Oddział 10 - Towarzystwa ubezpieczeń wzajemnych i towarzystwa reasekuracji wzajemnej - Szczegółowy sposób prowadzenia rejestrów wchodzących w skład Krajowego Rejestru Sądowego oraz szczegółowa treść wpisów w tych rejestrach.

Dziennik Ustaw

Dz.U.2014.835 t.j.

Akt utracił moc
Wersja od: 25 czerwca 2014 r.

Oddział  10

Towarzystwa ubezpieczeń wzajemnych i towarzystwa reasekuracji wzajemnej

§  118. 
W dziale 1 rejestru przedsiębiorców dla towarzystw ubezpieczeń wzajemnych i towarzystw reasekuracji wzajemnej wpisuje się:
1)
w rubryce pierwszej:
a)
w polu pierwszym - oznaczenie formy prawnej podmiotu: wyrazy "towarzystwo ubezpieczeń wzajemnych" lub "towarzystwo reasekuracji wzajemnej",
b)
w polu drugim - numer REGON oraz numer NIP; przy wniosku o rejestrację nowego towarzystwa pole może pozostać niewypełnione,
c)
w polu trzecim - nazwę towarzystwa,
d)
w polu czwartym - dane o wcześniejszej rejestracji, co obejmuje: nazwę rejestru - "Rejestr Towarzystw Ubezpieczeń Wzajemnych", nazwę sądu prowadzącego rejestr, numer w rejestrze,
e)
w polu piątym - informację, czy przedsiębiorca prowadzi działalność gospodarczą z innymi podmiotami na podstawie umowy spółki cywilnej,
f)
w polu szóstym - informację, czy podmiot posiada status organizacji pożytku publicznego;
2)
w rubryce drugiej:
a)
w polu pierwszym - siedzibę towarzystwa,
b)
w polu drugim - adres towarzystwa,
c)
w polu trzecim - adres poczty elektronicznej,
d)
w polu czwartym - adres strony internetowej;
3)
w rubryce trzeciej - dane posiadanych przez towarzystwo oddziałów:
a)
w polu pierwszym - nazwę oddziału,
b)
w polu drugim - siedzibę oddziału,
c)
w polu trzecim - adres oddziału;
4)
w rubryce czwartej - informacje o statucie: w polu pierwszym - informacje o sporządzeniu lub zmianie statutu, co obejmuje: datę sporządzenia lub zmiany statutu, a jeżeli statut został sporządzony w formie aktu notarialnego - datę sporządzenia aktu notarialnego, oznaczenie notariusza i numer repertorium, w przypadku zaś zmiany statutu - także oznaczenie zmienionych paragrafów, a w wypadku ustalenia nowego tekstu statutu - zaznaczenie tej okoliczności;
5)
w rubryce piątej: w polu pierwszym - okres, na jaki zostało utworzone towarzystwo; jeżeli zostało utworzone na czas nieoznaczony, wpisuje się wyrazy "na czas nieoznaczony";
6)
w rubryce szóstej - dane o sposobie powstania towarzystwa, jeżeli powstało przez połączenie innych podmiotów:
a)
w polu pierwszym - określenie okoliczności, o których mowa w art. 38 pkt 1 lit. f ustawy - połączenie,
b)
w polu drugim - opis sposobu powstania podmiotu w wyniku połączenia,
c)
w polu trzecim - numer i datę decyzji Prezesa Urzędu Ochrony Konkurencji i Konsumentów o zgodzie na dokonanie koncentracji,
d)
w podrubryce pierwszej - dane podmiotów, z których powstało towarzystwo w wyniku połączenia:
w polu pierwszym - nazwę,
w polu drugim - nazwę rejestru, w którym podmiot był zarejestrowany,
w polu trzecim - numer w rejestrze; jeżeli podmiot jest zarejestrowany w Krajowym Rejestrze Sądowym, należy wpisać numer KRS,
w polu czwartym - nazwę sądu prowadzącego rejestr,
w polu piątym - numer REGON;
7)
w rubryce siódmej:
a)
w polu pierwszym - oznaczenie terytorialnego zasięgu działalności towarzystwa,
b)
w polu drugim - oznaczenie działu ubezpieczeń objętego działalnością towarzystwa,
c)
w polu trzecim - datę uznania towarzystwa za małe towarzystwo ubezpieczeń wzajemnych,
d)
w polu czwartym - wzmiankę o częściowym ograniczeniu zezwolenia na prowadzenie towarzystwa,
e)
w polu piątym - datę cofnięcia zezwolenia na prowadzenie towarzystwa;
8)
w rubryce ósmej:
a)
w polu pierwszym - wysokość kapitału zakładowego towarzystwa,
b)
w polu drugim - wysokość kapitału zapasowego towarzystwa.
§  119. 
W przypadku gdy w rubrykach 3 i 4 lub w podrubryce 1 rubryki 6 zachodzi konieczność wpisania więcej niż jednego elementu, dane dotyczące każdego z nich wpisuje się kolejno w odpowiedniej rubryce lub podrubryce.
§  120. 
W dziale 2 rejestru przedsiębiorców dla towarzystwa ubezpieczeń wzajemnych i towarzystwa reasekuracji wzajemnej wpisuje się:
1)
w rubryce pierwszej - organ uprawniony do reprezentacji towarzystwa:
a)
w polu pierwszym - nazwę organu uprawnionego do reprezentowania towarzystwa,
b)
w polu drugim - sposób reprezentacji,
c)
w podrubryce pierwszej - dane osób wchodzących w skład organu uprawnionego do reprezentowania towarzystwa:
w polu pierwszym - nazwisko, nazwę lub firmę,
w polu drugim - imiona,
w polu trzecim - numer PESEL lub numer REGON,
w polu czwartym - numer KRS,
w polu piątym - funkcję w organie reprezentującym,
w polu szóstym - informację, czy osoba wchodząca w skład zarządu została zawieszona w czynnościach,
w polu siódmym - datę, do jakiej została zawieszona;
2)
w rubryce drugiej - organ nadzoru:
a)
w polu pierwszym - nazwę organu nadzoru towarzystwa,
b)
w podrubryce pierwszej - dane osób wchodzących w skład organu nadzoru:
w polu pierwszym - nazwisko,
w polu drugim - imiona,
w polu trzecim - numer PESEL;
3)
w rubryce trzeciej - dane prokurentów i rodzaj prokury:
a)
w polu pierwszym - nazwisko,
b)
w polu drugim - imiona,
c)
w polu trzecim - numer PESEL,
d)
w polu czwartym - rodzaj prokury.
§  121. 
W przypadku gdy w podrubryce 1 rubryki 1 lub 2 oraz w rubryce 3 zachodzi konieczność wpisania więcej niż jednego elementu, dane dotyczące każdego z nich wpisuje się kolejno w odpowiedniej podrubryce lub rubryce.
§  122. 
W dziale 3 rejestru przedsiębiorców dla towarzystwa ubezpieczeń wzajemnych i towarzystwa reasekuracji wzajemnej wpisuje się informacje wskazane w § 79 i § 80, przy czym spółdzielnię zastępuje towarzystwo ubezpieczeń wzajemnych i towarzystwo reasekuracji wzajemnej.
§  123. 
W dziale 4 rejestru przedsiębiorców dla towarzystwa ubezpieczeń wzajemnych i towarzystwa reasekuracji wzajemnej wpisuje się informacje wskazane w § 26 i § 27, przy czym przedsiębiorcę - spółkę jawną, spółkę komandytową i spółkę partnerską zastępuje towarzystwo ubezpieczeń wzajemnych i towarzystwo reasekuracji wzajemnej.
§  124. 
W dziale 5 rejestru przedsiębiorców dla towarzystwa ubezpieczeń wzajemnych i towarzystwa reasekuracji wzajemnej wpisuje się informacje wskazane w § 57 i § 58, przy czym spółkę z o.o. oraz spółkę akcyjną zastępują towarzystwo ubezpieczeń wzajemnych i towarzystwo reasekuracji wzajemnej.
§  125. 
W dziale 6 rejestru przedsiębiorców dla towarzystwa ubezpieczeń wzajemnych i towarzystwa reasekuracji wzajemnej wpisuje się:
1)
w rubryce pierwszej - informacje o likwidacji:
a)
w polu pierwszym - informacje o otwarciu likwidacji:
w przypadku otwarcia likwidacji orzeczeniem sądu - nazwę sądu prowadzącego postępowanie, datę orzeczenia, sygnaturę sprawy,
w przypadku otwarcia likwidacji uchwałą - organ podejmujący uchwałę, datę podjęcia uchwały, numer uchwały, a jeżeli uchwała została podjęta w formie aktu notarialnego, datę jego sporządzenia, oznaczenie notariusza i numer repertorium,
b)
w polu drugim - informacje o zakończeniu likwidacji, co obejmuje: datę zakończenia likwidacji oraz informację o sposobie jej zakończenia,
c)
w polu trzecim - sposób reprezentacji towarzystwa przez likwidatorów,
d)
w podrubryce pierwszej - dane likwidatorów:
w polu pierwszym - nazwisko,
w polu drugim - imiona,
w polu trzecim - numer PESEL;
2)
w rubryce drugiej - ustanowienie zarządu komisarycznego:
a)
w polu pierwszym - okres, na jaki zarząd komisaryczny został ustanowiony,
b)
w polu drugim - sposób reprezentacji towarzystwa przez zarządcę komisarycznego,
c)
w podrubryce pierwszej - dane zarządcy komisarycznego:
w polu pierwszym - nazwisko, nazwę lub firmę,
w polu drugim - imiona,
w polu trzecim - numer PESEL lub numer REGON,
w polu czwartym - numer KRS;
3)
w rubryce trzeciej - informacje o połączeniu towarzystwa z innymi podmiotami:
a)
w polu pierwszym - określenie okoliczności, o których mowa w art. 44 ust. 1 pkt 4 ustawy - połączenie z innymi podmiotami,
b)
w polu drugim - opis sposobu połączenia,
c)
w podrubryce pierwszej - dane podmiotów powstałych w wyniku połączenia lub przejmujących towarzystwo:
w polu pierwszym - nazwę,
w polu drugim - nazwę rejestru, w którym podmiot jest zarejestrowany,
w polu trzecim - numer w rejestrze; jeżeli podmiot jest zarejestrowany w Krajowym Rejestrze Sądowym, należy wpisać numer KRS,
w polu czwartym - nazwę sądu prowadzącego rejestr,
w polu piątym - numer REGON,
d)
w podrubryce drugiej - dane podmiotów przejmowanych w wyniku połączenia; wpisu dokonuje się dla towarzystwa przejmującego; wpisu nie dokonuje się dla towarzystw powstałych w wyniku połączenia:
w polu pierwszym - nazwę lub firmę,
w polu drugim - nazwę rejestru, w którym podmiot jest zarejestrowany,
w polu trzecim - numer w rejestrze; jeżeli podmiot jest zarejestrowany w Krajowym Rejestrze Sądowym, należy wpisać numer KRS,
w polu czwartym - nazwę sądu prowadzącego rejestr,
w polu piątym - numer REGON;
4)
w rubryce czwartej - informacje o postępowaniu upadłościowym:
a)
w polu pierwszym - informacje o ogłoszeniu upadłości, co obejmuje: nazwę sądu prowadzącego postępowanie, datę orzeczenia, sygnaturę sprawy,
b)
w polu drugim - informacje o zakończeniu postępowania upadłościowego, co obejmuje: sposób zakończenia, datę zakończenia postępowania,
c)
w polu trzecim - określenie sposobu prowadzenia postępowania upadłościowego, co obejmuje: informacje o prowadzeniu upadłości z możliwością zawarcia układu lub upadłości obejmującej likwidację majątku dłużnika,
d)
w polu czwartym - informacje o uchyleniu układu zawartego w postępowaniu upadłościowym z możliwością zawarcia układu, co obejmuje: nazwę sądu, datę orzeczenia, sygnaturę sprawy,
e)
w podrubryce pierwszej - dane syndyka:
w polu pierwszym - nazwisko, nazwę lub firmę,
w polu drugim - imiona,
w polu trzecim - numer PESEL lub numer REGON,
w polu czwartym - numer KRS,
f)
w podrubryce drugiej - dane osoby powołanej w toku postępowania upadłościowego:
w polu pierwszym - nazwisko, nazwę lub firmę,
w polu drugim - imiona,
w polu trzecim - numer PESEL lub numer REGON,
w polu czwartym - numer KRS,
w polu piątym - określenie osoby, co obejmuje jedną z następujących funkcji: "zarządca przymusowy", "nadzorca sądowy", "zarządca", "zarządca zagraniczny", "osoba powołana w toku postępowania upadłościowego do reprezentowania upadłego";
5)
w rubryce piątej - informacje o postępowaniu układowym prowadzonym na podstawie rozporządzenia Prezydenta Rzeczypospolitej z dnia 24 października 1934 r. - Prawo o postępowaniu układowym:
a)
w polu pierwszym - informacje o otwarciu postępowania układowego, co obejmuje: nazwę sądu prowadzącego postępowanie, datę orzeczenia, sygnaturę sprawy,
b)
w polu drugim - informacje o zakończeniu postępowania układowego, co obejmuje: sposób zakończenia, datę zakończenia postępowania,
c)
w polu trzecim - informacje o uchyleniu układu, co obejmuje: nazwę sądu, datę orzeczenia, sygnaturę sprawy;
6)
w rubryce szóstej - informacje o postępowaniu naprawczym:
a)
w polu pierwszym - informacje o wszczęciu postępowania naprawczego, co obejmuje: nazwę sądu prowadzącego postępowanie naprawcze, datę wszczęcia postępowania naprawczego, sygnaturę sprawy,
b)
w polu drugim - informacje o zakończeniu postępowania naprawczego, co obejmuje: sposób zakończenia, datę zakończenia postępowania,
c)
w polu trzecim - informacje o uchyleniu układu, co obejmuje: nazwę sądu, datę orzeczenia, sygnaturę sprawy,
d)
w podrubryce pierwszej - dane nadzorcy sądowego:
w polu pierwszym - nazwisko, nazwę lub firmę,
w polu drugim - imiona,
w polu trzecim - numer PESEL lub numer REGON,
w polu czwartym - numer KRS;
7)
w rubryce siódmej - informację o zawieszeniu albo wznowieniu wykonywania działalności gospodarczej:
a)
w polu pierwszym - datę rozpoczęcia zawieszenia wykonywania działalności,
b)
w polu drugim - datę wznowienia wykonywania działalności.
§  126. 
1. 
W przypadku gdy w rubrykach 1, 2, 3, 4, 5, 6, w podrubryce 1 rubryki 1, w podrubryce 1 rubryki 2, w podrubryce 1 lub 2 rubryki 3 lub w podrubrykach 1 i 2 rubryki 4 zachodzi konieczność wpisania więcej niż jednego elementu, dane dotyczące każdego z nich wpisuje się kolejno w odpowiedniej rubryce lub podrubryce.
2. 
W przypadku gdy w rubryce 7 zachodzi konieczność wpisania kolejnych informacji o zawieszeniu albo wznowieniu wykonywania działalności gospodarczej, informacje te wpisuje się kolejno w odpowiednich polach rubryki 7.