdy w rubryce 1 lub 4 zachodzi konieczność wpisania więcej niż jednego elementu, dane dotyczące każdego z nich wpisuje się kolejno odpowiednio w rubryce 1 lub 4.
2. 
W przypadku gdy w rubryce 2 zachodzi konieczność wpisania informacji o dokumentach za kolejne okresy, informacje o tych faktach wpisuje się kolejno w odpowiednich polach rubryki 2.
§  142. 
W dziale 4 rejestru przedsiębiorców dla oddziału przedsiębiorcy zagranicznego, głównego oddziału zagranicznego zakładu ubezpieczeń oraz głównego oddziału zagranicznego zakładu reasekuracji wpisuje się informacje wskazane w § 26 i § 27, przy czym przedsiębiorcę - spółkę jawną, spółkę komandytową i spółkę partnerską zastępuje oddział przedsiębiorcy zagranicznego, główny oddział zagranicznego zakładu ubezpieczeń i główny oddział zagranicznego zakładu reasekuracji.
§  143. 
W dziale 5 rejestru przedsiębiorców dla oddziału przedsiębiorcy zagranicznego, głównego oddziału zagranicznego zakładu ubezpieczeń oraz głównego oddziału zagranicznego zakładu reasekuracji nie dokonuje się wpisów.
§  144. 
W dziale 6 rejestru przedsiębiorców dla oddziału przedsiębiorcy zagranicznego, głównego oddziału zagranicznego zakładu ubezpieczeń oraz głównego oddziału zagranicznego zakładu reasekuracji wpisuje się:
1)
w rubryce pierwszej - informacje o likwidacji:
a)
w polu pierwszym - informację, czy likwidacja dotyczy przedsiębiorcy zagranicznego, zagranicznego zakładu ubezpieczeń, zagranicznego zakładu reasekuracji czy też oddziału przedsiębiorcy zagranicznego, głównego oddziału zagranicznego zakładu ubezpieczeń lub głównego oddziału zagranicznego zakładu reasekuracji,
b)
w polu drugim - informację o likwidacji zagranicznego przedsiębiorcy, zagranicznego zakładu ubezpieczeń lub zagranicznego zakładu reasekuracji; informacja powinna obejmować przykładowo, z uwzględnieniem odmienności systemu prawnego regulującego działanie zagranicznego przedsiębiorcy, zagranicznego zakładu ubezpieczeń lub zagranicznego zakładu reasekuracji:
w przypadku otwarcia likwidacji orzeczeniem sądu lub innego uprawnionego organu: nazwę sądu lub organu prowadzącego postępowanie, datę orzeczenia, sygnaturę sprawy,
w przypadku otwarcia likwidacji uchwałą: organ podejmujący uchwałę, datę podjęcia uchwały, numer uchwały, a jeżeli uchwała została podjęta w formie aktu notarialnego - datę jego sporządzenia, oznaczenie notariusza i numer repertorium,

albo informację o otwarciu likwidacji oddziału lub głównego oddziału bez likwidacji przedsiębiorcy zagranicznego, zagranicznego zakładu ubezpieczeń lub zagranicznego zakładu reasekuracji:

-
w przypadku otwarcia likwidacji orzeczeniem sądu: nazwę sądu prowadzącego postępowanie, datę orzeczenia, sygnaturę sprawy,
-
w przypadku otwarcia likwidacji uchwałą: organ podejmujący uchwałę, datę podjęcia uchwały, numer uchwały, a jeżeli uchwała została podjęta w formie aktu notarialnego - datę jego sporządzenia, oznaczenie notariusza i numer repertorium,
c)
w polu trzecim - informacje o zakończeniu likwidacji, co obejmuje: datę zakończenia likwidacji oraz informację o sposobie jej zakończenia,
d)
w polu czwartym - sposób reprezentacji przedsiębiorcy zagranicznego, zagranicznego zakładu ubezpieczeń lub zagranicznego zakładu reasekuracji przez likwidatorów albo sposób reprezentacji likwidowanego oddziału lub głównego oddziału bez likwidacji przedsiębiorcy zagranicznego, zagranicznego zakładu ubezpieczeń lub zagranicznego zakładu reasekuracji przez likwidatorów,
e)
w podrubryce pierwszej - dane likwidatorów przedsiębiorcy zagranicznego, zagranicznego zakładu ubezpieczeń lub zagranicznego zakładu reasekuracji, a w przypadku likwidacji oddziału lub głównego oddziału bez likwidacji przedsiębiorcy zagranicznego, zagranicznego zakładu ubezpieczeń lub zagranicznego zakładu reasekuracji - dane likwidatorów oddziału:
w polu pierwszym - nazwisko, nazwę lub firmę,
w polu drugim - imiona,
w polu trzecim - numer PESEL lub numer REGON,
w polu czwartym - numer KRS;
2)
w rubryce drugiej - dla oddziału przedsiębiorcy zagranicznego, głównego oddziału zagranicznego zakładu ubezpieczeń lub głównego oddziału zagranicznego zakładu reasekuracji, w przypadku gdy przedsiębiorca zagraniczny, zagraniczny zakład ubezpieczeń lub zagraniczny zakład reasekuracji jest spółką z ograniczoną odpowiedzialnością, spółką akcyjną lub spółką komandytowo-akcyjną wpisuje się informacje o rozwiązaniu lub unieważnieniu spółki:
a)
w polu pierwszym - określenie okoliczności, o których mowa w art. 44 ust. 1 pkt 3 ustawy, co obejmuje: rozwiązanie lub unieważnienie spółki,
b)
w polu drugim - informacje o rozwiązaniu lub unieważnieniu spółki;
3)
w rubryce trzeciej - dla głównego oddziału zagranicznego zakładu ubezpieczeń lub głównego oddziału zagranicznego zakładu reasekuracji: ustanowienie zarządu komisarycznego:
a)
w polu pierwszym - okres, na jaki zarząd komisaryczny został ustanowiony,
b)
w polu drugim - sposób reprezentacji spółki przez zarząd komisaryczny,
c)
w podrubryce pierwszej - dane zarządcy komisarycznego:
w polu pierwszym - nazwisko, nazwę lub firmę,
w polu drugim - imiona,
w polu trzecim - numer PESEL lub numer REGON,
w polu czwartym - numer KRS;
4)
w rubryce czwartej - informacje o połączeniu, przekształceniu lub podziale zagranicznego przedsiębiorcy, zagranicznego zakładu ubezpieczeń lub zagranicznego zakładu reasekuracji: w polu pierwszym - informacje o połączeniu, przekształceniu lub podziale zagranicznego przedsiębiorcy, zakładu ubezpieczeń lub zakładu reasekuracji wraz ze wskazaniem sposobu połączenia, podmiotów powstałych w wyniku połączenia, podziału lub przekształcenia, podmiotów przejmujących, podmiotów przejmowanych;
5)
w rubryce piątej - informacje o postępowaniu upadłościowym:
a)
w polu pierwszym - wzmiankę o ogłoszeniu upadłości zagranicznego przedsiębiorcy, zagranicznego zakładu ubezpieczeń lub zagranicznego zakładu reasekuracji wraz ze wskazaniem daty ogłoszenia upadłości oraz osoby syndyka i przedstawiciela upadłego, jeżeli zostali powołani,
b)
w polu drugim - wzmiankę o zakończeniu postępowania upadłościowego zagranicznego przedsiębiorcy, zagranicznego zakładu ubezpieczeń lub zagranicznego zakładu reasekuracji,
c)
w polu trzecim - określenie sposobu prowadzenia postępowania upadłościowego, co obejmuje: informacje o prowadzeniu upadłości z możliwością zawarcia układu lub upadłości obejmującej likwidację majątku dłużnika,
d)
w polu czwartym - informacje o uchyleniu układu zawartego w postępowaniu upadłościowym z możliwością zawarcia układu, co obejmuje: nazwę sądu, datę orzeczenia, sygnaturę sprawy,
e)
w podrubryce pierwszej - dane syndyka:
w polu pierwszym - nazwisko, nazwę lub firmę,
w polu drugim - imiona,
w polu trzecim - numer PESEL lub numer REGON,
w polu czwartym - numer KRS,
f)
w podrubryce drugiej - dane osoby powołanej w toku postępowania upadłościowego:
w polu pierwszym - nazwisko, nazwę lub firmę,
w polu drugim - imiona,
w polu trzecim - numer PESEL lub numer REGON,
w polu czwartym - numer KRS,
w polu piątym - określenie osoby, co obejmuje jedną z następujących funkcji: "zarządca przymusowy", "nadzorca sądowy", "zarządca", "zarządca zagraniczny", "osoba powołana w toku postępowania upadłościowego do reprezentowania upadłego";
6)
w rubryce szóstej - informacje o postępowaniu układowym prowadzonym na podstawie rozporządzenia Prezydenta Rzeczypospolitej z dnia 24 października 1934 r. - Prawo o postępowaniu układowym:
a)
w polu pierwszym - informacje o otwarciu postępowania układowego, co obejmuje: nazwę sądu prowadzącego postępowanie, datę orzeczenia, sygnaturę sprawy,
b)
w polu drugim - informacje o zakończeniu postępowania układowego, co obejmuje: sposób zakończenia, datę zakończenia postępowania,
c)
w polu trzecim - informacje o uchyleniu układu, co obejmuje: nazwę sądu, datę orzeczenia, sygnaturę sprawy;
7)
w rubryce siódmej - informację o zawieszeniu albo wznowieniu wykonywania działalności gospodarczej przez oddział przedsiębiorcy zagranicznego, główny oddział zagranicznego zakładu ubezpieczeń lub główny oddział zagranicznego zakładu reasekuracji:
a)
w polu pierwszym - datę rozpoczęcia zawieszenia wykonywania działalności,
b)
w polu drugim - datę wznowienia wykonywania działalności.
§  145. 
1. 
W rubryce 5 w polach 3 i 4 oraz w podrubryce 1 wpisuje się odpowiednio informacje o wtórnym postępowaniu upadłościowym i syndyku ustanowionym w takim postępowaniu.
2. 
W podrubryce 2 rubryki 5 wpisuje się dane osób powołanych we wtórnym postępowaniu upadłościowym lub dane zarządcy zagranicznego ustanowionego w postępowaniu o uznanie zagranicznego postępowania upadłościowego.
3. 
W przypadku gdy w rubryce 7 zachodzi konieczność wpisania kolejnych informacji o zawieszeniu albo wznowieniu wykonywania działalności gospodarczej, informacje te wpisuje się kolejno w odpowiednich polach rubryki 7.
§  146. 
W rubryce 6 ujawnia się także informacje o postępowaniu układowym lub innym podobnym postępowaniu, któremu podlega zagraniczny przedsiębiorca, zagraniczny zakład ubezpieczeń lub zagraniczny zakład reasekuracji, przy uwzględnieniu odrębności tych postępowań.
§  147. 
W przypadkach gdy w rubrykach 1, 3, 4, 5, 6, podrubryce 1 rubryki 1, podrubryce 1 rubryki 3 lub podrubrykach 1 i 2 rubryki 5 zachodzi konieczność wpisania więcej niż jednego elementu, dane dotyczące każdego z nich wpisuje się kolejno w odpowiedniej rubryce lub podrubryce.