Oddział 10 - Towarzystwa ubezpieczeń wzajemnych i towarzystwa reasekuracji wzajemnej - Szczegółowy sposób prowadzenia rejestrów wchodzących w skład Krajowego Rejestru Sądowego oraz szczegółowa treść wpisów w tych rejestrach.
Dziennik Ustaw
Dz.U.2014.835 t.j.
Akt utracił moc Wersja od: 25 czerwca 2014 r.
Oddział 10
Towarzystwa ubezpieczeń wzajemnych i towarzystwa reasekuracji wzajemnej
Towarzystwa ubezpieczeń wzajemnych i towarzystwa reasekuracji wzajemnej
§ 118.
W dziale 1 rejestru przedsiębiorców dla towarzystw ubezpieczeń wzajemnych i towarzystw reasekuracji wzajemnej wpisuje się:1)
w rubryce pierwszej:a)
w polu pierwszym - oznaczenie formy prawnej podmiotu: wyrazy "towarzystwo ubezpieczeń wzajemnych" lub "towarzystwo reasekuracji wzajemnej",b)
w polu drugim - numer REGON oraz numer NIP; przy wniosku o rejestrację nowego towarzystwa pole może pozostać niewypełnione,c)
w polu trzecim - nazwę towarzystwa,d)
w polu czwartym - dane o wcześniejszej rejestracji, co obejmuje: nazwę rejestru - "Rejestr Towarzystw Ubezpieczeń Wzajemnych", nazwę sądu prowadzącego rejestr, numer w rejestrze,e)
w polu piątym - informację, czy przedsiębiorca prowadzi działalność gospodarczą z innymi podmiotami na podstawie umowy spółki cywilnej,f)
w polu szóstym - informację, czy podmiot posiada status organizacji pożytku publicznego;2)
w rubryce drugiej:a)
w polu pierwszym - siedzibę towarzystwa,b)
w polu drugim - adres towarzystwa,c)
w polu trzecim - adres poczty elektronicznej,d)
w polu czwartym - adres strony internetowej;3)
w rubryce trzeciej - dane posiadanych przez towarzystwo oddziałów:a)
w polu pierwszym - nazwę oddziału,b)
w polu drugim - siedzibę oddziału,c)
w polu trzecim - adres oddziału;4)
w rubryce czwartej - informacje o statucie: w polu pierwszym - informacje o sporządzeniu lub zmianie statutu, co obejmuje: datę sporządzenia lub zmiany statutu, a jeżeli statut został sporządzony w formie aktu notarialnego - datę sporządzenia aktu notarialnego, oznaczenie notariusza i numer repertorium, w przypadku zaś zmiany statutu - także oznaczenie zmienionych paragrafów, a w wypadku ustalenia nowego tekstu statutu - zaznaczenie tej okoliczności;5)
w rubryce piątej: w polu pierwszym - okres, na jaki zostało utworzone towarzystwo; jeżeli zostało utworzone na czas nieoznaczony, wpisuje się wyrazy "na czas nieoznaczony";6)
w rubryce szóstej - dane o sposobie powstania towarzystwa, jeżeli powstało przez połączenie innych podmiotów:a)
w polu pierwszym - określenie okoliczności, o których mowa w art. 38 pkt 1 lit. f ustawy - połączenie,b)
w polu drugim - opis sposobu powstania podmiotu w wyniku połączenia,c)
w polu trzecim - numer i datę decyzji Prezesa Urzędu Ochrony Konkurencji i Konsumentów o zgodzie na dokonanie koncentracji,d)
w podrubryce pierwszej - dane podmiotów, z których powstało towarzystwo w wyniku połączenia:–
w polu pierwszym - nazwę,–
w polu drugim - nazwę rejestru, w którym podmiot był zarejestrowany,–
w polu trzecim - numer w rejestrze; jeżeli podmiot jest zarejestrowany w Krajowym Rejestrze Sądowym, należy wpisać numer KRS,–
w polu czwartym - nazwę sądu prowadzącego rejestr,–
w polu piątym - numer REGON;7)
w rubryce siódmej:a)
w polu pierwszym - oznaczenie terytorialnego zasięgu działalności towarzystwa,b)
w polu drugim - oznaczenie działu ubezpieczeń objętego działalnością towarzystwa,c)
w polu trzecim - datę uznania towarzystwa za małe towarzystwo ubezpieczeń wzajemnych,d)
w polu czwartym - wzmiankę o częściowym ograniczeniu zezwolenia na prowadzenie towarzystwa,e)
w polu piątym - datę cofnięcia zezwolenia na prowadzenie towarzystwa;8)
w rubryce ósmej:a)
w polu pierwszym - wysokość kapitału zakładowego towarzystwa,b)
w polu drugim - wysokość kapitału zapasowego towarzystwa.§ 119.
W przypadku gdy w rubrykach 3 i 4 lub w podrubryce 1 rubryki 6 zachodzi konieczność wpisania więcej niż jednego elementu, dane dotyczące każdego z nich wpisuje się kolejno w odpowiedniej rubryce lub podrubryce.§ 120.
W dziale 2 rejestru przedsiębiorców dla towarzystwa ubezpieczeń wzajemnych i towarzystwa reasekuracji wzajemnej wpisuje się:1)
w rubryce pierwszej - organ uprawniony do reprezentacji towarzystwa:a)
w polu pierwszym - nazwę organu uprawnionego do reprezentowania towarzystwa,b)
w polu drugim - sposób reprezentacji,c)
w podrubryce pierwszej - dane osób wchodzących w skład organu uprawnionego do reprezentowania towarzystwa:–
w polu pierwszym - nazwisko, nazwę lub firmę,–
w polu drugim - imiona,–
w polu trzecim - numer PESEL lub numer REGON,–
w polu czwartym - numer KRS,–
w polu piątym - funkcję w organie reprezentującym,–
w polu szóstym - informację, czy osoba wchodząca w skład zarządu została zawieszona w czynnościach,–
w polu siódmym - datę, do jakiej została zawieszona;2)
w rubryce drugiej - organ nadzoru:a)
w polu pierwszym - nazwę organu nadzoru towarzystwa,b)
w podrubryce pierwszej - dane osób wchodzących w skład organu nadzoru:–
w polu pierwszym - nazwisko,–
w polu drugim - imiona,–
w polu trzecim - numer PESEL;3)
w rubryce trzeciej - dane prokurentów i rodzaj prokury:a)
w polu pierwszym - nazwisko,b)
w polu drugim - imiona,c)
w polu trzecim - numer PESEL,d)
w polu czwartym - rodzaj prokury.§ 121.
W przypadku gdy w podrubryce 1 rubryki 1 lub 2 oraz w rubryce 3 zachodzi konieczność wpisania więcej niż jednego elementu, dane dotyczące każdego z nich wpisuje się kolejno w odpowiedniej podrubryce lub rubryce.§ 122.
W dziale 3 rejestru przedsiębiorców dla towarzystwa ubezpieczeń wzajemnych i towarzystwa reasekuracji wzajemnej wpisuje się informacje wskazane w § 79 i § 80, przy czym spółdzielnię zastępuje towarzystwo ubezpieczeń wzajemnych i towarzystwo reasekuracji wzajemnej.§ 123.
W dziale 4 rejestru przedsiębiorców dla towarzystwa ubezpieczeń wzajemnych i towarzystwa reasekuracji wzajemnej wpisuje się informacje wskazane w § 26 i § 27, przy czym przedsiębiorcę - spółkę jawną, spółkę komandytową i spółkę partnerską zastępuje towarzystwo ubezpieczeń wzajemnych i towarzystwo reasekuracji wzajemnej.§ 124.
W dziale 5 rejestru przedsiębiorców dla towarzystwa ubezpieczeń wzajemnych i towarzystwa reasekuracji wzajemnej wpisuje się informacje wskazane w § 57 i § 58, przy czym spółkę z o.o. oraz spółkę akcyjną zastępują towarzystwo ubezpieczeń wzajemnych i towarzystwo reasekuracji wzajemnej.§ 125.
W dziale 6 rejestru przedsiębiorców dla towarzystwa ubezpieczeń wzajemnych i towarzystwa reasekuracji wzajemnej wpisuje się:1)
w rubryce pierwszej - informacje o likwidacji:a)
w polu pierwszym - informacje o otwarciu likwidacji:–
w przypadku otwarcia likwidacji orzeczeniem sądu - nazwę sądu prowadzącego postępowanie, datę orzeczenia, sygnaturę sprawy,–
w przypadku otwarcia likwidacji uchwałą - organ podejmujący uchwałę, datę podjęcia uchwały, numer uchwały, a jeżeli uchwała została podjęta w formie aktu notarialnego, datę jego sporządzenia, oznaczenie notariusza i numer repertorium,b)
w polu drugim - informacje o zakończeniu likwidacji, co obejmuje: datę zakończenia likwidacji oraz informację o sposobie jej zakończenia,c)
w polu trzecim - sposób reprezentacji towarzystwa przez likwidatorów,d)
w podrubryce pierwszej - dane likwidatorów:–
w polu pierwszym - nazwisko,–
w polu drugim - imiona,–
w polu trzecim - numer PESEL;2)
w rubryce drugiej - ustanowienie zarządu komisarycznego:a)
w polu pierwszym - okres, na jaki zarząd komisaryczny został ustanowiony,b)
w polu drugim - sposób reprezentacji towarzystwa przez zarządcę komisarycznego,c)
w podrubryce pierwszej - dane zarządcy komisarycznego:–
w polu pierwszym - nazwisko, nazwę lub firmę,–
w polu drugim - imiona,–
w polu trzecim - numer PESEL lub numer REGON,–
w polu czwartym - numer KRS;3)
w rubryce trzeciej - informacje o połączeniu towarzystwa z innymi podmiotami:a)
w polu pierwszym - określenie okoliczności, o których mowa w art. 44 ust. 1 pkt 4 ustawy - połączenie z innymi podmiotami,b)
w polu drugim - opis sposobu połączenia,c)
w podrubryce pierwszej - dane podmiotów powstałych w wyniku połączenia lub przejmujących towarzystwo:–
w polu pierwszym - nazwę,–
w polu drugim - nazwę rejestru, w którym podmiot jest zarejestrowany,–
w polu trzecim - numer w rejestrze; jeżeli podmiot jest zarejestrowany w Krajowym Rejestrze Sądowym, należy wpisać numer KRS,–
w polu czwartym - nazwę sądu prowadzącego rejestr,–
w polu piątym - numer REGON,d)
w podrubryce drugiej - dane podmiotów przejmowanych w wyniku połączenia; wpisu dokonuje się dla towarzystwa przejmującego; wpisu nie dokonuje się dla towarzystw powstałych w wyniku połączenia:–
w polu pierwszym - nazwę lub firmę,–
w polu drugim - nazwę rejestru, w którym podmiot jest zarejestrowany,–
w polu trzecim - numer w rejestrze; jeżeli podmiot jest zarejestrowany w Krajowym Rejestrze Sądowym, należy wpisać numer KRS,–
w polu czwartym - nazwę sądu prowadzącego rejestr,–
w polu piątym - numer REGON;4)
w rubryce czwartej - informacje o postępowaniu upadłościowym:a)
w polu pierwszym - informacje o ogłoszeniu upadłości, co obejmuje: nazwę sądu prowadzącego postępowanie, datę orzeczenia, sygnaturę sprawy,b)
w polu drugim - informacje o zakończeniu postępowania upadłościowego, co obejmuje: sposób zakończenia, datę zakończenia postępowania,c)
w polu trzecim - określenie sposobu prowadzenia postępowania upadłościowego, co obejmuje: informacje o prowadzeniu upadłości z możliwością zawarcia układu lub upadłości obejmującej likwidację majątku dłużnika,d)
w polu czwartym - informacje o uchyleniu układu zawartego w postępowaniu upadłościowym z możliwością zawarcia układu, co obejmuje: nazwę sądu, datę orzeczenia, sygnaturę sprawy,e)
w podrubryce pierwszej - dane syndyka:–
w polu pierwszym - nazwisko, nazwę lub firmę,–
w polu drugim - imiona,–
w polu trzecim - numer PESEL lub numer REGON,–
w polu czwartym - numer KRS,f)
w podrubryce drugiej - dane osoby powołanej w toku postępowania upadłościowego:–
w polu pierwszym - nazwisko, nazwę lub firmę,–
w polu drugim - imiona,–
w polu trzecim - numer PESEL lub numer REGON,–
w polu czwartym - numer KRS,–
w polu piątym - określenie osoby, co obejmuje jedną z następujących funkcji: "zarządca przymusowy", "nadzorca sądowy", "zarządca", "zarządca zagraniczny", "osoba powołana w toku postępowania upadłościowego do reprezentowania upadłego";5)
w rubryce piątej - informacje o postępowaniu układowym prowadzonym na podstawie rozporządzenia Prezydenta Rzeczypospolitej z dnia 24 października 1934 r. - Prawo o postępowaniu układowym:a)
w polu pierwszym - informacje o otwarciu postępowania układowego, co obejmuje: nazwę sądu prowadzącego postępowanie, datę orzeczenia, sygnaturę sprawy,b)
w polu drugim - informacje o zakończeniu postępowania układowego, co obejmuje: sposób zakończenia, datę zakończenia postępowania,c)
w polu trzecim - informacje o uchyleniu układu, co obejmuje: nazwę sądu, datę orzeczenia, sygnaturę sprawy;6)
w rubryce szóstej - informacje o postępowaniu naprawczym:a)
w polu pierwszym - informacje o wszczęciu postępowania naprawczego, co obejmuje: nazwę sądu prowadzącego postępowanie naprawcze, datę wszczęcia postępowania naprawczego, sygnaturę sprawy,b)
w polu drugim - informacje o zakończeniu postępowania naprawczego, co obejmuje: sposób zakończenia, datę zakończenia postępowania,c)
w polu trzecim - informacje o uchyleniu układu, co obejmuje: nazwę sądu, datę orzeczenia, sygnaturę sprawy,d)
w podrubryce pierwszej - dane nadzorcy sądowego:–
w polu pierwszym - nazwisko, nazwę lub firmę,–
w polu drugim - imiona,–
w polu trzecim - numer PESEL lub numer REGON,–
w polu czwartym - numer KRS;7)
w rubryce siódmej - informację o zawieszeniu albo wznowieniu wykonywania działalności gospodarczej:a)
w polu pierwszym - datę rozpoczęcia zawieszenia wykonywania działalności,b)
w polu drugim - datę wznowienia wykonywania działalności.§ 126.
1.
W przypadku gdy w rubrykach 1, 2, 3, 4, 5, 6, w podrubryce 1 rubryki 1, w podrubryce 1 rubryki 2, w podrubryce 1 lub 2 rubryki 3 lub w podrubrykach 1 i 2 rubryki 4 zachodzi konieczność wpisania więcej niż jednego elementu, dane dotyczące każdego z nich wpisuje się kolejno w odpowiedniej rubryce lub podrubryce.2.
W przypadku gdy w rubryce 7 zachodzi konieczność wpisania kolejnych informacji o zawieszeniu albo wznowieniu wykonywania działalności gospodarczej, informacje te wpisuje się kolejno w odpowiednich polach rubryki 7.