Oddział 9 - Stowarzyszenia, inne organizacje społeczne i zawodowe i fundacje, gdy podlegają obowiązkowi wpisu w rejestrze przedsiębiorców na zasadzie art. 36 pkt 13 ustawy - Szczegółowy sposób prowadzenia rejestrów wchodzących w skład Krajowego Rejestru Sądowego oraz szczegółowa treść wpisów w tych rejestrach.

Dziennik Ustaw

Dz.U.2000.117.1237

Akt utracił moc
Wersja od: 20 kwietnia 2011 r.

Oddział  9

Stowarzyszenia, inne organizacje społeczne i zawodowe i fundacje, gdy podlegają obowiązkowi wpisu w rejestrze przedsiębiorców na zasadzie art. 36 pkt 13 ustawy

§  98. 
W dziale pierwszym rejestru przedsiębiorców wpisuje się:
1)
w rubryce pierwszej:
a)
w polu pierwszym - oznaczenie rodzaju podmiotu zgodnie z załącznikiem nr 3 do rozporządzenia,
b) 109
 w polu drugim - numer REGON oraz numer NIP; przy wniosku o rejestrację nowego przedsiębiorcy pole może pozostać niewypełnione,
c)
w polu trzecim - nazwę,
d)
w polu czwartym - dane o wcześniejszej rejestracji, co obejmuje: nazwę rejestru, nazwę organu prowadzącego rejestr, numer w rejestrze,
e)
w polu piątym - informację, czy przedsiębiorca prowadzi działalność gospodarczą z innymi podmiotami na podstawie umowy spółki cywilnej,
2)
w rubryce drugiej:
a)
w polu pierwszym - siedzibę podmiotu,
b)
w polu drugim - adres podmiotu,
3)
w rubryce trzeciej - dane posiadanych przez podmiot oddziałów:
a)
w polu pierwszym - nazwę oddziału,
b)
w polu drugim - siedzibę oddziału,
c)
w polu trzecim - adres oddziału,
4)
w rubryce czwartej - informacje o statucie:

w polu pierwszym - informacje o sporządzeniu lub zmianie statutu, co obejmuje: datę sporządzenia lub zmiany statutu, w przypadku zaś zmiany statutu - także oznaczenie zmienionych paragrafów, a w wypadku ustalenia nowego tekstu umowy lub statutu - zaznaczenie tej okoliczności,

5)
w rubryce piątej:

w polu pierwszym - czas, na jaki został utworzony podmiot; jeżeli został utworzony na czas nieoznaczony, wpisuje się wyrazy "na czas nieoznaczony",

6)
w rubryce szóstej - dane o sposobie powstania podmiotu, jeżeli powstał przez połączenie lub podział innych podmiotów:
a)
w polu pierwszym - określenie okoliczności, o których mowa w art. 38 pkt 1 lit. f) ustawy, co obejmuje: połączenie lub podział,
b)
w polu drugim - opis sposobu powstania podmiotu w wyniku połączenia lub podziału,
c)
w polu trzecim - numer i datę decyzji Prezesa Urzędu Ochrony Konkurencji i Konsumentów o zgodzie na dokonanie koncentracji,
d)
w podrubryce pierwszej - dane podmiotów, z których powstał podmiot w wyniku podziału lub połączenia:
w polu pierwszym - nazwę,
w polu drugim - nazwę rejestru, w którym podmiot jest zarejestrowany,
w polu trzecim - numer w rejestrze; jeżeli podmiot jest zarejestrowany w Krajowym Rejestrze Sądowym, należy wpisać numer KRS,
w polu czwartym - nazwę sądu prowadzącego rejestr,
w polu piątym - numer REGON.
§  99. 
W przypadku gdy w rubryce 3, 4 lub w podrubryce 1 rubryki 6 zachodzi konieczność wpisania więcej niż jednego elementu, dane dotyczące każdego z nich wpisuje się kolejno w odpowiedniej rubryce lub podrubryce.
§  100. 
W dziale drugim rejestru przedsiębiorców wpisuje się:
1)
w rubryce pierwszej - organ uprawniony do reprezentacji podmiotu:
a)
w polu pierwszym - nazwę organu uprawnionego do reprezentowania podmiotu,
b)
w polu drugim - sposób reprezentacji podmiotu,
c)
w podrubryce pierwszej - dane osób wchodzących w skład organu uprawnionego do reprezentowania podmiotu:
w polu pierwszym - nazwisko, nazwę lub firmę,
w polu drugim - imiona,
w polu trzecim - numer PESEL lub numer REGON,
w polu czwartym - numer KRS,
w polu piątym - funkcję w organie reprezentującym,
2)
w rubryce drugiej - organ nadzoru:
a)
w polu pierwszym - nazwę organu nadzoru organizacji,
b)
w podrubryce pierwszej - dane osób wchodzących w skład organu nadzoru:
w polu pierwszym - nazwisko, nazwę lub firmę,
w polu drugim - imiona,
w polu trzecim - numer PESEL lub numer REGON,
w polu czwartym - numer KRS,
3) 110
 w rubryce trzeciej - dane prokurentów i rodzaj prokury:
a)
w polu pierwszym - nazwisko,
b)
w polu drugim - imiona,
c)
w polu trzecim - numer PESEL,
d)
w polu czwartym - rodzaj prokury.
§  101.  111
 W przypadku gdy w rubryce 2 lub 3 albo w podrubryce 1 rubryki 1 lub rubryki 2 zachodzi konieczność wpisania więcej niż jednego elementu, dane dotyczące każdego z nich wpisuje się kolejno w odpowiedniej rubryce lub podrubryce.
§  102.  112
 W dziale trzecim rejestru przedsiębiorców dla stowarzyszenia, innej organizacji społecznej lub zawodowej i fundacji wpisuje się:
1)
w rubryce pierwszej: w polu pierwszym - przedmiot działalności przedsiębiorcy według Polskiej Klasyfikacji Działalności (PKD), określony rodzajem działalności,
2)
w rubryce drugiej - wzmianki o złożonych dokumentach:
a)
w polu pierwszym - wzmiankę o złożeniu rocznego sprawozdania finansowego, co obejmuje okres, za jaki złożono dokument, i datę jego złożenia,
b)
w polu drugim - wzmiankę o złożeniu opinii biegłego rewidenta, co obejmuje okres, za jaki złożono opinię,
c)
w polu trzecim - wzmiankę o złożeniu uchwały lub postanowienia o zatwierdzeniu sprawozdania finansowego, co obejmuje okres, za jaki złożono dokument,
d)
w polu czwartym - dla podmiotów posiadających status organizacji pożytku publicznego - wzmiankę o złożeniu rocznego merytorycznego sprawozdania z działalności organizacji pożytku publicznego, co obejmuje okres, za jaki złożono sprawozdanie, oraz ujawnienie, iż jest to sprawozdanie merytoryczne z działalności,
3)
w rubryce trzeciej - nie dokonuje się wpisów,
4)
w rubryce czwartej - przedmiot działalności statutowej organizacji pożytku publicznego:
a)
w polu pierwszym - odpłatna działalność statutowa według Polskiej Klasyfikacji Działalności (PKD), określona rodzajem działalności,
b)
w polu drugim - nieodpłatna działalność statutowa według Polskiej Klasyfikacji Działalności (PKD), określona rodzajem działalności.
§  1021113
1. 
W przypadku gdy w rubryce 1 zachodzi konieczność wpisania więcej niż jednego elementu, dane dotyczące każdego z nich wpisuje się kolejno w rubryce 1.
2. 
W przypadku gdy w rubryce 2 zachodzi konieczność wpisania informacji o dokumentach za kolejne okresy, informacje o tych faktach wpisuje się kolejno w odpowiednich polach rubryki 2.
3. 
W przypadku gdy w rubryce 4 zachodzi konieczność wpisania więcej niż jednej działalności, to informacje o nich wpisuje się kolejno w odpowiednich polach rubryki 4.
§  103.  114
 W dziale czwartym rejestru przedsiębiorców wpisuje się informacje wskazane w § 37 i § 371, przy czym przedsiębiorcę - spółkę jawną, spółkę komandytową i spółkę partnerską zastępuje stowarzyszenie, inna organizacja społeczna lub zawodowa i fundacja.
§  104. 
W dziale piątym rejestru przedsiębiorców wpisuje się informacje wskazane w § 57 i § 58, przy czym spółkę z o.o. oraz spółkę akcyjną zastępuje stowarzyszenie, inna organizacja społeczna lub zawodowa i fundacja, w przypadku gdy podlegają obowiązkowi wpisu w rejestrze przedsiębiorców na zasadzie art. 36 pkt 13 ustawy.
§  105. 
W dziale szóstym rejestru przedsiębiorców wpisuje się:
1)
w rubryce pierwszej - informacje o likwidacji podmiotu:
a)
w polu pierwszym - informacje o otwarciu likwidacji:
w przypadku otwarcia likwidacji orzeczeniem sądu - nazwę sądu prowadzącego postępowanie, datę orzeczenia, sygnaturę sprawy,
w przypadku otwarcia likwidacji uchwałą - organ podejmujący uchwałę, datę podjęcia uchwały, numer uchwały, a jeżeli uchwała została podjęta w formie aktu notarialnego - datę jego sporządzenia, oznaczenie notariusza i numer repertorium,
b)
w polu drugim - informacje o zakończeniu likwidacji, co obejmuje: datę zakończenia likwidacji oraz informację o sposobie jej zakończenia,
c)
w polu trzecim - sposób reprezentacji podmiotu przez likwidatorów,
d)
w podrubryce pierwszej - dane likwidatorów:
w polu pierwszym - nazwisko, nazwę lub firmę,
w polu drugim - imiona,
w polu trzecim - numer PESEL lub numer REGON,
w polu czwartym - numer KRS,
2)
w rubryce drugiej - informacje o rozwiązaniu organizacji:

w polu pierwszym - orzeczeniem sądu, uchwałą, czy zarządzeniem administracyjnym oraz w pierwszym przypadku - nazwę sądu prowadzącego postępowanie, datę wydania prawomocnego orzeczenia, sygnaturę sprawy; w drugim przypadku - organ podejmujący uchwałę, datę podjęcia uchwały, numer uchwały, a jeżeli uchwała została podjęta w formie aktu notarialnego, to datę jego sporządzenia, oznaczenie notariusza i numer repertorium; w trzecim przypadku - nazwę organu wydającego decyzję, datę wydania decyzji i numer decyzji,

3)
w rubryce trzeciej - ustanowienie zarządu komisarycznego, zarządu przymusowego lub przedstawiciela do prowadzenia bieżących spraw stowarzyszenia:
a)
w polu pierwszym - czas, na jaki zarząd został ustanowiony,
b)
w polu drugim - rodzaj zarządu, co obejmuje: zarząd komisaryczny, zarząd przymusowy, przedstawiciel,
c) 115
 w polu trzecim - sposób reprezentacji przedsiębiorcy przez zarządcę lub przedstawiciela,
d)
w podrubryce pierwszej - dane zarządcy lub przedstawiciela:
w polu pierwszym - nazwisko, nazwę lub firmę,
w polu drugim - imiona,
w polu trzecim - numer PESEL lub numer REGON,
w polu czwartym - numer KRS,
4)
w rubryce czwartej - informacje o połączeniu lub podziale podmiotu, jeżeli przepisy prawa materialnego dotyczące podmiotów na to zezwalają:
a)
w polu pierwszym - określenie okoliczności, o których mowa w art. 44 ust. 1 pkt 4 ustawy, co obejmuje: połączenie z innymi podmiotami lub podział podmiotu,
b)
w polu drugim - opis sposobu połączenia lub podziału,
c)
w podrubryce pierwszej - dane podmiotów powstałych w wyniku połączenia lub podziału albo podmiotów przejmujących organizację:
w polu pierwszym - nazwę,
w polu drugim - nazwę rejestru, w którym podmiot jest zarejestrowany,
w polu trzecim - numer w rejestrze; jeżeli podmiot jest zarejestrowany w Krajowym Rejestrze Sądowym, należy wpisać numer KRS,
w polu czwartym - nazwę sądu prowadzącego rejestr,
w polu piątym - numer REGON,
5) 116
 w rubryce piątej - informacje o postępowaniu upadłościowym:
a)
w polu pierwszym - informacje o ogłoszeniu upadłości, co obejmuje: nazwę sądu prowadzącego postępowanie, datę orzeczenia, sygnaturę sprawy,
b)
w polu drugim - informacje o zakończeniu postępowania upadłościowego, co obejmuje: sposób zakończenia, datę zakończenia postępowania,
c)
w polu trzecim - określenie sposobu prowadzenia postępowania upadłościowego, co obejmuje: informacje o prowadzeniu upadłości z możliwością zawarcia układu lub upadłości obejmującej likwidację majątku dłużnika,
d)
w polu czwartym - informacje o uchyleniu układu zawartego w postępowaniu upadłościowym z możliwością zawarcia układu, co obejmuje: nazwę sądu, datę orzeczenia, sygnaturę sprawy,
e)
w podrubryce pierwszej - dane syndyka:
w polu pierwszym - nazwisko, nazwę lub firmę,
w polu drugim - imiona,
w polu trzecim - numer PESEL lub numer REGON,
w polu czwartym - numer KRS,
f)
w podrubryce drugiej - dane osoby powołanej w toku postępowania upadłościowego:
w polu pierwszym - nazwisko, nazwę lub firmę,
w polu drugim - imiona,
w polu trzecim - numer PESEL lub numer REGON,
w polu czwartym - numer KRS,
w polu piątym - określenie osoby, co obejmuje jedną z następujących funkcji: "zarządca przymusowy", "nadzorca sądowy", "zarządca", "zarządca zagraniczny", "osoba powołana w toku postępowania upadłościowego do reprezentowania upadłego",
6) 117
 w rubryce szóstej - informacje o postępowaniu układowym prowadzonym na podstawie rozporządzenia Prezydenta Rzeczypospolitej z dnia 24 października 1934 r. - Prawo o postępowaniu układowym:
a)
w polu pierwszym - informacje o otwarciu postępowania układowego, co obejmuje: nazwę sądu prowadzącego postępowanie, datę orzeczenia, sygnaturę sprawy,
b)
w polu drugim - informacje o zakończeniu postępowania układowego, co obejmuje: sposób zakończenia, datę zakończenia postępowania,
c)
w polu trzecim - informacje o uchyleniu układu, co obejmuje: nazwę sądu, datę orzeczenia, sygnaturę sprawy,
7) 118
 w rubryce siódmej - informacje o postępowaniu naprawczym:
a)
w polu pierwszym - informacje o wszczęciu postępowania naprawczego, co obejmuje: nazwę sądu prowadzącego postępowanie naprawcze, datę wszczęcia postępowania naprawczego, sygnaturę sprawy,
b)
w polu drugim - informacje o zakończeniu postępowania naprawczego, co obejmuje: sposób zakończenia, datę zakończenia postępowania,
c)
w polu trzecim - informacje o uchyleniu układu, co obejmuje: nazwę sądu, datę orzeczenia, sygnaturę sprawy,
d)
w podrubryce pierwszej - dane nadzorcy sądowego:
w polu pierwszym - nazwisko, nazwę lub firmę,
w polu drugim - imiona,
w polu trzecim - numer PESEL lub numer REGON,
w polu czwartym - numer KRS.
8) 119
 w rubryce ósmej - informację o zawieszeniu albo wznowieniu wykonywania działalności gospodarczej:
a)
w polu pierwszym - datę rozpoczęcia zawieszenia wykonywania działalności,
b)
w polu drugim - datę wznowienia wykonywania działalności.
§  106.  120
1. 
W przypadku gdy w rubryce 1, 3, 4, 5, 6, 7, w podrubryce 1 rubryki 1, w podrubryce 1 rubryki 3, w podrubryce 1 lub 2 rubryki 4 lub w podrubryce 1 i 2 rubryki 5 zachodzi konieczność wpisania więcej niż jednego elementu, dane dotyczące każdego z nich wpisuje się kolejno w odpowiedniej rubryce lub podrubryce.
2. 
W przypadku gdy w rubryce 8 zachodzi konieczność wpisania kolejnych informacji o zawieszeniu albo wznowieniu wykonywania działalności gospodarczej, informacje te wpisuje się kolejno w odpowiednich polach rubryki 8.
109 § 98 pkt 1 lit. b) zmieniona przez § 1 pkt 42 rozporządzenia z dnia 15 grudnia 2006 r. (Dz.U.06.241.1750) zmieniającego nin. rozporządzenie z dniem 1 stycznia 2007 r.
110 § 100 pkt 3 dodany przez § 1 pkt 38 rozporządzenia z dnia 17 października 2003 r. (Dz.U.03.186.1821) zmieniającego nin. rozporządzenie z dniem 31 października 2003 r.
111 § 101 zmieniony przez § 1 pkt 39 rozporządzenia z dnia 17 października 2003 r. (Dz.U.03.186.1821) zmieniającego nin. rozporządzenie z dniem 31 października 2003 r.
112 § 102 zmieniony przez § 1 pkt 43 rozporządzenia z dnia 15 grudnia 2006 r. (Dz.U.06.241.1750) zmieniającego nin. rozporządzenie z dniem 1 stycznia 2007 r.
113 § 1021 zmieniony przez § 1 pkt 44 rozporządzenia z dnia 15 grudnia 2006 r. (Dz.U.06.241.1750) zmieniającego nin. rozporządzenie z dniem 1 stycznia 2007 r.
114 § 103 zmieniony przez § 1 pkt 21 rozporządzenia z dnia 21 kwietnia 2005 r. (Dz.U.05.82.717) zmieniającego nin. rozporządzenie z dniem 27 maja 2005 r.
115 § 105 pkt 3 lit. c) zmieniona przez § 1 pkt 12 rozporządzenia z dnia 5 lutego 2002 r. (Dz.U.02.17.165) zmieniającego nin. rozporządzenie z dniem 9 marca 2002 r.
116 § 105 pkt 5 zmieniony przez § 1 pkt 40 lit. a) rozporządzenia z dnia 17 października 2003 r. (Dz.U.03.186.1821) zmieniającego nin. rozporządzenie z dniem 31 października 2003 r.
117 § 105 pkt 6 zmieniony przez § 1 pkt 40 lit. a) rozporządzenia z dnia 17 października 2003 r. (Dz.U.03.186.1821) zmieniającego nin. rozporządzenie z dniem 31 października 2003 r.
118 § 105 pkt 7:

- dodany przez § 1 pkt 40 lit. b) rozporządzenia z dnia 17 października 2003 r. (Dz.U.03.186.1821) zmieniającego nin. rozporządzenie z dniem 31 października 2003 r.

- zmieniony przez § 1 pkt 22 rozporządzenia z dnia 21 kwietnia 2005 r. (Dz.U.05.82.717) zmieniającego nin. rozporządzenie z dniem 27 maja 2005 r.

119 § 105 pkt 8 dodany przez § 1 pkt 19 rozporządzenia z dnia 12 lutego 2009 r. (Dz.U.09.30.200) zmieniającego nin. rozporządzenie z dniem 12 marca 2009 r.
120 § 106:

- zmieniony przez § 1 pkt 41 rozporządzenia z dnia 17 października 2003 r. (Dz.U.03.186.1821) zmieniającego nin. rozporządzenie z dniem 31 października 2003 r.

- zmieniony przez § 1 pkt 45 rozporządzenia z dnia 15 grudnia 2006 r. (Dz.U.06.241.1750) zmieniającego nin. rozporządzenie z dniem 1 stycznia 2007 r.

- zmieniony przez § 1 pkt 20 rozporządzenia z dnia 12 lutego 2009 r. (Dz.U.09.30.200) zmieniającego nin. rozporządzenie z dniem 12 marca 2009 r.