Oddział 1 - Spółki jawne, komandytowe i partnerskie - Szczegółowy sposób prowadzenia rejestrów wchodzących w skład Krajowego Rejestru Sądowego oraz szczegółowa treść wpisów w tych rejestrach.

Dziennik Ustaw

Dz.U.2014.835 t.j.

Akt utracił moc
Wersja od: 25 czerwca 2014 r.

Oddział  1

Spółki jawne, komandytowe i partnerskie

§  20. 
W dziale 1 rejestru przedsiębiorców dla spółki jawnej, spółki komandytowej i spółki partnerskiej wpisuje się:
1)
w rubryce pierwszej:
a)
w polu pierwszym - oznaczenie formy prawnej podmiotu: odpowiednio wyrazy "spółka jawna", "spółka komandytowa" lub "spółka partnerska",
b)
w polu drugim - numer REGON oraz numer NIP; przy wniosku o rejestrację nowego przedsiębiorcy pole może pozostać niewypełnione,
c)
w polu trzecim - firmę, pod którą spółka działa,
d)
w polu czwartym - dane o wcześniejszej rejestracji, co obejmuje: nazwę rejestru - "RHA", nazwę sądu prowadzącego rejestr, numer w rejestrze,
e)
w polu piątym - informację, czy przedsiębiorca prowadzi działalność gospodarczą z innymi podmiotami na podstawie umowy spółki cywilnej,
f)
w polu szóstym - informację, czy podmiot posiada status organizacji pożytku publicznego;
2)
w rubryce drugiej:
a)
w polu pierwszym - siedzibę spółki,
b)
w polu drugim - adres spółki,
c)
w polu trzecim - adres poczty elektronicznej,
d)
w polu czwartym - adres strony internetowej;
3)
w rubryce trzeciej - dane posiadanych przez spółkę oddziałów:
a)
w polu pierwszym - firmę oddziału,
b)
w polu drugim - siedzibę oddziału,
c)
w polu trzecim - adres oddziału;
4)
w rubryce czwartej - informacje o umowie:

w polu pierwszym - informacje o zawarciu lub zmianie umowy spółki, co obejmuje: datę zawarcia lub zmiany umowy oraz, jeżeli umowa została zawarta w formie aktu notarialnego - oznaczenie notariusza i numer repertorium, w przypadku zaś zmiany umowy - także oznaczenie zmienionych paragrafów umowy, a w wypadku ustalenia nowego tekstu umowy spółki - zaznaczenie tej okoliczności;

5)
w rubryce piątej: w polu pierwszym - okres, na jaki została utworzona spółka; jeżeli spółka została utworzona na czas nieoznaczony, wpisuje się wyrazy "na czas nieoznaczony";
6)
w rubryce szóstej - dane o sposobie powstania spółki, jeżeli powstała przez przekształcenie:
a)
w polu pierwszym - określenie okoliczności, o których mowa w art. 38 pkt 1 lit. f ustawy, co obejmuje - przekształcenie,
b)
w polu drugim - opis sposobu powstania spółki w wyniku przekształcenia oraz informację o uchwale,
c)
w podrubryce pierwszej - oznaczenie podmiotu, z którego powstała spółka w wyniku przekształcenia:
w polu pierwszym - nazwę lub firmę,
w polu drugim - nazwę rejestru, w którym podmiot był zarejestrowany,
w polu trzecim - numer w rejestrze; jeżeli podmiot był zarejestrowany w Krajowym Rejestrze Sądowym, należy wpisać numer KRS,
w polu czwartym - nazwę sądu prowadzącego rejestr,
w polu piątym - numer REGON;
7)
w rubryce siódmej - dane wspólników lub partnerów:

1. dla spółki jawnej - dane wspólników:

a) w polu pierwszym - nazwisko, nazwę lub firmę,

b) w polu drugim - imiona,

c) w polu trzecim - numer PESEL lub numer REGON,

d) w polu czwartym - numer KRS,

e) w polu piątym - informację, czy wspólnik pozostaje w związku małżeńskim; jeżeli nie pozostaje, to pól 6 i 7 nie wypełnia się,

f) w polu szóstym - informację, czy została zawarta małżeńska umowa majątkowa,

g) w polu siódmym - informację, czy powstała rozdzielność majątkowa między małżonkami,

h) w polu ósmym - informację o ograniczonej zdolności wspólnika do czynności prawnych, w przypadku gdy taka okoliczność ma miejsce,

2. dla spółki partnerskiej - dane partnerów:

a) w polu pierwszym - nazwisko,

b) w polu drugim - imiona,

c) w polu trzecim - numer PESEL,

d) w polu czwartym - zaznaczenie okoliczności, że partner ponosi odpowiedzialność w granicach określonych w art. 95 § 2 Kodeksu spółek handlowych,

e) w polu piątym - informację, czy partner pozostaje w związku małżeńskim; jeżeli nie pozostaje, to pól 6 i 7 nie wypełnia się,

f) w polu szóstym - informację, czy została zawarta małżeńska umowa majątkowa,

g) w polu siódmym - informację, czy powstała rozdzielność majątkowa między małżonkami,

h) w polu ósmym - informację o ograniczonej zdolności partnera do czynności prawnych, w przypadku gdy taka okoliczność ma miejsce,

3. dla spółki komandytowej - dane wspólników:

a) w polu pierwszym - nazwisko, nazwę lub firmę,

b) w polu drugim - imiona,

c) w polu trzecim - numer PESEL lub numer REGON,

d) w polu czwartym - numer KRS,

e) w polu piątym - informację, czy wspólnik pozostaje w związku małżeńskim; jeżeli nie pozostaje, to pól 6 i 7 nie wypełnia się,

f) w polu szóstym - informację, czy została zawarta małżeńska umowa majątkowa,

g) w polu siódmym - informację, czy powstała rozdzielność majątkowa między małżonkami,

h) w polu ósmym - informację o ograniczonej zdolności wspólnika do czynności prawnych, w przypadku gdy taka okoliczność ma miejsce,

i) w polu dziewiątym - informację, czy wspólnik jest komandytariuszem,

j) w polu dziesiątym - wysokość sumy komandytowej,

k) w polu jedenastym - wartość wkładu umówionego,

l) w polu dwunastym - zaznaczenie, czy jest w tym wkład niepieniężny,

m) w podrubryce pierwszej:

-
w polu pierwszym - wartość wkładu wniesionego,
-
w polu drugim - zaznaczenie okoliczności, czy jest to wkład niepieniężny,

n) w podrubryce drugiej:

-
w polu pierwszym - wartość wkładu zwróconego,
-
w polu drugim - zaznaczenie okoliczności, czy jest to zwrot wkładu niepieniężnego.
§  21. 
1. 
W przypadku gdy w rubryce 3, 4, 7 lub w podrubryce 1 lub 2 rubryki 7 zachodzi konieczność wpisania więcej niż jednego elementu, dane dotyczące każdego z nich wpisuje się kolejno w odpowiedniej rubryce lub podrubryce.
2. 
Pól od 5 do 8 rubryki 7 dla spółki jawnej i spółki komandytowej nie wypełnia się, jeżeli wspólnik nie jest osobą fizyczną.
3. 
Pól 10, 11 i 12 oraz podrubryk 1 i 2 rubryki 7 dla spółki komandytowej nie wypełnia się, jeżeli wspólnik nie jest komandytariuszem.
§  22. 
W dziale 2 rejestru przedsiębiorców dla spółki jawnej, spółki komandytowej i spółki partnerskiej wpisuje się:
1)
w rubryce pierwszej - uprawnionych do reprezentowania spółki:
a)
w polu pierwszym - wyrazy "wspólnicy reprezentujący spółkę", a w przypadku spółki partnerskiej - nazwę organu uprawnionego do reprezentowania spółki, jeżeli został powołany,
b)
w polu drugim - sposób reprezentacji spółki, co obejmuje sposób reprezentowania spółki przez wspólników lub zarząd i przez prokurentów,
c)
w podrubryce pierwszej - dane wspólników reprezentujących spółkę lub osób wchodzących w skład zarządu:
w polu pierwszym - nazwisko, nazwę lub firmę,
w polu drugim - imiona,
w polu trzecim - numer PESEL lub numer REGON,
w polu czwartym - numer KRS,
w polu piątym - funkcję w organie reprezentującym; pole pozostaje niewypełnione dla spółki jawnej, spółki komandytowej i spółki partnerskiej, w której zarząd nie został powołany;
2)
w rubryce drugiej dla spółki jawnej, spółki komandytowej i spółki partnerskiej nie dokonuje się wpisów;
3)
w rubryce trzeciej - dane prokurentów i rodzaj prokury:
a)
w polu pierwszym - nazwisko,
b)
w polu drugim - imiona,
c)
w polu trzecim - numer PESEL,
d)
w polu czwartym - rodzaj prokury.
§  23. 
W przypadku gdy w podrubryce 1 rubryki 1 lub w rubryce 3 zachodzi konieczność wpisania więcej niż jednego elementu, dane dotyczące każdego z nich wpisuje się kolejno w odpowiedniej rubryce.
§  24. 
W dziale 3 rejestru przedsiębiorców dla spółki jawnej, spółki komandytowej i spółki partnerskiej wpisuje się:
1)
w rubryce pierwszej: w polu pierwszym - przedmiot działalności przedsiębiorcy według Polskiej Klasyfikacji Działalności (PKD), określony rodzajem działalności;
2)
w rubryce drugiej - wzmianki o złożonych dokumentach:
a)
w polu pierwszym - wzmiankę o złożeniu rocznego sprawozdania finansowego, co obejmuje: okres, za jaki złożono dokument, i datę jego złożenia,
b)
w polu drugim - wzmiankę o złożeniu opinii biegłego rewidenta, co obejmuje: okres, za jaki złożono opinię,
c)
w polu trzecim - wzmiankę o złożeniu uchwały lub postanowienia o zatwierdzeniu sprawozdania finansowego, co obejmuje: okres, za jaki złożono dokument,
d)
w polu czwartym - nie dokonuje się wpisów;
3)
w rubryce trzeciej - wzmianki o złożonych dokumentach grupy kapitałowej:
a)
w polu pierwszym - wzmiankę o złożeniu rocznego skonsolidowanego sprawozdania finansowego, co obejmuje okres, za jaki złożono dokument, i datę jego złożenia,
b)
w polu drugim - wzmiankę o złożeniu opinii biegłego rewidenta, co obejmuje okres, za jaki złożono opinię,
c)
w polu trzecim - wzmiankę o złożeniu uchwały lub postanowienia o zatwierdzeniu rocznego skonsolidowanego sprawozdania finansowego, co obejmuje okres, za jaki złożono dokument,
d)
w polu czwartym - wzmiankę o złożeniu sprawozdania z działalności spółki dominującej, co obejmuje okres, za jaki złożono sprawozdanie;
4)
w rubryce czwartej - przedmiot działalności statutowej organizacji pożytku publicznego:
a)
w polu pierwszym - odpłatna działalność statutowa według Polskiej Klasyfikacji Działalności (PKD), określona rodzajem działalności,
b)
w polu drugim - nieodpłatna działalność statutowa według Polskiej Klasyfikacji Działalności (PKD), określona rodzajem działalności.
§  25. 
1. 
W przypadku gdy w rubryce 1 zachodzi konieczność wpisania więcej niż jednego elementu, dane dotyczące każdego z nich wpisuje się kolejno odpowiednio w rubryce 1.
2. 
W przypadku gdy w rubryce 2 i 3 zachodzi konieczność wpisania informacji o dokumentach za kolejne okresy, informacje o tych faktach wpisuje się kolejno w odpowiednich polach rubryki 2 i 3.
3. 
W przypadku gdy w rubryce 4 zachodzi konieczność wpisania więcej niż jednej działalności, to informacje o nich wpisuje się kolejno w odpowiednich polach rubryki 4.
§  26. 
W dziale 4 rejestru przedsiębiorców dla przedsiębiorcy - spółki jawnej, spółki komandytowej i spółki partnerskiej wpisuje się:
1)
w rubryce pierwszej - dane o zaległościach podatkowych, celnych oraz zaległościach na rzecz ZUS objętych egzekucją, jeżeli dochodzona należność nie została uiszczona w terminie 60 dni od daty wszczęcia egzekucji:
a)
w polu pierwszym - oznaczenie charakteru zaległości, co obejmuje: zaległość podatkową, celną, na rzecz ZUS,
b)
w polu drugim - oznaczenie organu wystawiającego tytuł wykonawczy, datę wszczęcia egzekucji i numer tytułu wykonawczego,
c)
w polu trzecim - wysokość zaległości,
d)
w polu czwartym - informacje o zakończeniu egzekucji, co obejmuje: określenie sposobu zakończenia egzekucji, nazwę organu wydającego prawomocne orzeczenie o zakończeniu egzekucji, datę tego orzeczenia;
2)
w rubryce drugiej - wierzycieli przedsiębiorcy oraz ich wierzytelności, jeżeli posiadają tytuł wykonawczy wystawiony przeciwko przedsiębiorcy i nie zostali zaspokojeni w terminie 30 dni od daty wezwania do spełnienia świadczenia:
a)
w polu pierwszym - informacje o tytule wykonawczym, co obejmuje: nazwę organu wydającego tytuł wykonawczy, datę wydania tytułu wykonawczego, sygnaturę sprawy; w wypadku tytułów egzekucyjnych niepochodzących od sądu określa się nazwę sądu nadającego klauzulę wykonalności, datę nadania klauzuli wykonalności i sygnaturę sprawy o nadanie klauzuli wykonalności,
b)
w polu drugim - kwotę wierzytelności, w przypadku wierzytelności pieniężnych, lub opis wierzytelności, w przypadku wierzytelności niepieniężnych,
c)
w polu trzecim - jeżeli jest to wierzytelność solidarna, zaznaczenie tej okoliczności,
d)
w podrubryce pierwszej - dane wierzycieli:
w polu pierwszym - nazwisko, nazwę lub firmę,
w polu drugim - imiona,
w polu trzecim - numer PESEL lub numer REGON,
w polu czwartym - numer KRS;
3)
w rubryce trzeciej - informacje o zabezpieczeniu majątku dłużnika w postępowaniu w przedmiocie ogłoszenia upadłości, o oddaleniu wniosku o ogłoszenie upadłości z uwagi na fakt, że majątek niewypłacalnego dłużnika nie wystarcza na zaspokojenie kosztów postępowania, co obejmuje:
a)
w polu pierwszym - informacje o oddaleniu wniosku o ogłoszenie upadłości z uwagi na fakt, że majątek dłużnika nie wystarcza na zaspokojenie kosztów postępowania, co obejmuje: nazwę sądu, datę postanowienia, sygnaturę sprawy. W polu pierwszym dokonuje się wpisów wynikających z ustawy z dnia 28 lutego 2003 r. - Prawo upadłościowe i naprawcze,
b)
w polu drugim - informacje o zabezpieczeniu majątku dłużnika w postępowaniu w przedmiocie ogłoszenia upadłości, co obejmuje: nazwę sądu, datę postanowienia, sygnaturę sprawy i sposób zabezpieczenia;
4)
w rubryce czwartej - informacje o umorzeniu prowadzonej przeciwko przedsiębiorcy egzekucji z uwagi na fakt, że z egzekucji nie uzyska się sumy wyższej od kosztów egzekucyjnych, co obejmuje: w polu pierwszym - nazwę organu prowadzącego egzekucję, datę postanowienia, sygnaturę sprawy.
§  27. 
W przypadku gdy w rubryce 1, 2, 3, 4 lub w podrubryce pierwszej rubryki 2 zachodzi konieczność wpisania więcej niż jednego elementu, dane dotyczące każdego z nich wpisuje się kolejno w odpowiedniej rubryce lub podrubryce.
§  28. 
W dziale 5 rejestru przedsiębiorców dla spółki jawnej, spółki komandytowej i spółki partnerskiej wpisuje się: w rubryce pierwszej - dane kuratora:
a)
w polu pierwszym - nazwisko, nazwę lub firmę,
b)
w polu drugim - imiona,
c)
w polu trzecim - numer PESEL lub numer REGON,
d)
w polu czwartym - numer KRS,
e)
w polu piątym - podstawę powołania kuratora i zakres jego działania,
f)
w polu szóstym - datę powołania kuratora,
g)
w polu siódmym - datę, do której kurator ma działać.
§  29. 
W dziale 6 rejestru przedsiębiorców dla spółki jawnej, spółki komandytowej i spółki partnerskiej wpisuje się:
1)
w rubryce pierwszej - informacje o likwidacji:
a)
w polu pierwszym - informacje o otwarciu likwidacji:
w przypadku otwarcia likwidacji orzeczeniem sądu - nazwę sądu prowadzącego postępowanie, datę orzeczenia, sygnaturę sprawy,
w przypadku otwarcia likwidacji uchwałą - datę podjęcia uchwały, numer uchwały, a jeżeli uchwała została podjęta w formie aktu notarialnego, to datę jego sporządzenia, oznaczenie notariusza i numer repertorium,
b)
w polu drugim - informacje o zakończeniu likwidacji, co obejmuje: datę zakończenia likwidacji oraz informację o sposobie jej zakończenia,
c)
w polu trzecim - sposób reprezentacji spółki przez likwidatorów,
d)
w podrubryce pierwszej - dane likwidatorów:
w polu pierwszym - nazwisko, nazwę lub firmę,
w polu drugim - imiona,
w polu trzecim - numer PESEL lub numer REGON,
w polu czwartym - numer KRS;
2)
w rubryce drugiej - informacje o rozwiązaniu lub unieważnieniu spółki:
a)
w polu pierwszym - określenie okoliczności, o których mowa w art. 44 ust. 1 pkt 3 ustawy, co obejmuje: rozwiązanie lub unieważnienie spółki,
b)
w polu drugim - informacje o rozwiązaniu lub unieważnieniu spółki, co obejmuje: wskazanie przyczyny rozwiązania, wskazanie, czy rozwiązanie lub unieważnienie nastąpiło orzeczeniem sądu czy uchwałą, oraz odpowiednio: nazwę sądu prowadzącego postępowanie, datę wydania prawomocnego orzeczenia, sygnaturę sprawy, datę podjęcia uchwały, numer uchwały, a jeżeli uchwała została podjęta w formie aktu notarialnego, to datę sporządzenia aktu notarialnego zawierającego uchwałę, oznaczenie notariusza, numer repertorium;
3)
w rubryce trzeciej - informacje o połączeniu lub przekształceniu spółki:
a)
w polu pierwszym - określenie okoliczności, o których mowa w art. 44 ust. 1 pkt 4 ustawy, co obejmuje jedną z następujących okoliczności:
przekształcenie w inną spółkę handlową,
przejęcie przez inną spółkę,
b)
w polu drugim - opis sposobu połączenia lub przekształcenia spółki oraz informacje o uchwale,
c)
w podrubryce pierwszej - dane podmiotu przejmującego spółkę lub podmiotu powstałego w wyniku połączenia lub przekształcenia spółki:
w polu pierwszym - nazwę lub firmę,
w polu drugim - nazwę rejestru, w którym podmiot jest zarejestrowany,
w polu trzecim - numer w rejestrze; jeżeli podmiot jest zarejestrowany w Krajowym Rejestrze Sądowym, należy wpisać numer KRS,
w polu czwartym - nazwę sądu prowadzącego rejestr,
w polu piątym - numer REGON;
4)
w rubryce czwartej - informacje o postępowaniu upadłościowym:
a)
w polu pierwszym - informacje o ogłoszeniu upadłości, co obejmuje: nazwę sądu prowadzącego postępowanie, datę orzeczenia, sygnaturę sprawy,
b)
w polu drugim - informacje o zakończeniu postępowania upadłościowego, co obejmuje: sposób zakończenia, datę zakończenia postępowania,
c)
w polu trzecim - określenie sposobu prowadzenia postępowania upadłościowego, co obejmuje: informacje o prowadzeniu upadłości z możliwością zawarcia układu lub upadłości obejmującej likwidację majątku dłużnika,
d)
w polu czwartym - informacje o uchyleniu układu zawartego w postępowaniu upadłościowym z możliwością zawarcia układu, co obejmuje: nazwę sądu, datę orzeczenia, sygnaturę sprawy,
e)
w podrubryce pierwszej - dane syndyka:
w polu pierwszym - nazwisko, nazwę lub firmę,
w polu drugim - imiona,
w polu trzecim - numer PESEL lub numer REGON,
w polu czwartym - numer KRS,
f)
w podrubryce drugiej - dane osoby powołanej w toku postępowania upadłościowego:
w polu pierwszym - nazwisko, nazwę lub firmę,
w polu drugim - imiona,
w polu trzecim - numer PESEL lub numer REGON,
w polu czwartym - numer KRS,
w polu piątym - określenie osoby, co obejmuje jedną z następujących funkcji: "zarządca przymusowy", "nadzorca sądowy", "zarządca", "zarządca zagraniczny", "osoba powołana w toku postępowania upadłościowego do reprezentowania upadłego";
5)
w rubryce piątej - informacje o postępowaniu układowym prowadzonym na podstawie rozporządzenia Prezydenta Rzeczypospolitej z dnia 24 października 1934 r. - Prawo o postępowaniu układowym:
a)
w polu pierwszym - informacje o otwarciu postępowania układowego, co obejmuje: nazwę sądu prowadzącego postępowanie, datę orzeczenia, sygnaturę sprawy,
b)
w polu drugim - informacje o zakończeniu postępowania układowego, co obejmuje: sposób zakończenia, datę zakończenia postępowania,
c)
w polu trzecim - informacje o uchyleniu układu, co obejmuje: nazwę sądu, datę orzeczenia, sygnaturę sprawy;
6)
w rubryce szóstej - informacje o postępowaniu naprawczym:
a)
w polu pierwszym - informacje o wszczęciu postępowania naprawczego, co obejmuje: nazwę sądu prowadzącego postępowanie naprawcze, datę wszczęcia postępowania naprawczego, sygnaturę sprawy,
b)
w polu drugim - informacje o zakończeniu postępowania naprawczego, co obejmuje: sposób zakończenia, datę zakończenia postępowania,
c)
w polu trzecim - informacje o uchyleniu układu, co obejmuje: nazwę sądu, datę orzeczenia, sygnaturę sprawy,
d)
w podrubryce pierwszej - dane nadzorcy sądowego:
w polu pierwszym - nazwisko, nazwę lub firmę,
w polu drugim - imiona,
w polu trzecim - numer PESEL lub numer REGON,
w polu czwartym - numer KRS;
7)
w rubryce siódmej - informację o zawieszeniu albo wznowieniu wykonywania działalności gospodarczej:
a)
w polu pierwszym - datę rozpoczęcia zawieszenia wykonywania działalności,
b)
w polu drugim - datę wznowienia wykonywania działalności.
§  30. 
1. 
W przypadku gdy w rubryce 1, 3, 4, 5, 6, w podrubryce 1 rubryki 1 lub podrubryce 1 i 2 rubryki 4 zachodzi konieczność wpisania więcej niż jednego elementu, dane dotyczące każdego z nich wpisuje się kolejno w odpowiedniej rubryce lub podrubryce.
2. 
W przypadku gdy w rubryce 7 zachodzi konieczność wpisania kolejnych informacji o zawieszeniu albo wznowieniu wykonywania działalności gospodarczej, informacje te wpisuje się kolejno w odpowiednich polach rubryki 7.
§  31. 
Dla spółki przekształcanej lub podlegającej połączeniu dane wpisywane w rubryce 3 w polach 1 i 2 wpisuje się na wniosek po zgłoszeniu do sądu rejestrowego uchwały o łączeniu, podziale lub przekształceniu. Dane w podrubryce 1 rubryki 3 wpisuje się na wniosek lub z urzędu, jeżeli spółka jest z urzędu wykreślana z rejestru, po wpisaniu do rejestru skutków połączenia, podziału lub przekształcenia.