§ 3. - Szczegółowy sposób postępowania w zakresie wypłaty odszkodowań oraz udzielania dotacji celowych i pożyczek ze środków Funduszu Reprywatyzacji.

Dziennik Ustaw

Dz.U.2021.60

Akt obowiązujący
Wersja od: 20 października 2020 r.
§  3. 
1. 
Podstawę do wypłaty odszkodowania lub zadośćuczynienia, o których mowa w art. 56 ust. 1 pkt 2a ustawy, stanowi:
1)
ostateczna i prawomocna decyzja Komisji do spraw reprywatyzacji nieruchomości warszawskich, zwanej dalej "Komisją", o której mowa w art. 34 ust. 7 ustawy z dnia 9 marca 2017 r. o szczególnych zasadach usuwania skutków prawnych decyzji reprywatyzacyjnych dotyczących nieruchomości warszawskich, wydanych z naruszeniem prawa (Dz. U. z 2018 r. poz. 2267 oraz z 2020 r. poz. 1709);
2)
prawomocny wyrok zasądzający odszkodowanie lub zadośćuczynienie, wydany w wyniku sprzeciwu złożonego na podstawie art. 34 ust. 3 ustawy z dnia 9 marca 2017 r. o szczególnych zasadach usuwania skutków prawnych decyzji reprywatyzacyjnych dotyczących nieruchomości warszawskich, wydanych z naruszeniem prawa, lub prawomocna ugoda sądowa zawarta w przedmiocie odszkodowania lub zadośćuczynienia.
2. 
Odpis dokumentów, o których mowa w ust. 1 pkt 2, uprawniony przekazuje Przewodniczącemu Komisji.
3. 
Przewodniczący Komisji doręcza dysponentowi Funduszu odpis dokumentów, o których mowa w ust. 1 pkt 2, wraz z oświadczeniem, że podlegają one wykonaniu.
4. 
Wraz z dokumentami, o których mowa w ust. 1, Przewodniczący Komisji przedstawia dysponentowi Funduszu informacje i dokumenty niezbędne do dokonania wypłaty odszkodowania lub zadośćuczynienia, o których mowa w art. 56 ust. 1 pkt 2a ustawy, obejmujące:
1)
imię i nazwisko (nazwę) oraz adres zamieszkania lub zameldowania (siedziby) uprawnionego oraz jego numer PESEL (NIP), a w razie braku numeru PESEL numer dowodu tożsamości;
2)
wskazanie kwoty przypadającej do wypłaty uprawnionemu, ze wskazaniem odpowiednich postanowień w dokumentach, o których mowa w ust. 1, oraz okresu, za jaki mają być naliczone i wypłacone odsetki;
3)
wskazanie sposobu realizacji wypłaty, w tym numeru rachunku - jeżeli realizacja wypłaty ma nastąpić przelewem;
4)
numer, rodzaj oraz kraj wydania dokumentu stwierdzającego tożsamość uprawnionego oraz zagraniczny numer identyfikacyjny podatnika uzyskany w państwie, w którym podatnik ma miejsce zamieszkania, o ile uprawniony go posiada - w przypadku uprawnionego niemającego na terytorium Rzeczypospolitej Polskiej miejsca zamieszkania i podlegającego obowiązkowi podatkowemu tylko od dochodów (przychodów) osiąganych na terytorium Rzeczypospolitej Polskiej;
5)
kopię pełnomocnictwa uprawniającego do odbioru należnych kwot - w przypadku gdy kwoty te mają być przekazane pełnomocnikowi uprawnionego;
6)
kopię aktu poświadczenia dziedziczenia lub odpis orzeczenia o nabyciu spadku - w przypadku śmierci uprawnionego.
5. 
Dysponent Funduszu może wezwać Przewodniczącego Komisji do przedstawienia dodatkowych dokumentów i informacji niezbędnych do dokonania wypłaty odszkodowania lub zadośćuczynienia, o których mowa w art. 56 ust. 1 pkt 2a ustawy.