Szczegółowy sposób prowadzenia gospodarki finansowej Funduszu Skarbu Państwa.
Dz.U.2012.874
Akt utracił mocROZPORZĄDZENIE
MINISTRA SKARBU PAŃSTWA1)
z dnia 25 lipca 2012 r.
w sprawie szczegółowego sposobu prowadzenia gospodarki finansowej Funduszu Skarbu Państwa
1) Minister Skarbu Państwa kieruje działem administracji rządowej - Skarb Państwa, na podstawie § 1 ust. 2 rozporządzenia Prezesa Rady Ministrów z dnia 18 listopada 2011 r. w sprawie szczegółowego zakresu działania Ministra Skarbu Państwa (Dz. U. Nr 248, poz. 1488).
2) Zmiany tekstu jednolitego wymienionej ustawy zostały ogłoszone w Dz. U. z 2002 r. Nr 240, poz. 2055, z 2003 r. Nr 60, poz. 535 i Nr 90, poz. 844, z 2004 r. Nr 6, poz. 39, Nr 116, poz. 1207, Nr 123, poz. 1291 i Nr 273, poz. 2703 i 2722, z 2005 r. Nr 167, poz. 1400, Nr 169, poz. 1418, Nr 178, poz. 1479 i Nr 184, poz. 1539, z 2006 r. Nr 107, poz. 721 i Nr 208, poz. 1532, z 2008 r. Nr 180, poz. 1109, z 2009 r. Nr 13, poz. 70 i Nr 157, poz. 1241, z 2010 r. Nr 28, poz. 144, Nr 108, poz. 685, Nr 182, poz. 1228 i Nr 257, poz. 1726, z 2011 r. Nr 34, poz. 171 oraz z 2012 r. poz. 459.
3) Zmiany wymienionej ustawy zostały ogłoszone w Dz. U. z 1996 r. Nr 156, poz. 775, z 1997 r. Nr 106, poz. 673, Nr 115, poz. 741 i Nr 141, poz. 943, z 1998 r. Nr 155, poz. 1014, z 2000 r. Nr 48, poz. 550, z 2001 r. Nr 4, poz. 26, z 2002 r. Nr 25, poz. 253 i Nr 240, poz. 2055, z 2004 r. Nr 99, poz. 1001, Nr 123, poz. 1291 i Nr 273, poz. 2703, z 2005 r. Nr 169, poz. 1417 i Nr 183, poz. 1538, z 2006 r. Nr 107, poz. 721, z 2009 r. Nr 157, poz. 1241 i Nr 206, poz. 1590, z 2010 r. Nr 229, poz. 1496, z 2011 r. Nr 34, poz. 171, Nr 122, poz. 695 i Nr 185, poz. 1092 oraz z 2012 r. poz. 459.
4) Zmiany wymienionej ustawy zostały ogłoszone w Dz. U. z 2010 r. Nr 28, poz. 146, Nr 96, poz. 620, Nr 123, poz. 835, Nr 152, poz. 1020, Nr 238, poz. 1578 i Nr 257, poz. 1726 oraz z 2011 r. Nr 185, poz. 1092, Nr 201, poz. 1183, Nr 234, poz. 1386, Nr 240, poz. 1429 i Nr 291, poz. 1707.
5) Niniejsze rozporządzenie poprzedzone było rozporządzeniem Ministra Skarbu Państwa z dnia 29 czerwca 2010 r. w sprawie szczegółowego sposobu prowadzenia gospodarki finansowej Funduszu Skarbu Państwa (Dz. U. Nr 118, poz. 801), które utraciło moc zgodnie z art. 8 ustawy z dnia 16 marca 2012 r. o likwidacji delegatur terenowych ministra właściwego do spraw Skarbu Państwa (Dz. U. poz. 459).
ZAŁĄCZNIKI
ZAŁĄCZNIK Nr 1
______________________________
Wojewoda
Raport o stanie należności i sposobie rozliczenia środków należnych Funduszowi
Skarbu Państwa
za okres:_________________________
(miesiąc, rok)
Poz. | Opis | Paragraf klasyfikacji budżetowej | ||||
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | 6 | |
1 | Saldo należności na początek okresu | |||||
2 | Kwota zwiększeń należności | |||||
3 | Kwota zmniejszeń należności | |||||
4 | Kwota środków wpłaconych na rachunek pomocniczy Wojewody | a) rozliczonych | ||||
b) nierozliczonych | ||||||
5 | Kwota środków wpłaconych na rachunek Funduszu | a) rozliczonych | ||||
b) nierozliczonych | ||||||
6 | Kwota środków wpłaconych w poprzednich okresach, a rozliczona w bieżącym | |||||
7 | Saldo należności na koniec okresu [1+2-3-4a-5a-6] | |||||
8 | Kwota należności trudno ściągalnych | |||||
9 | Kwota nowych należności powstałych w okresie |
Sporządził (imię i nazwisko): | (data | |
Data: | (podpis wojewody) | |
Tel.: |
Uwagi:
W przypadku wprowadzenia nowej należności (poz. 2), dotychczas nieujętej w ewidencji, wykazuje się
również kwotę nowych należności powstałych w okresie (poz. 9). W przypadku stwierdzenia, że nowa
należność jest trudno ściągalna, należy zwiększyć również pozycję Kwota należności trudno ściągalnych
(poz. 8).
)
ZAŁĄCZNIK Nr 2
...................................., dnia ...............................
WNIOSEK
O UZUPEŁNIENIE ŚRODKÓW BRAKUJĄCYCH NA POKRYCIE KOSZTÓW
PROCESU LIKWIDACYJNEGO
PRZEDSIĘBIORSTWA PAŃSTWOWEGO/SPÓŁKI Z UDZIAŁEM SKARBU
PAŃSTWA*
1. Firma podmiotu: ..................................................................................................................................................
..............................................................................................................................................................................
(siedziba)
..............................................................................................................................................................................
(telefon kontaktowy, faks)
2. NIP: .....................................................................................................................................................................
3. REGON: ..............................................................................................................................................................
4. Wnioskodawca: ...................................................................................................................................................
(imię i nazwisko/firma*)
..............................................................................................................................................................................
(adres zamieszkania/siedziba*)
..............................................................................................................................................................................
(telefon kontaktowy, faks)
5. Podstawa prawna likwidacji podmiotu:
...................................................................................................................................................................................
...................................................................................................................................................................................
...................................................................................................................................................................................
...................................................................................................................................................................................
6. Data rozpoczęcia procesu likwidacji: .................................................................................................................
(dzień-miesiąc-rok)
7. Koszty procesu likwidacji i źródła ich sfinansowania na dzień złożenia wniosku
Koszty likwidacji ogółem według harmonogramu | Przychody ogółem według harmonogramu | Kwota wydatkowana dotychczas przez likwidatora | Zaktuali- zowane koszty ogółem | Kwota zapotrze- bowania ogółem | Źródła pokrycia brakujących środków w poszczególnych latach | Przewidywane wpływy na Fundusz Skarbu Państwa po zakończeniu procesu likwidacji | |
Środki podmiotu | Fundusz Skarbu Państwa | ||||||
8. Przewidywany termin zakończenia procesu likwidacji: .....................................................................................
(miesiąc, rok)
9. Kwota dofinansowania z Funduszu Skarbu Państwa wnioskowana przez likwidatora,
w złotych: ............................................................................................................................................................
słownie: ...............................................................................................................................................................
10. Przyznaną kwotę dofinansowania proszę przekazać na następujący rachunek bankowy:
Nazwa posiadacza rachunku bankowego: ...........................................................................................................
Nazwa banku: ......................................................................................................................................................
Numer rachunku: ................................................................................................................................................
11. Preliminarz kosztów procesu likwidacyjnego podmiotu obejmujący dofinansowanie
z Funduszu Skarbu Państwa
Lp. | Wyszczególnienie | Kwota | Termin realizacji (miesiąc/rok) |
Ogółem |
12. Harmonogram wykorzystania środków z Funduszu Skarbu Państwa
Rok | Wyszczególnienie w zł | ||||
Rok ...... | I kwartał | II kwartał | III kwartał | IV kwartał | Ogółem |
Rok ...... | I kwartał | II kwartał | III kwartał | IV kwartał | Ogółem |
Oświadczam, że koszty, o których mowa w punkcie 11, nie stanowią zobowiązań
likwidowanego podmiotu powstałych przed dniem postawienia w stan likwidacji/otwarcia
likwidacji*.
Zobowiązuję się do każdorazowego rozliczania otrzymanych kwot środków pochodzących
z Funduszu Skarbu Państwa notą księgową oraz do udokumentowania poniesionych kosztów
kopią dokumentów, poświadczonych za zgodność z oryginałem, potwierdzających poniesione wydatki.
Data ......................................... ___________________________________
(podpis likwidatora)
Załączniki do wniosku:
1. Opinia organu założycielskiego lub organu nadzorującego odnosząca się do zasadności
uzupełnienia środków.
2. Bilans otwarcia likwidacji (w przypadku likwidacji trwającej dłużej niż 1 rok – ostatni
bilans).
3. Opis przebiegu likwidacji.
4. Wykaz rzeczowych składników majątkowych likwidowanego podmiotu wraz z aktualną
wyceną, jeżeli została wykonana do dnia złożenia wniosku.
* Niepotrzebne skreślić.
)
ZAŁĄCZNIK Nr 3
WNIOSEK
O UZUPEŁNIENIE ŚRODKÓW BRAKUJĄCYCH NA POKRYCIE KOSZTÓW
POSTĘPOWANIA UPADŁOŚCIOWEGO
PRZEDSIĘBIORSTWA PAŃSTWOWEGO/SPÓŁKI Z UDZIAŁEM SKARBU
PAŃSTWA*
1. Firma podmiotu: ..................................................................................................................................................
..............................................................................................................................................................................
(siedziba)
..............................................................................................................................................................................
(telefon kontaktowy, faks)
2. NIP: .....................................................................................................................................................................
3. REGON: ..............................................................................................................................................................
4. Wnioskodawca: ...................................................................................................................................................
(imię i nazwisko/firma*)
.............................................................................................................................................................................
(adres zamieszkania/siedziba*)
..............................................................................................................................................................................
(telefon kontaktowy, faks)
5. Postanowienie sądu o ogłoszeniu upadłości:
...................................................................................................................................................................................
...................................................................................................................................................................................
6. Kwota przewidywana do podziału między wierzycieli masy upadłości:
...................................................................................................................................................................................
...................................................................................................................................................................................
7. Koszty postępowania upadłościowego finansowane z masy upadłości:
...................................................................................................................................................................................
...................................................................................................................................................................................
8. Przewidywany termin zakończenia postępowanie upadłościowego: ..................................................................
(miesiąc, rok)
9. Kwota dofinansowania z Funduszu Skarbu Państwa wnioskowana przez likwidatora,
w złotych: ............................................................................................................................................................
słownie: ...............................................................................................................................................................
10. Przyznaną kwotę dofinansowania proszę przekazać na następujący rachunek bankowy:
Nazwa posiadacza rachunku bankowego: ...........................................................................................................
Nazwa banku: ......................................................................................................................................................
Numer rachunku: ................................................................................................................................................
11. Preliminarz kosztów postępowania upadłościowego podmiotu obejmujący dofinansowanie
z Funduszu Skarbu Państwa
Lp. | Wyszczególnienie | Kwota | Termin realizacji (miesiąc/rok) |
Ogółem |
12. Harmonogram wykorzystania środków z Funduszu Skarbu Państwa
Rok | Wyszczególnienie w zł | ||||
Rok ....... | I kwartał | II kwartał | III kwartał | IV kwartał | Ogółem |
Rok ....... | I kwartał | II kwartał | III kwartał | IV kwartał | Ogółem |
Oświadczam, że koszty, o których mowa w pkt 11, nie stanowią zobowiązań upadłego podmiotu
powstałych przed dniem ogłoszenia upadłości.
Zobowiązuję się do każdorazowego rozliczania otrzymanych kwot środków pochodzących
z Funduszu Skarbu Państwa notą księgową oraz do udokumentowania poniesionych kosztów
kopią dokumentów, poświadczonych za zgodność z oryginałem, potwierdzających poniesione
wydatki.
Data ............................ ___________________________________
(podpis syndyka)
Załączniki do wniosku:
1. Opinia organu założycielskiego lub organu nadzorującego odnosząca się do zasadności
uzupełnienia środków.
2. Postanowienie sądu o ogłoszeniu upadłości.
3. Bilans otwarcia upadłości (w przypadku upadłości trwającej dłużej niż 1 rok – ostatni
bilans).
4. Opis przebiegu upadłości.
5. Wykaz rzeczowych składników majątkowych podmiotu przeznaczonych do zbycia, wraz
z wyceną na dzień ogłoszenia upadłości, oraz zestawienie informujące o wartości
sprzedanego majątku w celu zaspokojenia wierzycieli.
6. Postanowienie sądu o przyznaniu zaliczek w poczet wynagrodzenia syndyka.
7. Postanowienie sądu o wynagrodzeniu syndyka.
* Niepotrzebne skreślić.
)
ZAŁĄCZNIK Nr 4
Wystawca: Odbiorca:
Ministerstwo Skarbu Państwa
ul. Krucza 36/Wspólna 6
........................................................... 00-525 Warszawa
(pieczęć przedsiębiorstwa/spółki*)
NOTA KSIĘGOWA nr ....................
Z DNIA ..............................................
ORYGINAŁ/KOPIA*
Obciążyliśmy kwotą | TREŚĆ |
Rozliczenie dofinansowania ................ |
.........................................................
(podpis likwidatora/syndyka*)
* Niepotrzebne skreślić.
)
ZAŁĄCZNIK Nr 5
Zestawienie poniesionych wydatków na pokrycie kosztów procesu likwidacyjnego/postępowania upadłościowego*
sfinansowanych ze środków Funduszu Skarbu Państwa
Lp. | Tytuł wydatku z preliminarza | Kwota z preliminarza | Kwota dotychczas wydatkowana z dofinansowania | Dokument potwierdzający zapłatę | Nr załącznika | Sposób zapłaty | Kwota faktycznie zapłacona w bieżącym okresie | Kwota zapłacona z dofinansowania w bieżącym okresie | Data zapłaty | Łączna kwota wydatkowana z dofinansowania [4+9] |
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | 6 | 7 | 8 | 9 | 10 | 11 |
1 | ||||||||||
Razem | ||||||||||
2 | ||||||||||
Razem | ||||||||||
Ogółem | ||||||||||
Zwrot niewykorzystanych środków |
(data) | ||
(podpis likwidatora/syndyka*) |
Załącznik:
Kopie dokumentów potwierdzających poniesione wydatki.
* Niepotrzebne skreślić.
)
ZAŁĄCZNIK Nr 6
______________________
Wojewoda
Przewidywane koszty realizacji zadań, o których mowa w art. 7b ust. 1 ustawy z dnia 8 sierpnia 1996 r. o zasadach wykonywania
uprawnień przysługujących Skarbowi Państwa, oraz wydatki na dofinansowanie procesów likwidacji i postępowań upadłościowych
przedsiębiorstw państwowych, dla których wojewoda pełni funkcję organu założycielskiego
Lp. | Nazwa wydatku zgodnie z klasyfikacją budżetową* | Paragraf klasyfikacji budżetowej | Kwota w zł | Pozycja budżetu w układzie zadaniowym** |
1 | 2 | 3 | 4 | 5 |
RAZEM |
(data) | |
Sporządził (imię i nazwisko): | (podpis wojewody) |
Data: | |
Tel.: |
* Zgodnie z rozporządzeniem Ministra Finansów z dnia 2 marca 2010 r. w sprawie szczegółowej klasyfikacji dochodów, wydatków, przychodów i rozchodów oraz środków
pochodzących ze źródeł zagranicznych (Dz. U. Nr 38, poz. 207 i Nr 235, poz. 1546, z 2011 r. Nr 185, poz. 1098 i Nr 296, poz. 1758 oraz z 2012 r. poz. 421).
** Należy wskazać pozycję z katalogu funkcji, zadań, podzadań i działań, stanowiącego załącznik do rozporządzenia Ministra Finansów w sprawie szczegółowego sposobu, trybu
i terminów opracowania materiałów do projektu ustawy budżetowej (na dany rok budżetowy).
)
ZAŁĄCZNIK Nr 7
______________________
Wojewoda
Zapotrzebowanie na środki finansowe Funduszy Skarbu Państwa na miesiąc .........................
Nazwa wydatku zgodnie z klasyfikacją budżetową* | Paragraf klasyfikacji budżetowej | Kwota limitu wydatku na rok | Kwota przekazana od początku roku | Kwota pozostała do wykorzystania | Kwota zapotrzebowania | Planowana data wydatkowania środków |
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | 6 | 7 |
RAZEM |
Sporządził (imię i nazwisko): | ||
Data: | ||
Tel.: | ||
(data) | ||
(podpis wojewody) |
* Zgodnie z rozporządzeniem Ministra Finansów z dnia 2 marca 2010 r. w sprawie szczegółowej klasyfikacji dochodów, wydatków, przychodów i rozchodów oraz
środków pochodzących ze źródeł zagranicznych (Dz. U. Nr 38, poz. 207 i Nr 235, poz. 1546, z 2011 r. Nr 185, poz. 1098 i Nr 296, poz. 1758 oraz z 2012 r. poz. 421).
)
ZAŁĄCZNIK Nr 8
_________________
Wojewoda
Rozliczenie wykorzystanych środków otrzymanych z Funduszu Skarbu Państwa za miesiąc ..................
Nazwa wydatku zgodnie z klasyfikacją budżetową* | Paragraf klasyfikacji budżetowej | Kwota zgłoszonego wydatku na rok | Pozycja budżetu w układzie zadaniowym | Środki otrzymane od początku roku | Wydatki na koniec poprzedniego miesiąca | Wydatki w miesiącu sprawozdawczym | Wydatki narastająco od początku roku | Kwota pozostała do wydatkowania (5-8) | Stan zobowiązań na koniec miesiąca |
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | 6 | 7 | 8 | 9 | 10 |
RAZEM |
Sporządził (imię i nazwisko): | ||
Data: | ||
Tel.: | ||
(data) | ||
(podpis wojewody) |
* Zgodnie z rozporządzeniem Ministra Finansów z dnia 2 marca 2010 r. w sprawie szczegółowej klasyfikacji dochodów, wydatków, przychodów i rozchodów oraz środków pochodzących ze źródeł
zagranicznych (Dz. U. Nr 38, poz. 207 i Nr 235, poz. 1546, z 2011 r. Nr 185, poz. 1098 i Nr 296, poz. 1758 oraz z 2012 r. poz. 421).
)
Dokumenty powiązane
Jeżeli chcesz mieć dostęp do wszystkich dokumentów powiązanych, zaloguj się do LEX-a Nie korzystasz jeszcze z programów LEX? Zamów dostęp testowy »
Akty prawne liczba obiektów na liście: (4)
Podstawa prawna liczba obiektów na liście: (2)
Akty uchylające liczba obiektów na liście: (2)
Wzory i narzędzia liczba obiektów na liście: (8)
Wzory liczba obiektów na liście: (8)
- Rozliczenie wykorzystanych środków otrzymanych z Funduszu Skarbu Państwa
- Zapotrzebowanie na środki finansowe Funduszy Skarbu Państwa
- Przewidywane koszty realizacji zadań, o których mowa w art. 7b ust. 1 ustawy z dnia 8 sierpnia 1996 r. o zasadach wykonywania uprawnień przysługujących Skarbowi Państwa, oraz wydatki na dofinansowanie procesów likwidacji i postępowań upadłościowych przedsiębiorstw państwowych, dla których wojewoda pełni funkcję organu założycielskiego